CoilOver Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Var hos en billakkerer i går for å sjekke pris på lakkering av min P11. Priser: Utvendig lakkering: 29.000 kr inkl. forarbeid, lakk, lakkering og mva. Det var oppført pris i den boken han tok frem. Lakkering både innvendig (innvendig vil si under panseret, bagasjelokket, dørkarmene) og utvendig : 40.000 kr inkl. forarbeid, lakk, lakkering og mva. :hvaskjera Ok, så jeg spurte deretter hvor mye det ville koste å få lakkert dørene (både oppe og nede), begge forskjermene og panseret. 18.000 kr inkl. forarbeid, lakk, lakkering og mva. :hvaskjera For å lakkere hele bilen skulle det gå med 3 arbeidsdager (800 kr timen). Er det rart en velger å få jobben gjort s*host*va....rt*host* en annen plass? 40.000 kr?! Ser det ut som jeg ønsker å bruke 40% av bilens verdi til noe sånt?! :hvaskjera Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kroz Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Du fikk ikke priser på lakkering hvis du gjorde forarbeidet? Siter Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet August 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Nei, jeg spurte ikke fordi jeg har lest så mange tråder her på forumet om akkurat forarbeid. De fleste rådet en til å la billakkeren gjøre alt forarbeidet, slik at resulatet blir best mulig. Sikkert mange delte meninger om det, men jeg kan ikke ta sjansen på at mitt eventuelle dårlige forarbeid, sørger for at jeg må ha bilen lakkert 2 ganger. Jeg nevte til billakkeren, hva hvis jeg demonterte støtfangerene og sånt selv, men han sa at det tok ikke så langt tid for ham uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dudeskyline Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Er han en super duper lakkerer eller hva.... Du har jo en hvitt bil, lakken skal da koste mye mye mindre enn andre lakkfarger siden det er BARE en farge og at han slipper å blande. Jeg skal si deg om du undersøker litt så får du lakkert bilen din til halve prisen. Siter BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456 K&N innsats filter selges! Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Du har jo en fordel om du ikke gjør det svart da.. klagerett! Ikke alltid like lett å klage til Rolf Ronny som lakkerer den i hagen sin.. Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeph Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Høyr hos forskjellige verkstader. Når eg lakkerte eine sida på bilen skulle dei ha 10k ein plass og 19k ein annan. Siter Nissan Primera P11 98-modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet August 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Du har jo en fordel om du ikke gjør det svart da.. klagerett! Ikke alltid like lett å klage til Rolf Ronny som lakkerer den i hagen sin.. Nei, nei... Hvis resultatet blir så dårlig at det må gjøres på nytt, og han ikke vil, knock :deng :driving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Komplett utvendig hel lakkering med alt arbeid og utstyr, ligger vel på rundt 25000. Var hvertfall det når jeg hørt på den lokal bilopprettings sjappa her. Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ok`n Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Finn noen andre som tar jobben,om du kjenner noen som jobber på eit lakkverkstad så kan du evt få det noe billigere(kompis-pris)!:) Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 dra over til sverige å sjekk prisene, sikkert godt under halvparten av prisen her i norge... noen som har erfaringer med lakkering i sverige? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Komplett utvendig hel lakkering med alt arbeid og utstyr, ligger vel på rundt 25000. Var hvertfall det når jeg hørt på den lokal bilopprettings sjappa her. Hvor lokalt sjekka du? Ringte litt rundt i anedning panseret mitt her om dagen.. prisene sprika noe enormt... fra 3000 inkl mva til 6500 eksl mva... Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet August 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Hvor lokalt sjekka du? Ringte litt rundt i anedning panseret mitt her om dagen.. prisene sprika noe enormt... fra 3000 inkl mva til 6500 eksl mva... Det var ei karosseri sjappe ute med sørlandsparken. Husker ikke navnet, men det ligger inn til høyre ved den første av de tre rundkjøringene, også inn til venstre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Hvor lokalt sjekka du? Ringte litt rundt i anedning panseret mitt her om dagen.. prisene sprika noe enormt... fra 3000 inkl mva til 6500 eksl mva... Snakka med en kompis som jobber på Møller Bilskade, de skulle ha 25000. Har også hørt på del lakering av fangeren min, det skulle Sandvika Biloppretting ha 2200 for.. Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nyhusern Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Takserte de bilen før du fikk pris?? Prisene på lakkering varierer etter hvor mye grunnarbeid som må til.. småbulker, grove riper o.l. Jeg betalte 25k for lakkering på min for snart 2 år siden, men da kjenner jeg både oppretteren og lakkereren personlig. Da jeg spurte hva det ville kostet om jeg ikke fikk noe rabatter, fikk jeg til svar ca 40-45k Siter How mutch do you know about yourself, if you've never been in a fight Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Jeg tror det er veldig få som (legg merke til tror) hellakkerer bilen sin og betaler full pris. Sikkert det yrke med mest svartejobb :) Er vel nesten bare forsikringsselskapene som ønsker moms på jobben tenker jeg. Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg