maxis Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Nja.....jeg er 110% sikker på at Monzaen til far med 5 trinns Getrag, har fast clutchhus. Ergo er det ikke 265. Er kun de gammleste med de "store"motorene som har rett kasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Ang clutckåpene som passer rett på getrag til 4er volvomotor så var det et svensk firma som støpte slike clutchus en gang i tiden...sikker derfor det finnes noen av de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Ang clutckåpene som passer rett på getrag til 4er volvomotor så var det et svensk firma som støpte slike clutchus en gang i tiden...sikker derfor det finnes noen av de. Mulig det, men m50/51 kåpene passer også rett på. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Mulig det, men m50/51 kåpene passer også rett på. ? alacocaina Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 ? alacocaina Glemte bare at det var dratt frem før i tråden:wonder Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Hva er er ekte gruppe A kasse da? Min har de riktige utvekslingene, det riktige clutchhuset, rett inngaaende og utgaaende aksel, saa den er ihvertfall saa lik den kan bli. Jeg hadde hydraulisk utlöser, men bygde om fordi jeg ikke fikk tak i hovedsylinder til clutchen naar jeg trengte det. Eneste forskjellen mellom oljekjölt og ikke oljekjölt er pumpa, som sitter montert paa lagerhuset oppaa inngaaende aksel. Min kan "enkelt" bygges om mao. Alt dette ifölge Peder Westerberg paa Mobimech i Sverige swom overhalte girkassa i i vaares. Kanskje en gammel volvo264 kasse? Hvis noen ikke finner getragkasse,så har jeg en toyota supra mk3 turbokasse tilsalgs.Minst like holdbar som getragen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Vasket det midtre huset i dag pluss litt småting. Kassa ser veldig bra ut, alle synkroniseringsringene er meget bra (alle målte over 0,80). Lagrene ser heller ikke ut til å være slitte :D Nå gjenstår det grundig vasking av alle drev og lagre. Utvendig hus vaskes: En liten brøkdel av smådelene: Det bakre huset, venter på en grundig vask: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Mulig det, men m50/51 kåpene passer også rett på. På V6'er ja.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Kanskje en gammel volvo264 kasse? Hvis noen ikke finner getragkasse,så har jeg en toyota supra mk3 turbokasse tilsalgs.Minst like holdbar som getragen. Deilig å bruke norsk tastatur igjen btw ;) Nei. Det er ikke M51 jeg har, 1ste giret mitt er 2.34:1 såvidt jeg husker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Er kun de gammleste med de "store"motorene som har rett kasse. Monza B, 3.0 GSE. Har de eldre 265 altså? Hmm... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 På V6'er ja.... Oki, har hørt det var samme innfesting på r4 og v6. Aldri hatt noen v6 selv, så kjenner ellers veldig lite til de. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Oki, har hørt det var samme innfesting på r4 og v6.Aldri hatt noen v6 selv, så kjenner ellers veldig lite til de. Det skal du også være glad for,v6ern er lite å skryte av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Kanskje en gammel volvo264 kasse? Hvis noen ikke finner getragkasse,så har jeg en toyota supra mk3 turbokasse tilsalgs.Minst like holdbar som getragen. dæven, det skulle ejg hatt på 242r6'en Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Etter mye rengjøring, blåsing, måling og oljing er kassa på vei sammen igjen. Den går veldig mye lettere nå enn hva den gjorde før demontering :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet September 12, 2005 Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 Nja.....jeg er 110% sikker på at Monzaen til far med 5 trinns Getrag, har fast clutchhus. Ergo er det ikke 265. Getrag 265 kom bare på Monza/Senator 3.0 de med mindre motor hadde Getrag 240 med fast clutchhus. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg