Gå til innhold

Hvilken spiller?

Ranger emnet


ss242

Anbefalte innlegg

Firmaet ville spandere en ny spiller på meg, så da må jeg selvsagt finne en som fungerer bra.

Gjerne litt fancy også;)

 

Har til nå sett meg ut 3 alternativer:

Pioneer DEH-P70BT

Pioneer DEH-P8600MP

Sony CDX-NC9950 (Ikke likt Sony før, men denne ser ok ut).

 

Noen som kan komme med litt for eller imot, evnt. andre forslag?

Prisklasse ca 5 til 8k.

Vil ha god lyd, clean eller tekno design (men ikke horete) og gode tilkoblingsmuligheter.

Trenger ikke å være forsterker i den.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg ha gått for 8600mp... sykt bra spiller og herlig design. Dette er en seriøs spiller... P70BT er likedan men designet er alikevel ikke helt... "my way" men uansett... Pioneer generellt fra 7 serien og helt opp er gode spillere... jeg har hatt maaaaange spillere og mange merker igjennom åra men jeg vender ALLTID tilbake til pioneer... de spillerne slutter aldri å forbause meg :) anbefales med hjertet på rett sted og hånda på fjernkontrollen :D:D

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig med Perry her ja, så her må du egentlig velge mellom en lydsterk spiller (p8600mp) og en morsom spiller (p70bt)

 

Og det morsomme med p70bt er jo at den kan fungere som handsfree for mobilen din... Alltid like moro de to første dagene ;)

 

Prisen er jo nesten den samme for disse to spillerene.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner ikke jeg til den Sony spiller'n du viser til her, men jeg ville valgt Pioneer av de alternativene du kommer med.

 

Pioneer spiller'n har tidskomp som er et STORT pluss når det gjelder lydbilde og lytteglede.

 

Samtidlig er det stor EQ på de fleste Pioneer..

 

Tilkoblingsmuligheter for IPOD,DVD,MP3 spillere etc, er vel mer eller mindre standard tror jeg på alle Pioneer spillere..

 

Men jeg er Pioneer frelst selv, så man kan kanskje kalle meg partisk...

Jan Ove Liseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men jeg er Pioneer frelst selv, så man kan kanskje kalle meg partisk...

 

 

 

Jeg og... men av og til prøver jeg å overbevise meg selv til å prøve noe nytt.. blir like skuffa hver gang... derfor ender jeg alltid opp med pioneer hehe..

 

Sist gang var det RF elementene som skuffa... går over til Pioneer der og (sub) kan jo også sies at jeg har opplevd mange merker som er BRA men Pioneer har liksom det lille ekstra som jeg elsker... som jordbær på bløtkaka... eller for å sette det heeeelt på spissen... Sett fra ett annet objektiv:

 

Hvis Pioneer var en bil ville den ha hatt fete felger (ikke chrom eller noe slik bling bling men fete felger i ultralett og ultrasterkt materiale) skodd med de beste dekka, den ville hatt en lakk som ikke er horete men rett og slett behagelig å se på. Den ville ha hatt styling som ikke bare var strømlinjeformet og herlig å se på men som samtidig har en funksjon.

 

Motor som er råsterk og artig enten man tyner den eller om man cruiser ned gata. Hvis pioneer var en bil så ville den helt enkelt ha vært perfekt. både motor og utseende.

 

De aller fleste andre merker kan sammenlignes med fett utseende, høy bling bling faktor og 1.3 i motor...

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok 8600 som leder nå, om ikke Alpine har noe nytt nå for tiden?

Har hatt flere Pioneer før, men er faktisk mest fornøyd med Alpine'en.

Eneste var at det var litt for kjedelig design og lite funksjoner.

 

Sant det med mye dilldall som BT osv, er morro i 2 dager.

 

Men ingen som har noe erfaring med Sony? Har null peil på spiller'ene dems.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok 8600 som leder nå, om ikke Alpine har noe nytt nå for tiden?

Har hatt flere Pioneer før, men er faktisk mest fornøyd med Alpine'en.

Eneste var at det var litt for kjedelig design og lite funksjoner.

 

Sant det med mye dilldall som BT osv, er morro i 2 dager.

 

Men ingen som har noe erfaring med Sony? Har null peil på spiller'ene dems.

 

Har prøvd Sony CDX-M800 ellerno... møkkaspiller... lyden var skrikende og LPF og HPF var forhåndsinnstillt på helt ubrukelige nivåer (3 forskjellige)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg nok bare levere en liten brosjyre med 8600 i morgen, og håpe den står og venter etter ferieuka mi :pray

 

Gjør det og du kommer ikke til å angre :) Jeg kommer tilogmed til å missunne deg! har pioneer "bare" 7600mp og drømmer om 8600.... men i all ærlighet er 7600mp mere enn bra nok for min del da faktisk så er jeg så syk i hodet at jeg tilogmed får litt vondt inni meg om jeg ikke skrur den på litt hver dag... Devil men.... hva er det dissa motor freakerne sier? uansett hvor mye HK du drar ut av motoren din så vil du ette ren stund ha lyst på mer ;)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firmaet ville spandere en ny spiller på meg, så da må jeg selvsagt finne en som fungerer bra.

Gjerne litt fancy også;)

 

Har til nå sett meg ut 3 alternativer:

Pioneer DEH-P70BT

Pioneer DEH-P8600MP

Sony CDX-NC9950 (Ikke likt Sony før, men denne ser ok ut).

 

Noen som kan komme med litt for eller imot, evnt. andre forslag?

Prisklasse ca 5 til 8k.

Vil ha god lyd, clean eller tekno design (men ikke horete) og gode tilkoblingsmuligheter.

Trenger ikke å være forsterker i den.

Jeg er IKKE Pioneer-frelst, men vil likevel anbefale 8600 ;)

Sony-spillere holder jeg meg lengst mulig borte fra, har aldri hørt en bra en!

Og i tillegg suger de innebygde forsterkerne deres...

 

Alternativet er Alpine CDA-9835R, evt. CDA-9855R.

Lyden er en smule bedre, men noen velger likevel Pioneeren av andre grunner.

 

 

Mvh

Stian

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Perry er jeg også Pioneer frelst, men det var ikke der jeg begynte, i mange år var det Denon og Clarion som var de merkene jeg sverget til, og pioneer var bare noe "dritt", men det var helt til jeg fikk ett supertilbud på en dvd indash fra pioneer med dekoder, kjøpte den, og etter det har det bare vært pioneer på meg også ;)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firmaet ville spandere en ny spiller på meg, så da må jeg selvsagt finne en som fungerer bra.

Gjerne litt fancy også;)

 

Mener du glorete? tenker her da på alskens saker som leer seg på displayet og lign.

 

Hvis Pioneer var en bil ville den ha hatt fete felger (ikke chrom eller noe slik bling bling men fete felger i ultralett og ultrasterkt materiale) skodd med de beste dekka, den ville hatt en lakk som ikke er horete men rett og slett behagelig å se på. Den ville ha hatt styling som ikke bare var strømlinjeformet og herlig å se på men som samtidig har en funksjon.

 

Motor som er råsterk og artig enten man tyner den eller om man cruiser ned gata. Hvis pioneer var en bil så ville den helt enkelt ha vært perfekt. både motor og utseende.

 

De aller fleste andre merker kan sammenlignes med fett utseende, høy bling bling faktor og 1.3 i motor...

 

Hvis Pioneer var et bilmerke, ville førerene av de rimeligere modellene neppe overleve det første året.

 

Ratt og hjul ville falle av, og ting ville brenne opp uten noen spesiell grunn.

 

 

Nei. la oss slippe biler med Pioneer logoen i grillen. trafikken er farlig nok som den er. puke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...Hvorfor ikke vurdere en Alpine spiller? :)

Vet de har litt kjedelig design, men det er da innmaten som teller er det ikke? ;) For der er de helt råe. Hadde en CDA-9813R i min forige bil. Solgte den og kjøpte Panasonic spiller til 6k...Den har ikke sjangs mot den Alpinen..Har nå kjøpt en Alpine CDA-9835R til å ha i mitt neste prosjekt. Gleder meg! :D

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du glorete? tenker her da på alskens saker som leer seg på displayet og lign.

 

 

 

Hvis Pioneer var et bilmerke, ville førerene av de rimeligere modellene neppe overleve det første året.

 

Ratt og hjul ville falle av, og ting ville brenne opp uten noen spesiell grunn.

 

 

Nei. la oss slippe biler med Pioneer logoen i grillen. trafikken er farlig nok som den er. puke

 

Meg snakker om 7 serien og opp. Og så var det da snakk om Pioneer utgavene som er omtalt i denne tråden.

 

Jeg har forresten hatt mange av de eldre rimeligere modellene også og eneste feil jeg har hatt med pioneer var at laseren konka ut på 77mp'en jeg hadde i januar. Mine gamle pioneer spillere har iallefall tålt bank osv :)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår