volvo264 Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 har kjøpt en dumpventil med en kompis. fylde også med en ventil. forstår ikkje heilt tegninga på kordan ventilen skal kobles med slangane? nåken som forstår tegninga? (sjå bilde) muligens oversette nåkren av orda som er der:P hehe f.eks (to ec.u) og (amal ventil) http://groups.msn.com/volvo-power3/altmuli.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=315 Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 har du tilgang til sveiseaporat osv så lag et feste til ventilen på intercoller slangen. åsså kjører du litt lyd igjennom filteret vist du har sports filter. 2lyder er rått.. vist du skjønte meninga mi da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet August 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 har du tilgang til sveiseaporat osv så lag et feste til ventilen på intercoller slangen. åsså kjører du litt lyd igjennom filteret vist du har sports filter. 2lyder er rått.. vist du skjønte meninga mi da? jauda..forsto dittas ja :D men, den amal ventilen. ka ventil de var no ijenn? tror eg snart har forståt teikninga 100% no Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Du har ikke amalventil. På toppen av dumpen skal du ha en vakumslange som går til vakum på "baksiden" av gassspjeldet... thats it. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 bilde av mitt oppsett.. Jada, har bytta den alt for store slangebiten... Måtte bare finne noe som passet der og da.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 men en annen ting.alle volvoer har buddd lyd pssssssssss hehe.. men andre biler.spesielt sierra cosworth. har den hakke lyden,den er utrolig fet,det er den som kommer igjennom lyft filteret. kjører trykke bare i retur ut i filteret eller? går av på volvo å det vist du kjører høyt trykk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 har du tilgang til sveiseaporat osv så lag et feste til ventilen på intercoller slangen. åsså kjører du litt lyd igjennom filteret vist du har sports filter. 2lyder er rått.. vist du skjønte meninga mi da? forklar? :bump Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chiller Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 men en annen ting.alle volvoer har buddd lyd pssssssssss hehe.. men andre biler.spesielt sierra cosworth. har den hakke lyden,den er utrolig fet,det er den som kommer igjennom lyft filteret. kjører trykke bare i retur ut i filteret eller? går av på volvo å det vist du kjører høyt trykk? Bare å fjerne dumpen, kjøre med sportsfilter og lade litt så kommer den lyden :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Bare å fjerne dumpen, kjøre med sportsfilter og lade litt så kommer den lyden :) men bilen går bedre med dumpen eller? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stolten Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 men bilen går bedre med dumpen eller? Bilen går vel på sett og vis "bedre" Hovedpoenget med en dumpeventil, er at den slipper ut trykket som turboen har ladet, når man slipper gassen, dermed hindrer at trykket går i retur ut og bremser ned turboen (som forøvrig slites mer uten dump pga av det), og lar den "spinne/rulle" fritt, slik at den får raskere ladetrykk igjen ved gasspådrag. Den lyden dere snakker om, en lyd som kommer flere ganger etter hverandre, er når man ikke har dump, altså lufta går ut turboen igjen. Man kan også høre hvor mye en turbo er slitt, etter intervallen lyden kommer etterhverandre. Ved lang intervall, slitt turbo, ved kjapp intervall, frisk turbo. Dette pga akselen skovlene sitter på inni turboen "vibrerer" i lageret. Langsom lyd, slitt lager, mer vandring :) Og nok en gang pop off og dumpeventil er IKKE det samme hellothere Siter 1990 Volvo 740 Turbo Intercooler 1986 Volvo 745 Turbo Intercooler 1986 Volvo 745 Turbo Intercooler Automat 1989 Volvo 740 GL 1997 Honda CBR 900RR Fireblade Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alcapaal Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Og nok en gang pop off og dumpeventil er IKKE det samme hellothere Å? forklar Siter 87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM * 98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT * 99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT * 07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 søk andre steder på teknisk forumet feks.. er 100 diskusjoner om samma Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stolten Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Å? forklar Dump ser du jo som forklart oppforbi her. En pop off, er mest brukt i racing sammenheng, altså konkurannsekjøring. Den er slik at ved et gitt ladetrykk, så frigjør den ladetrykket, åpner seg, og kan ikke stenges igjen før man er i piten (Rett meg om jeg tar feil med piten) slik at man ikke skal kunne lade mer en angivet trykk, satt av den klassen ol. Pga av det ikke skal være konkurannsevridning. Kort fortalt, den hindrer at du ikke har mer hk enn konkurrentene. Slik at vekt/hk ikke er til din fordel, men lik andres:) Håper du forstod den? :) Siter 1990 Volvo 740 Turbo Intercooler 1986 Volvo 745 Turbo Intercooler 1986 Volvo 745 Turbo Intercooler Automat 1989 Volvo 740 GL 1997 Honda CBR 900RR Fireblade Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 popp-off er en sikkerhetsventil, stilt inn på et viss trykk, går ladetykket over det innstilte tykket åpner den, riktig at dette blir brukt i div racing,men ventil forblir ikke åpen. ble oxo mye brukt på 70talles turbo biler som trykk regulering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet August 16, 2005 Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 Bare å fjerne dumpen, kjøre med sportsfilter og lade litt så kommer den lyden :) har sett noen av dem tetter slangen der ventilen skal sitte med tuppen på et kosteskaff (passer fint) men det må slite fert,en turbo har en del omdreininger.men er det slik at når du slepper gasser så stopper den å går andre veien.har hørt noen som har sakt det.er dem på jorde eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.