Zircon Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Har kjøpt meg en 1:8 Toyota Corolla WRC 4wd nitro bil på 3.4 kw. 30.000omdr. Men nå skal den kjøres inn... Noen som vet prosedyren? Skal den stå på tomgang en bestemt tid? skal den kjøres med på et vist turtall så og så lenge? Haster med svar pga skal til halden om et par timer.... Siter http://www.Sandvik-Bros.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 fikk du ikke med noen papirer om hvordan den skal kjøres inn? det er jo ganske omfattende hvordan en sånn motor skal kjøres inn,hvis motoren skal yte maks,og holde en stund. Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Men hvis det er en såkalt ABC motor så er det bare tut og kjør. Mange flymotorer er av denne typen, vet ikke med bilmotorer. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zircon Skrevet August 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Fant papirene ja.. men i det jeg starter den så ruser den på et jævlig høyt turtall!! Hmm.. Satte dysene til grunninstillingene men er noe rart... :omfg Siter http://www.Sandvik-Bros.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet August 21, 2005 Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 du skal la den gå på en for kraftig blanding først,for at den skal få god smøring.(motoren skal ikke gå rent,dette er på grunn av smøring) du skal kun la den gå til du kjenner at toppen blir varm(ikke så du brenner deg),så skal du stoppe den,la den kjøle seg ned,så gjentar du det samme,det skal du gjøre i ca 3 fulle bensin tanker. etter at du har gjort det,så kan du begynne å kjøre pent,ikke over halv gass(ikke noe grise kjøring)dette kan du også gjøre på ca 3 tanker. når det er gjort,så kan du justere bilen,så den går rent. da kan man begyne å kjøre litt gris :D disse motorene tåler nesten ingenting,så det er viktig å skjære hulli karroseriet,så motoren får kjøling,og holde motoren ren for smuss. på en nitro bil så er det nesten 90%skruing/justering og 10% kjøring. Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zircon Skrevet September 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Hehe... Dette fant jeg raskt ut.... Har kjørt noen timer nå, og nå er bilen nesten totalvrak... Dro i veggen noe så serriøst, tror motoren forskjøv seg et par grader, for den har begynt å tygge tenner av dreva i girkassa. og d er ingen drift på hjulene da begge akslingene til hjulene knakk.. Dette er morro så lenge d går.. men akk så ergelig når den står... :hammer Siter http://www.Sandvik-Bros.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandvik bros. Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Bror da :hammer Siter Nissan 200SX RS13 med trivelige mods. www.sandvik-bros.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 sjekk ut forum.radiostyrt.no Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.