e321 Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Hva skal til for å få godkjent turbo? Motoren er en 2.0l 122hk org. og turboen blir vel kjørt på 0,4-0,5bar eller noe sånn.... ? Hva sier biltilsynet om det tror dere? skal høre med de før jeg bygger, men ville høre her først hva dere mener og tror :) hiv dere på knappetavla og svar hellothere Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sfh Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 snakk med de først, få klarsignal, koble og monter turbo, kjør og få godkjent... er godt mulig du må få tak i en type som har gjort dette før slik de ser det er fullt mulig å godkjenne det,at det har vert godkjent før. og det gjør bare alt mye lettere.. ellers kan du ikke trimme så mange % før bremser må oppgraderes..da er det bremser fra en bil som har like mange hk som du har trimmet til.. trimmer du til 200hk må du minimum ha bremser fra en bil (med samma karrosseri) som orginalt har 200hk.. finnes det ikke biler med ditt karrosseri som har feks 2000hk må du kjøpe bremser som er godkjent for 200hk...minmum..så da kjøper man det største pengene kan kjøpe. skal ikke vere noe problem å få 180hk av en 2L om det gjøres noe rett ;) jeg skal jo få ut 210~220hk ut av en gammel 318i, en motor som er vel omtrent den samma som din. og jeg har tatt bremser fra en 325i som er største motor/modell av E30.. E30 M3 kommer faktisk ikke under denne grensa/regel..sier de.. trykket du kan ha kommer an på kompresjonen motoren har orginalt.. har du ikke tenkt å åpne motor så må det kalkuleres..vil tro 0.4 er greit på en motor med 9.5:1 er motoren litt slitt vil det ikke bli særlig å putte turbo på.. mvh, stig Siter 1986 bmw 318i 1987 Ford Escort xr3i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet August 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Hei, og takk for svar ;) Jeg tror nok det blir 0,4 bar... har ikke tenkt å få så mye hester ut av motoren, mest for å prøve og se om jeg får det til å fungere. Er bremser, ja.... Hvordan er det med foringer og sånt? og må jeg bytte calipere å alt, eller holder det med skiver å klosser? (altså skiver som går i org. calipere) Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 blir vel vanskelig å få større skiver i originale calippere. Poenget er krafigere bremser og det inkluderer skiver å callippere. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet August 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 ok, da så. Takker for svar :) Mvh Espen Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 få bremser fra en 2.3 16v(186hk) eller en 2.5 16v (205hk) da skulle saken være grei.. men jeg ville heller montert kompressor jeg da Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet August 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 kompressor er vel litt dyrere ? Men hvis jeg hiver på 16V kalipere,skiver og klosser og stab. stag, da bør det vel nesten bli godkjent på ca. 0,4 bar ? Kom gjerne med forslag om bremser ogsånt... billigst mulig i forhold til effekt Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 veit at dette blir litt OT, men ikke så mye alikevel.. er det noen her som har en god forklaring til hvorfor en må bygge bremser når en tilfører mer effekt i motoren..? (hehe dust! tenker sikkert dere nå eller hva?) MEN, hvorfor har du bremser? jo for å stoppe bilen i fart, eller stoppe en bevegelig masse som det heter. men så lenge du ikke gjør noe i drivlinjen som går ut over orginal utveksling samt peller på turtallsperra, vil du jo aldri fø høyere fart! riktig nok så går kansje ikke en sliten 1,poff like godt som den en gnag gjorde, men da den var ny, var jo bremsene gode nok!? greit nok du får jo et heeelt annet dreiemoment, og en KRAFT i motoren, men bevegelses energin i bilen blir jo ikke forrandra?? så spør du meg burde i såfall ramme, karrosseri, og drivlinjen oppgraderes/forsterkes, istedenfor at BT setter krav til bremsebygging.. er spendt å høre hva dere der ute har å si til dette, og om det i det hele tatt er noen som forstår mitt synspunkt på detta! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet August 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 jeg forstår deg, ja.. Har ikke noe svar på spørsmålet ditt egentlig....... finnes det noe svar, anyone? Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiffy Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 skjønner deg meget godt, og jeg mener faktisk å ha lest en plass at du kan trimme med du orker så lenge toppfarten/utvekslinga er den samme, uten å skifte bremser...ikke ta meg på ordet her alså men tror jeg har sett d en plass... Siter Nissan Sunny GTI 16v NCCN.no(Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 heh er ganske rart det der egentlig.. men nei går ikke ann å trimme så mye du orker..for de biler du kan få godkjendt effektøkning(i norge riktignok) er det restriksjoner på dreiemoment også.. menmen..hadde vært skoi om noen kom med et skikkelig motargument til detta..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.