Gå til innhold

Oljetemp

Ranger emnet

Cchris

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har noen tips når det gjelder lufting?

Tips: Finn deg en relativt bratt bakke og sett bilen på tomgang (håper du har brukbart brekk;)) Skru av lokket på ekspansjonstanken og la bilen gå til vannet "koker" over, det er ikkje vannet som koker, men luft som blir presset ut (vannet "foran" lufta blir da selvfølgelig også presset ut) Etterfyll så med vann, vent til bilen "koker" over igjen, og repeter til den slutter å "koke" over. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn på golf at lufta som er i systemet skal komme ut gjennom den slangen som kommer fra radiatoren og spruter inn i ekspansjonstanken da? Har du hatt av slangene skal det vel først komme luft ut derfra samtidig som vannet i ekspansjonstanken minsker. men så når det er ok så kommer det vann ut derfra og vannet i ekspansjonstanken er stabilt. Tar jeg feil nå?

I am going to find myself. If I get back before I return, keep me here.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn på golf at lufta som er i systemet skal komme ut gjennom den slangen som kommer fra radiatoren og spruter inn i ekspansjonstanken da? Har du hatt av slangene skal det vel først komme luft ut derfra samtidig som vannet i ekspansjonstanken minsker. men så når det er ok så kommer det vann ut derfra og vannet i ekspansjonstanken er stabilt. Tar jeg feil nå?

Tror du er på rett spor der, men har vært borti flere g2 (blant annet min egen) der jeg har måttet lufte systemet på denne måten.

PS: er det luft i pumpa så er det jo ingenting som kommer ut eller inn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå bytta vannpumpa. Men fortsatt så er problemet der. Sliter med å få lufta systemet. Klemmer på vannslangene, men fortsatt så er det mye luft i de. Er det virkelig så vanskelig å lufte systemet på en golf? Det blir mye trykk i slangene også. Og hvis jeg prøver å lette trykket på en av slangene, så kommer det glovarm damp ut.

Ikke unormalt at oljen kommer opp i hundre grader ved hard kjøring nei, men når den ligger på 110 ved normal kjøring, så må det jo være noe feil. Altså i mitt tilfelle at det ikke er vann alle steder som kjøler.

Har noen tips når det gjelder lufting?

Hva med termostaten? setter en pekepinne på den, om den ikke åpner, så sirkulerer jo vannet bare i varmdelen, og aldri ut til radiatoren

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: Finn deg en relativt bratt bakke og sett bilen på tomgang (håper du har brukbart brekk;)) Skru av lokket på ekspansjonstanken og la bilen gå til vannet "koker" over, det er ikkje vannet som koker, men luft som blir presset ut (vannet "foran" lufta blir da selvfølgelig også presset ut) Etterfyll så med vann, vent til bilen "koker" over igjen, og repeter til den slutter å "koke" over. :)

Jeg skal jekke opp bilen forran nå, slik at den på en måte står i en bakke. :thumb Skal la det "koke/renne" over noen ganger, så får vi se.

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider