Gå til innhold

Kjeltringer

Ranger emnet


nzn

Anbefalte innlegg

Så måtte de komme til meg og, de satans kjeltringene.

 

Skulle på en kjapp bilferie nedover til sørlandet med madammen på fredag.

Ganske stresset tidlig på morningen kommer jeg ned til bilen på parkeringsplassen og dytter nøkkelen i låsen.. Mer enn halvveis inn vil den ikke. Viser seg fort at det har vært noen kjeltringer der iløpet av natten og prøvd å bryte opp bilen min. Amatører. Skal ikke mye til for å bryte opp en 86 mod. Cherry vel? Det eneste de har klart er å herpe låsen på førersiden.

 

laas.jpg

 

Heldigvis fungerte låsen fra innsiden, så ferie ble det, og anlegget som står i bilen er like helt. Var nok det de var ute etter, så fra nå av tar jeg med meg fronten på spilleren og gjemmer bort høyttalerene.

 

Men forbanna som jeg var kjørte jeg med vinduet åpent ned til madammen, og møter på en buss på en trang vei. Tenker ikke videre over at det har regnet hele natten, og plutselig er alt vått inni bilen, inkludert meg. Ellers var det en fin ferie, helt til jeg på vei hjem får en stein i frontruten i 80 km/t og det førte til et rimelig bra hakk i ruten. Så ferien blir vel etterhvert ganske dyr..

 

Men hva gjør jeg med låsen nå? Er det mulig å få tak i en sylinder som fungerer til min nøkkel, eller må jeg bruke to nøkler, evt. bytte alle sylindrene?

 

Trenger noen gode råd nå som alt butter i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man tak i sånt da?! Pris?? Hørtes tøfft ut!! :D

 

Med keyless entry mener han sikkert fjernstyrt sentrallås. (Evt fjernstyrt åpner) Veldig praktisk, iallefall i kombinasjon med alarm. Fikk installert alarm og fjernstyring på sentrallåsen min for ca 3500. Gjør du det selv og uten alarm blir det nok mye billigere.

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjekt ut med sentrallås og fjernkontroll ja. Hvem som selger slikt, og hva vil det koste?

Og om jeg heller går for å bytte ut med en sylinder hvor min nøkkel passer, er det Nissan jeg må snakke med da, og hva vil det komme på? Noen som har en formening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjekt ut med sentrallås og fjernkontroll ja. Hvem som selger slikt, og hva vil det koste?

 

Sjekk forhandlerlista på Defa.no, finn en der du bor og ring og sjekk pris. Hvis du ikke skal ha alarm kan de samme folka sikkert installere bare fjernstyrt sentrallås og, for de driver som oftest med flere ting. De jeg installerte alarm hos var et bilstereofirma. Eller så kan du sikkert kjøpe sentrallås-kit på biltema eller et annet firma som har biltilbehør.

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår