Gå til innhold

bytting/rensing av dyser

Ranger emnet


bcrazy

Anbefalte innlegg

har en 940 som har gått 312 tusen. Den går litt ujevnt på tomgang og fusker litt når den er helt kald.

 

Har hørt litt på forum i usa (http://www.forums.turbobricks) og det er flere der som har sendt inn dysene til kontroll og rensing. Dysene kunne sikkert trenge det etter så mange km.

 

Hvor i Norge kan jeg få gjort dette?

 

På volvo på økern hadde de aldri hørt om at noen gjorde dette...

 

Ting som helles på tanken har jeg prøvd, det hjelper fint lite.

1991 940 GL B230FB 340.000 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 940 som har gått 312 tusen. Den går litt ujevnt på tomgang og fusker litt når den er helt kald.

 

Har hørt litt på forum i usa (http://www.forums.turbobricks) og det er flere der som har sendt inn dysene til kontroll og rensing. Dysene kunne sikkert trenge det etter så mange km.

 

Hvor i Norge kan jeg få gjort dette?

 

På volvo på økern hadde de aldri hørt om at noen gjorde dette...

 

Ting som helles på tanken har jeg prøvd, det hjelper fint lite.

hmm..

har du sjekket etter feilkoder?

sjekket luftfilter, er det tett?

hvordan ser dine tennplugger ut?

 

kan også være drivstoff-filter som er tett?

 

i usa, har de også noe som heter "seafoam" (søk på turbobricks), som de mater motoren med, til den kveles.. så lar de den stå litt og fyrer den opp etterpå.

 

da løsner kulloksydene som har hengt seg fast inni motoren..

kommer visst en jævlig røyksky, så det er ikke noe triks å gjøre det i byen!!

kan også være lurt å tipse brannvesenet om at du kommer til å røykelegge et rimelig svært område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingen feilkoder. Luftfilter bytter jeg hver 10.000 km. Tennpluggene ser bra ut. Bensinfilter ble byttet for ikke så alt for lenge siden.

 

Det er ikke snakk om noen stort problem her. Bare det at bilen ikke går like jevnt på tomgang som når den var ny.

 

Har lest om folk som har fått renset dysene og fått jevnere gange og litt mindre bensin forbruk.

 

Tror ikke jeg vil satse på seafom greia, litt skeptisk.

 

Tror heller ikke det er så voldsomt med avleiringer. Innsugskanalene er hvertfall helt rene.

 

Må jo finnes firmaer som driver med slikt.

 

Har lett i gule sider uten særlig hell.

 

Alt i alt så er motoren i meget bra stand, går bra bruker, minimalt med olje.

 

Vil bare blir kvitt den lille fuskinga når den er kald og at den skal gå super jevnt på tomgang.

1991 940 GL B230FB 340.000 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår