maxis Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Jepp. Eneste forskjellen er inngåede og utgående aksel. Volvo har 15mm og BMW splines på inngående aksel, så du trenger ikke adapter/foring i svinghjulslageret. Utgående aksel på Volvo Getrag har, eh, hva er det det kalles, yoke som går rett på Volvo mellomaksel. På BMW er det hardy-plate. Du kan bruke speedometerhylse/drev fra Volvo Getrag på BMW kassa såvidt jeg har forstått. Gruppe A kassa har samme hus, men heeeelt andre utvekslinger, stål synkroniseringsringer, bronse skiftegafler, spesielle (Nitril?) herdede drev og eventuell oljekjøling. Tror forresten det bare er Manta/Ascona 400 som har Getrag 265, Monza GSE'en til han far med 5 gir har Getrag med fast clutchhus ihvertfall. se der ja,gruppe a kassa er skikkelige varer! Har den ikke langt 1.gir og da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Tror forresten det bare er Manta/Ascona 400 som har Getrag 265, Monza GSE'en til han far med 5 gir har Getrag med fast clutchhus ihvertfall. jev veit at du tror feil ;) sitter på en del monza og senatorer den kassa ;) Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Hihihihihihihihi...... jeg også :thumb og det er en ekte Volvo grp.a kasse også... Haloo, en ekte gr. A kasse har oljekjøling samt hydraulisk utløser direkte på akselen (ikke clutchgaffel), så dette er nok ingen gr. A nei. Behøver ikke lage noen ny tråd på Getrag-konvertering; komplett oppskrift har jeg hatt lenge på min hjemmeside. Si fra om noen finner et speedo-drev som passer på Getrag-kassa; jeg vil bruke 220 km/t turbometeret mitt, og ikke det elektriske som kun går til 200! (kjører jo så ofte over 200) :roll: Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 så va er d da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 TRENGER HJELP - FORT! Dukket opp et problem i dag da jeg startet demonteringen. Hvordan får man av det fremre store lageret som er vist på bildet under uten å ødelegge det? Det finnes ikke flens på det til avdragerverktøy. Er det noen som vet om verkstedhåndbok om denne kassa på nettet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 kansje du burde høre med bmw gutta på forumet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Spurt rundt på forskjellige steder ... Er det alså ingen som har overhalt ei slik kassa?? I så fall er det rart. Lageret skal ut i dag, og jeg trenger hjelp fort! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Spurt rundt på forskjellige steder ... Er det alså ingen som har overhalt ei slik kassa?? I så fall er det rart.Lageret skal ut i dag, og jeg trenger hjelp fort! Kan det være noe info her: http://www.cscoupe.org/tech/5speed/prep.html Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Texascom: Tøm postkassa di. Fikk ikke PM du sendte gr full postkasse.... Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Texascom: Tøm postkassa di. Fikk ikke PM du sendte gr full postkasse.... Tømt nå :D:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 hvor mange hk/nm tåler bmw gir kassa? noe som har lage noe form for short shift. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Jeg har mekka short shift på min.... Forlenga bare girstanga under bilen, der overføringene er montert. Funker det.. Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Mulig at jeg også skal det. Kommet et skritt nærmere mål i dag. Fikk løstnet lageret - i morgen tas det av og kassa deles. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 240ft : tøm inboks! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Yepp ! Tømt... Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg