poitdexter Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 men det blir ganske dyrt om man skal først kjøpe calibra turbo motor med kasse til 20-30k (?) og så bunnpanne og alle de greiene til 10k og så må få bremser og til slutt forsikring! da er det vel lettere med en lett turbo konvertering av 2,2i? noen som vet hvor mye effekt org. stempler holder til med tillegssprut? Siter Bayern Meister Werk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord 2,2i Skrevet August 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 På 80-tallet og tidlig 90-tall var det som værst! Det hendte at merkeverkstedene bestillte paller med opel-kamakslinger. Dette skyldes at Opel sparer inn på karbonbruken i legeringene sine.. Pluss at det er noe innmari galt med ventil-løfterne til opelmotorene! hvem sa eg skulle ha orginal kammaksel da Siter ønsker å kjøpe ford anglia uansett stand,. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 På 80-tallet og tidlig 90-tall var det som værst! Det hendte at merkeverkstedene bestillte paller med opel-kamakslinger. Dette har du fra hvor? Regner ikke med at du opplevde det, da du er født i '88 Dette skyldes at Opel sparer inn på karbonbruken i legeringene sine.. Igjen, kilde? Pluss at det er noe innmari galt med ventil-løfterne til opelmotorene! Åja, alle opelmotorer har problemer med løftere? Igjen, kilde? Jeg sier ikke at du lyver, men jeg bare lurer på hvor du har det fra? Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Som kilde har jeg faren til en kompis av meg.. Han er utdannet bilmekaniker og driver med motor daglig hjemme! Han sitter å forteller historier fra verksteder i Kristiansund der de faktisk bestillte kamakslinger på paller på 80 tallet.. (det er faktisk ikke en overdrivelse) Det at det er noe galt med ventilløfterne betyr ikke at det er produksjonsfeil på motorene eller noe sånt, men at Opel har laget de sånn at de gjør unødvendig slitasje... (også fra samme kilde) Jeg kan selvfølgelig begynne å tegne og forklare hva jeg mener på paint eller no.. men det gidder jeg ikke, siden jeg god selv vet hvordan dette er, og derfor ikke har tenkt å kjøpe Opel! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 No offence, men at EN fyr sier dette betyr jo ikke at det stemmer og det sier vel egentlig mer om DEG enn om opel at du svelger dette rått. (igjen, EN person har sagt det til deg) Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Har sett det selv da!!! :) Det med ventilløfterne asså... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HåkonV Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 På 80-tallet og tidlig 90-tall var det som værst! Det hendte at merkeverkstedene bestillte paller med opel-kamakslinger. Dette skyldes at Opel sparer inn på karbonbruken i legeringene sine.. Pluss at det er noe innmari galt med ventil-løfterne til opelmotorene! Her lurer eg på kva motorar du meirner!? 20ne, 20se, 20seh, c20ne, c20xe, 2,2i (som var dei vanligste motorane på 80 og tidleg 90 tal)er iallefall slitesterke motorar som går longt utan kamakselytte og uten nevneverdige problemer utenom. ( c20xe hadde problemer med ein topp som sprakk. den vart laga med to toppar der gm toppen har ein svakhet) så kva motor såg du det med ventliløftarane på? Mvh Håkon Siter Senator 3.0 24v ;) Solgt doh Golf 1.8 SOLGT Ascona 1.6 . Spikar Vectra 1.7td SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Motoren er jeg ikke sikker på hva det var... Men nok om dette.. Hvis dere ikke er villig til å lese informasjonen jeg kommer med uten å pastå at jeg snakker usant så gidder jeg ikke å diskutere dette mere... Jeg kommer ikke til å kjøpe Opel eller Mercedes, hva dere gjør er egentlig ikke min sak ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Å unnskyld, jeg beklager, selvfølgelig har du rett. "Faren til en kompis til broren til far til tremenningen min kjenner en som sier at toyota 4age/3sgte motorene er dritt." Hvor langt kommer man med sånt? En diskusjon går som oftest på at man er uenig i noe. Hvis du ikke tåler at andre mennesker er uenige i ting du sier, så har du ikkenoe på et diskusjonsforum å gjøre. Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 ..........................................Whatever! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HåkonV Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 ..........................................Whatever! Dette må vere noke av det barsligaste eg har sett. når en kjem med slike påstander, må en kunne begrunne koffor. og ikkje med "pappaen til en kammerat sa det"!? og sei kva motor det er snakk om. osv. Merkeli att bror min som jobber akkurat på ett opelverksted aldri har sagt noko om dårlige kammakslingar å ventilløftara når eg skal sta å kikke på gammle opelar som eg skal kjøpe. hmm.. jaja. pappaen til kammeraten din har sikkert rett.. :wonder Sorry for offtopic sats på 2.2i eller 2.4 eller c20ne eller noke, c20xe, og c20let blir for veldi dyrt.. :) Mvh Håkon Siter Senator 3.0 24v ;) Solgt doh Golf 1.8 SOLGT Ascona 1.6 . Spikar Vectra 1.7td SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AfroAlien Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 http://www.engelund-racing.com/ Siter Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded... Never underestemate stupidity. Renault 5 GT Turbo 86 *solgt* Suzuki GSXR 750 98 *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.