Gå til innhold

Akk satt inn frontsett, støy :(

Ranger emnet


Coltern

Anbefalte innlegg

Akkurat satt inn nytt frontsett, men hører dynamostøy og litt knittring. Alle kabler er minst 15 cm fra hverandre, men har bare 2 linjeutganger så har brukt Y ledd på begge kablene.

 

Er ikke støy når jeg bruker bare forsterkeren til subbene!, kanskje det er noe med den "nye" forsterkeren?, skjønner faan ikke hva det kan være :/

Pioneer--JBL--Momo Polk--Optima-SoundMagus :) STP støydemping.

 

Bil: Mitsubishi Galant -97 G8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er begge forsterkerne koblet på samme jordingspunkt? Hvis ikke, prøv å koble "frontsettforsterkeren" til samme jordpunkt som bassforsterkeren.

 

 

Begge forsterkere pluss kondensator er jorda på samme punkt, jordings punktet er setefestet, men all lakk er slipt bort!. Har lagt opp ny jord fra batteri til karroseri og!

Pioneer--JBL--Momo Polk--Optima-SoundMagus :) STP støydemping.

 

Bil: Mitsubishi Galant -97 G8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koblet alt på subb forsterkeren, som egentlig er en 4 kanaler, 2 til frontsett og 2 til sub :), da var det visst ikke no dynamosus-knittring osv. Så trur nok det er forsterkeren som er gåen :(, kjøpte den brukt av en her på forumet!

 

Og det er ikke jeg som har ødelagt den!, den må ha vært gåen når jeg fikk den, alt var koblet riktig osv :/

Pioneer--JBL--Momo Polk--Optima-SoundMagus :) STP støydemping.

 

Bil: Mitsubishi Galant -97 G8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være ødelagt. en forsterker kan være mer følsom for støy enn andre, uten at den trenger å være ødelagt.. så undersøk litt mer først du :)

 

 

Ok, men forsterkeren er jo ganske gammel da :S, kanskje jeg skal prøve og koble kondensatoren på den og høre`? :)

Pioneer--JBL--Momo Polk--Optima-SoundMagus :) STP støydemping.

 

Bil: Mitsubishi Galant -97 G8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvd med en annen spiller??? kan vere en jordingsskinne inni spillern som har gått til h.......!

 

 

Ja har tenkt på det lenge!, men har ikke no annen spiller :S! men får nå prøve og få tak på en da!

Pioneer--JBL--Momo Polk--Optima-SoundMagus :) STP støydemping.

 

Bil: Mitsubishi Galant -97 G8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt viktig, og jeg presiserer at spiller og forsterker bør ha lik jord, dvs hvis spilleren din ikke har annet enn orginaljord så kan problemet ditt ligge der, du bør derfor legge opp en ny jord til spilleren fra karosseriet på bilen...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt viktig, og jeg presiserer at spiller og forsterker bør ha lik jord, dvs hvis spilleren din ikke har annet enn orginaljord så kan problemet ditt ligge der, du bør derfor legge opp en ny jord til spilleren fra karosseriet på bilen...

 

 

Ok, har bare orginal jording, men åssen skal jeg legge opp det da?, har jo 21mm2 kabling på alt, åssen skal jeg feste jordinga i spellern osv?

Pioneer--JBL--Momo Polk--Optima-SoundMagus :) STP støydemping.

 

Bil: Mitsubishi Galant -97 G8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår