Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
H22Lude

2.0i.DOHC i Taunus??

Rate this topic

Recommended Posts

Er det mulig og få godkjent en 82 taunus med 2,0i Dohc motor???(fra scorpio)

Hva må i så tilfelle byttes???

Har ca.0 peil på Ford men funderer litt på et prosjekt......

Alle svar mottas med takk :hammer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er det mulig og få godkjent en 82 taunus med 2,0i Dohc motor???(fra scorpio)

Hva må i så tilfelle byttes???

Har ca.0 peil på Ford men funderer litt på et prosjekt......

Alle svar mottas med takk :hammer

 

Hvorfor skal du sette i en DOHC motor i en taunus?

Sett heller i en OHC 2.0is fra en sierra, de går godt, trimmes lettere, de passer rett nedi, også tåler de mer juling.

Er ikke mye forskjell i hestene heller, hvis det er noe forskjell i det hele tatt.

Åssen motor står det i bilen ifra før av?

Uansett, setter du i en DOHCmotor med innsprøytning må du sikkert flytte over hele ledningsnettet oxo. (myye arbeid)

 

Hilsen nilsen pilsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi påregner oss en del arbeid,men er det mulig å få det godkjent??

Hvorfor valget av bil/motor er at man tar det man har. Med andre ord dette er noe vi har liggendes,og som vi kanskje kunne fått en bil ut av.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En is motor trenger også ledningsnett..

SKjønner ikke hvorfor han ikke like greit kan ta dochen... De går bedre, mer økonomisk, og tåler minst like mye juling. Men det er sant at det er letter (billigere) å trimme en Is motor.. Men det er folk som kjører med 240+ hk i en doch..

Share this post


Link to post
Share on other sites

doch er å blir en drit motor....alle jeg kjenner som har hatt en sierra med doch har rast den etter non dager. de tåler IKKE deng.

 

Sats heller på en 2 l med enkel kam, 1600 topp å is kam. en dobbel gasser å hvips, så har du en artig taunus.

 

en kar jeg kjenner, benka 141 hest i en escort mk2 med det oppsettet. en dobbel 48 weber på en is motor, men 1600 topp. den gikk å går bra den dag i dag.

 

eller gjør som kompis min har gjort, 2.9i oppi taunus, men den blir nå bytta ut med en 2.9 cosworth;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0i DOHC'en er nok ingen dum ide med tanke på å kjøre økonomisk.. Å få godkjent bilen skulle ikke være noe problem i det hele tatt skulle jeg tro.. Send en søknad til biltilsynet hvor du skriver at du vil gå over til en mer økonomisk motor og derfor valgte DOHC motoren.. Og er arbeidet skikkelig gjort burde det være 0 problem å få godkjent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grunnen til at folk tror dohcen er så ræva er at de har lett for å koke, og slå toppen skeiv.. Dette skjer bare fordi de har røtent kjølevann, og dårlig smørte vifter..

 

Har herjet en del med dohc`n min jeg, uten at den har fått trøbbel av noe slag.. Og alle jeg kjenner som har hatt doch selv har pint de så det holder uten at noe har ryki på flere år...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da dette er et budget bygg,så blir det dohc i taunus. Har både motor og bil ståendes.Vet selvfølgelig at det er mye annet som kan brukes og trimmes,men har ingen andre alternativ på gården .Ledningsnettet er 0 problem,det eneste jeg egentlig lurer på er hva som må til for godkjenning?Hvilke bremser jeg må/kan bruke etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tilfelle overgang til DOHC, er det MT75 kassen du vil bruke da? Den er et bra alternativ til type9 kassen. Den tåler mer bank, og er helaluminium og dermed lettere, Men: du BØR høyne gearkassetunnelen. Ellers blir det feil vinkel på utgående aksen, og den vil ``spise`` hardykoplinger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.