Aeomholt Skrevet Februar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Det er grovversjonen ja... de har et tversnitt på ca 34.7mm (hvis jeg husker riktig..er noe rundt der). Dette er på 530'en.. 531'en er som sagt nesten ferdig,da den er større. Med en 11mm's kam (som er det minste løftet verdt å tenke på..) trenger man 38.6mm tversnitt for å utnytte ventilens størrelse. Som oftest finner ikke engang tørste kameler vann i de toppene.. :D Såfremt man ikke på død og liv "SKAL ta taket og bare taket,for det er det som hjelper":drunk: men fordeler det litt utover i alle retninger,dvs man tar mest i taket ved begynnelsen av porten (ved innsuget) men ved "knekken" mot ventilen runder tilbake kortside-radiusen (svingen ved gulvet...dette senker gulvet en tanke,si en mm) og tar litt mindre i taket,her inne "bredder" man mest. Men,vi er super-ultra-off-topic...så nå klapper jeg igjen. Før Reodor svinger frem Mauseren... Off-topic og mauser ja, best å sende en PM heretter da :D Vet hvor vondt det er å ligge bak siktet på en mauser om den er litt fra skuldera når man fyrer av så da vil jeg nødig stå foran siktet :drunk: Er heldigvis mer enn 2000m unna ;) Hvordan går det med 850'n da? Er meget spent på dette prosjektet du har i vognskjulet :win Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Off-topic og mauser ja, best å sende en PM heretter da :D Vet hvor vondt det er å ligge bak siktet på en mauser om den er litt fra skuldera når man fyrer av så da vil jeg nødig stå foran siktet :drunk: Er heldigvis mer enn 2000m unna ;) Hvordan går det med 850'n da? Er meget spent på dette prosjektet du har i vognskjulet :win Det er nok verre å ligge bak Mausern er jeg redd. Jeg har akkurat fått i hus to plater med polykarbonat til sidevinduene bak, så det er karosseri og understell som står i sentrum for tiden. Turboed1 har operert puselanken sin, så han er ute av stand til å utføre et eneste stykke ærlig areid, herunder legge siste hånd på toppen min :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 Turboed1 har operert puselanken sin, så han er ute av stand til å utføre et eneste stykke ærlig areid, herunder legge siste hånd på toppen min :)Men det skal nevnes at jeg prøver... du har snart plass til drevene dine. Selv om jeg er sykemeldt på tiende måneden.. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 Men det skal nevnes at jeg prøver... du har snart plass til drevene dine. Selv om jeg er sykemeldt på tiende måneden.. :) Det er vel bare det justerbare drevet som trenger mer plass. KRBs korte sms lyder "innsugningskam og bakover" :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 Det er vel bare det justerbare drevet som trenger mer plass. KRBs korte sms lyder "innsugningskam og bakover" :)Det var det jeg mente... et passer,det andre gjør det snart = "drevene". :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 Det var det jeg mente... et passer,det andre gjør det snart = "drevene". :) Aha... En finurlig måte å si at du ikke har gjort en dritt på :D Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 Aha... En finurlig måte å si at du ikke har gjort en dritt på :DJo. Begynt å ta ut på innsugsdrevet..Gjort noe,men ikke stort. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 Jo. Begynt å ta ut på innsugsdrevet..Gjort noe,men ikke stort. Fått presset på drevene? Uten det er det vel vanskelig å vite hvor mye som må fjernes. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 tilstandsrapport fra flåklypa? vil gjerne se noen bilder over åssen ting ligger an:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 tilstandsrapport fra flåklypa? vil gjerne se noen bilder over åssen ting ligger an:) På grunn av fastelavensfeiring så kom jeg for sent i gang på søndag. Og da ble det dårlig med bilder. Men hold ut:) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 I ettermiddag tok jeg mot til meg og fikk montert polykarbonatrute i den ene bakdøra. Jeg var litt usikker på hvordan jeg skulle få ut den gamle ruta. I en annen prosjekttråd her på forumet sto det en forklaring som jeg printet ut, men den hadde visse svakheter. Likevel gikk det greit. Her ligger den ribbede høna klar for rutetransplantasjon: Skruen midt i bildet må fjernes for å få løsnet styreskinna: Her er styreskinna på vei ut: Med styreskinna ue av veien er det bare å dra ruta rett opp og ut: Ruta ute: Den originale ruta veier 3,4 kilo inkl festebrakettene. Polykarbonatruta veier 1,57 kilo, noe som betyr en vektreduksjon på 1,83 kilo. Sammen med resten av lettingen blir hver dør nesten 7 kilo lettere: Omrisset av den originale ruta overføres til polykarbonatplata: Min anvendelige Fein Multimaster benyttes for å kappe ut ny rute: Ny rute på plass. Kun innfesting gjenstår, men det løses med etpar skruer: Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HomeFunk Skrevet Februar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2008 Nytypen Sotning ? :P Siter 79`Volvo 244 Gl [solgt] 87`Volvo 245 Gle [solgt] 88`Saab 900 2.0 Turbo [solgt] 89`Vw Passat 35I [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2008 Nytypen Sotning ? :P Bak disse rutene kan det skje bortimot hva som helst :D Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet Februar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2008 Bak disse rutene kan det skje bortimot hva som helst :D hylende 14isser? :P Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2008 Dagen i dag har stått i innredningens tegn, eller snarere fravær av innredning... Fikk endelig fjernet innertaket og en helsikes masse plastdeksler. And then some... Innertaket er omsider ute. Det satt heldigvis kun fast i håndtak solskjermer og lignende, så når alt slikt var fjernet, så var det bare å røske innertaket ut via baklukeåpningen: Et par tusen (minst) gule plastbraketter satt bak innertak og plastdeksler: Men de var lette å fjerne. Bare å banke inn ekspansjonspinnen i midten: Haugen med unyttige deler tar form. Dette er bare begynnelsen: Soltaket sitter i en egen modul. Det reduserer takhøyden og veier kilovis: Men 9 skruer og 4 dreneringsslanger senere var denne luksusanretningen fjernet. Noen vil kanskje spørre seg hva som skal puttes i hølet...: Har alltid lurt på hvordan det så ut under pyntelista rundt bakre sidevindu: Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.