Cchris Skrevet August 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 golf selvlufter vannsystemet det skal være med å helle på vann, starte la motoren gå litt og helle etter vann til det er nok Ja, det funker hvertfall ikke hos meg. Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KooPa TropA Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 Hvis det blir trykk i slangene, er det mest sansynlig noe som er tett eller så tett at vannet sliter med å komme gjennom. Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 ligger på rundt 90c på tomgang jeg. og rundt 40 til 60c under kjøring! ikke ille i det heletatt gitt :) 40C-60C? Tipper du bør sjekke om termostaten din fortsatt er der den skal være! Hehe, min var det bare biter igjen av, og da var tempen min også særdeles lav! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Har noen tips når det gjelder lufting? Tips: Finn deg en relativt bratt bakke og sett bilen på tomgang (håper du har brukbart brekk;)) Skru av lokket på ekspansjonstanken og la bilen gå til vannet "koker" over, det er ikkje vannet som koker, men luft som blir presset ut (vannet "foran" lufta blir da selvfølgelig også presset ut) Etterfyll så med vann, vent til bilen "koker" over igjen, og repeter til den slutter å "koke" over. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djman Skrevet August 21, 2005 Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Er det ikke sånn på golf at lufta som er i systemet skal komme ut gjennom den slangen som kommer fra radiatoren og spruter inn i ekspansjonstanken da? Har du hatt av slangene skal det vel først komme luft ut derfra samtidig som vannet i ekspansjonstanken minsker. men så når det er ok så kommer det vann ut derfra og vannet i ekspansjonstanken er stabilt. Tar jeg feil nå? Siter I am going to find myself. If I get back before I return, keep me here. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet August 21, 2005 Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Er det ikke sånn på golf at lufta som er i systemet skal komme ut gjennom den slangen som kommer fra radiatoren og spruter inn i ekspansjonstanken da? Har du hatt av slangene skal det vel først komme luft ut derfra samtidig som vannet i ekspansjonstanken minsker. men så når det er ok så kommer det vann ut derfra og vannet i ekspansjonstanken er stabilt. Tar jeg feil nå? Tror du er på rett spor der, men har vært borti flere g2 (blant annet min egen) der jeg har måttet lufte systemet på denne måten. PS: er det luft i pumpa så er det jo ingenting som kommer ut eller inn.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UltraComp Skrevet August 21, 2005 Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Har nå bytta vannpumpa. Men fortsatt så er problemet der. Sliter med å få lufta systemet. Klemmer på vannslangene, men fortsatt så er det mye luft i de. Er det virkelig så vanskelig å lufte systemet på en golf? Det blir mye trykk i slangene også. Og hvis jeg prøver å lette trykket på en av slangene, så kommer det glovarm damp ut. Ikke unormalt at oljen kommer opp i hundre grader ved hard kjøring nei, men når den ligger på 110 ved normal kjøring, så må det jo være noe feil. Altså i mitt tilfelle at det ikke er vann alle steder som kjøler. Har noen tips når det gjelder lufting? Hva med termostaten? setter en pekepinne på den, om den ikke åpner, så sirkulerer jo vannet bare i varmdelen, og aldri ut til radiatoren Siter Broooom! See you when you get there.. Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092 90 BMW 320i (x) 89 VW Corrado G60 (x) 88 Golf mk2 GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet August 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Tips: Finn deg en relativt bratt bakke og sett bilen på tomgang (håper du har brukbart brekk;)) Skru av lokket på ekspansjonstanken og la bilen gå til vannet "koker" over, det er ikkje vannet som koker, men luft som blir presset ut (vannet "foran" lufta blir da selvfølgelig også presset ut) Etterfyll så med vann, vent til bilen "koker" over igjen, og repeter til den slutter å "koke" over. :) Jeg skal jekke opp bilen forran nå, slik at den på en måte står i en bakke. :thumb Skal la det "koke/renne" over noen ganger, så får vi se. Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet August 21, 2005 Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Jeg skal jekke opp bilen forran nå, slik at den på en måte står i en bakke. :thumb Skal la det "koke/renne" over noen ganger, så får vi se. jeg mente da at den skal stå med snuten nedover! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet August 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 men har vært borti flere g2 (blant annet min egen) der jeg har måttet lufte systemet på denne måten. Og det har alltid endt bra? hehe.. Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet August 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Hvis det blir trykk i slangene, er det mest sansynlig noe som er tett eller så tett at vannet sliter med å komme gjennom. Blir utrolig trykk i den ene slangen fra radiatoren og inn til motoren. Når jeg litter på slangeklemmer'n så oser det med varm damp ut. Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet August 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Hva med termostaten? setter en pekepinne på den, om den ikke åpner, så sirkulerer jo vannet bare i varmdelen, og aldri ut til radiatoren termostaten er byttet til en ny. Akkurat samme problem fordet. Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet August 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 jeg mente da at den skal stå med snuten nedover! Da prøver vi med snuten ned. :D Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet August 21, 2005 Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Og det har alltid endt bra? hehe.. Ja, så lenge det er luft i systemet som er problemet! Kansje jeg burde gi opp bil og bli lyriker! :hammer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet August 21, 2005 Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Hold deg til bil du, det er det du er flinkest til. ;) Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg