Gå til innhold

Bilen bruker lang tid på å starte

Ranger emnet


Paasan

Anbefalte innlegg

Når jeg vrir om nøkkelen på bilen står den bare og blir dratt på starteren i 20-40 sekunder. Sånn har den vært i et par månder (helt siden jeg overhalte toppen).

 

Den går helt fint på tomgang når den først starter, men er litt daffere enn den var før på lavt turtall trur jeg(opp til 3000).

 

Hver eneste morgen fungerer det helt fint å starte den, da starter den på flekken. Men resten av dagen er den jævlig.

 

I dag skjedde det herlige at den ikke starta i det hele tatt, pga jeg greide å tømme den for batteri før den gadd...

 

Bilen er en Golf GTI 8v med mekaniske løftere.

Bruker K-Jet Injection.

 

Noen som har noen forslag?

- 97 VW Passat 1.8

X 84 VW Golf GTI 8v (død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg vrir om nøkkelen på bilen står den bare og blir dratt på starteren i 20-40 sekunder. Sånn har den vært i et par månder (helt siden jeg overhalte toppen).

 

Den går helt fint på tomgang når den først starter, men er litt daffere enn den var før på lavt turtall trur jeg(opp til 3000).

 

Hver eneste morgen fungerer det helt fint å starte den, da starter den på flekken. Men resten av dagen er den jævlig.

 

I dag skjedde det herlige at den ikke starta i det hele tatt, pga jeg greide å tømme den for batteri før den gadd...

 

Bilen er en Golf GTI 8v med mekaniske løftere.

Bruker K-Jet Injection.

 

Noen som har noen forslag?

 

Du har jo beskrevet feilen selv: 84 modell :P

[x] 87- Volvo 740 GL -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=95317&page=1&pp=15

 

[x] 86- Golf II GTI 16v -> Byggeprosjekt kommer på veien så fort jeg får råd..

 

[x] 88- Golf II 1.6 -> Knust etter uvennlig møte med Camry.. *skrotet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg vrir om nøkkelen på bilen står den bare og blir dratt på starteren i 20-40 sekunder. Sånn har den vært i et par månder (helt siden jeg overhalte toppen).

 

Den går helt fint på tomgang når den først starter, men er litt daffere enn den var før på lavt turtall trur jeg(opp til 3000).

 

Hver eneste morgen fungerer det helt fint å starte den, da starter den på flekken. Men resten av dagen er den jævlig.

 

I dag skjedde det herlige at den ikke starta i det hele tatt, pga jeg greide å tømme den for batteri før den gadd...

 

Bilen er en Golf GTI 8v med mekaniske løftere.

Bruker K-Jet Injection.

 

Noen som har noen forslag?

 

 

har omtrent samme bil... men mine r 85. er ombygd fra cl engang mellom 85 og 2000

 

vet ikke hvor gammel motor osv. er.. :\ men har k-jet .-.- har hatt litt samme problem jeg.. men her ikke stått såååå lenge på starteren.. :) men nå er det vis så godt som vanlig igjen.. *lever sitt eget liv den motoren der*

95mod Audi s6 2.2t

85mod Golf 2 Cl ombygd til GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har omtrent samme bil... men mine r 85. er ombygd fra cl engang mellom 85 og 2000

 

vet ikke hvor gammel motor osv. er.. :\ men har k-jet .-.- har hatt litt samme problem jeg.. men her ikke stått såååå lenge på starteren.. :) men nå er det vis så godt som vanlig igjen.. *lever sitt eget liv den motoren der*

 

Gjorde du noe spesielt, eller bare ordna det seg til slutt?

- 97 VW Passat 1.8

X 84 VW Golf GTI 8v (død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde du noe spesielt, eller bare ordna det seg til slutt?

 

 

har jo bytta plugger og plugg ledninger da.. gikk mye reinere og bedre etter det. Bytta fordi det som var der var gammelt og det var forskjellige pluggledninger som var der. Men vet ikke om det var det som gjorde det.. heh.. er en rar motor vi har! ;)

95mod Audi s6 2.2t

85mod Golf 2 Cl ombygd til GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bytta plugg ledninger og plugger jeg også, rotor også.

 

Forrige bilen min var en GTi 8v, og den var lik den å! Gikk fint å starte om morgenen, men resten av dagen måtte jeg dra den lenge på starteren! Men var bare snakk om 5-10 sekunder det da.

 

Du fikk ikke ordna det?

- 97 VW Passat 1.8

X 84 VW Golf GTI 8v (død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bytta plugg ledninger og plugger jeg også, rotor også.

 

 

 

Du fikk ikke ordna det?

 

Nei, fant ikke ut hva det kunne være for noe! Men min var jo ikke så ille som din da. Virket som min nesten gikk på 3 sylindere med en gang jeg startet den også! Du får prøve å skifte pluggledninger og plugger, og eventuelt rotor og fordelerlokk og se om det hjelper.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fant ikke ut hva det kunne være for noe! Men min var jo ikke så ille som din da. Virket som min nesten gikk på 3 sylindere med en gang jeg startet den også! Du får prøve å skifte pluggledninger og plugger, og eventuelt rotor og fordelerlokk og se om det hjelper.

 

Den har blitt værre og værre i det siste, før var det rundt 10-20 sekunder. Trur grunnen til det er at batteriet har blitt dårligere og dårligere, i dag var det tomt igjen...

 

Har skifta plugger, ledninger og rotor. Kjøpt nytt batteri og fordelerlokk nå, så får se om det hjelper.

- 97 VW Passat 1.8

X 84 VW Golf GTI 8v (død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk på&avbrytningsventilen din også, hadde det samme problemet på min èn dag, så da byttet jeg den til en ny en..og vips så var problemet borte:)

 

delenr til den er det sikkert noen med ETKA som kan finne ut. Mulig den heter noe annet på fagspråket, men var det navnet jeg fikk opplyst av Akseselskapet Auto på Lillehammer.

 

Håper det blir bedre når du får byttet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg vrir om nøkkelen på bilen står den bare og blir dratt på starteren i 20-40 sekunder. Sånn har den vært i et par månder (helt siden jeg overhalte toppen).

 

sikker på at registere er helt riktig, min var sånn før jeg bytta reg.reim for noen dager siden. så at den var ca 1 tann feil på tenninga. fikk retta opp det så blei det mye bedre...

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk på&avbrytningsventilen din også, hadde det samme problemet på min èn dag, så da byttet jeg den til en ny en..og vips så var problemet borte:)

 

Vet du hvor denne befinner seg i motorrommet?

Leite på hjemmesiden til mekonomen, men fant ikke noe som "lignet"

 

sikker på at registere er helt riktig, min var sånn før jeg bytta reg.reim for noen dager siden. så at den var ca 1 tann feil på tenninga. fikk retta opp det så blei det mye bedre...

 

Det skal være i orden. Har sjekket den et par ganger nå.

 

 

Noen som vet når jeg skal høre den "bzzz" lyden fra bensinpumpa? Kansje relet til den har gått?

- 97 VW Passat 1.8

X 84 VW Golf GTI 8v (død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår