HomeFunk Skrevet Desember 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 tja siden ingen andre har jort det, så kan jeg jo si God Jul Til Reodor F og Turboed1 (alle andre også forr den skjyld:) Noe Harde pakker i under tre`et i år Reodor F? :) Siter 79`Volvo 244 Gl [solgt] 87`Volvo 245 Gle [solgt] 88`Saab 900 2.0 Turbo [solgt] 89`Vw Passat 35I [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ermex Skrevet Desember 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 Så får jeg si: "Og godt nyttår med mange nye spennende timer under bil og foran bilforumet" :D Siter 2013 1.8D Lancer 1997 2.5T Skyline (banebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 tja siden ingen andre har jort det, så kan jeg jo si God Jul Til Reodor F og Turboed1 (alle andre også forr den skjyld:) Noe Harde pakker i under tre`et i år Reodor F? :) Så får jeg si: "Og godt nyttår med mange nye spennende timer under bil og foran bilforumet" :D Jo, takk som byr folkens og samme rapport tilbake :D Av harde pakker som kan benyttes i bilsammenheng kan jeg nevne nytt skyvelære og hodelykt. Klok av skade unnlot jeg å sette opp ting av typen CDI-tenningsannlegg og tilsvarende på ønskelista... :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HomeFunk Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 Jo, takk som byr folkens og samme rapport tilbake :D Av harde pakker som kan benyttes i bilsammenheng kan jeg nevne nytt skyvelære og hodelykt. Klok av skade unnlot jeg å sette opp ting av typen CDI-tenningsannlegg og tilsvarende på ønskelista... :) haha du veit kossn skal få d skrevve :D hehe ja men d e jo ailtis nå main har bruk førr :) næh, va kainsje å ta litt hardt i då:D CDI-teinningsanlegg kosta jo nån høvdinga då, eiller har æ missførstått her??:wonder: og restn e vel kansje itje nå belli d heiller :) du va itje en av oss som fikk Såkka/Læsta (Sokker/Lester)eller kosn dåkker skriv d dærnede :confused: i gave ?:deng sorry førr dialækta, men har vært på 2. juledagsfæst imstupid så då e nordlænningen på plass :) hiv i haue guta :) Schål førr en 850 me sprut i ;) Siter 79`Volvo 244 Gl [solgt] 87`Volvo 245 Gle [solgt] 88`Saab 900 2.0 Turbo [solgt] 89`Vw Passat 35I [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 På tide med en ubetydelig update: Jeg fikk nemlig mannet meg opp og lagt en av bakdørene på operasjonsbordet i dag. Bakdørene har jo ingen annen funksjon enn å tette et høl etter at baksetene fjernes så her kan man kvitte seg med unødig luksus og sideflesk. Før inngrepet veier døra ca 23 kg. Det er uten høyttalerelement og gitter, men for øvrig komplett: Bak dørtrekket skjuler det seg mye nips: Men det er bare spaken til døråpning jeg trenger: Etter litt plunder og heft fikk jeg løsnet selve mekanismen. Passet bra, for det hadde rukket å bli mørkt. Dessuten hadde det begynt å snø: En anseelig mengde deler ble det med en samlet vekt på 5 kg. I tillegg kommer vektbesparelsen som utskiftingen av glasset til polykarbonat gir: Delene veier følgende: Motor: 750 gram Mekanisme: 1540 gram Plastinnlegg for avstivning/demping: 625 gram Ledningsnett: 244 gram Diverse braketter og klips: 180 gram Skruer: 133 gram Dørtrekk: 1530 gram_______________________ Totalt 5003 gram Da gjenstår det å skaffe passe tykk polykarbonat (lexan) og tilpasse denne før døra er ferdig slankeoperert. Og der har MK1RACER lovet å bistå... :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evil-twim Skrevet Januar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 Er vel litt mer å hente om du skjærer ut den indre metallplata. Er jo svært lite karosserimessig stivhet i dørene fra før av. Heftig mengde med ulike skruer og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedal to the metal Skrevet Januar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 ikke rart reodor bruker lang tid når han skal veie en og en skrue :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 Er vel litt mer å hente om du skjærer ut den indre metallplata. Er jo svært lite karosserimessig stivhet i dørene fra før av. Heftig mengde med ulike skruer og. Nei, det skal ikke skjæres i døra. Det bestemte jeg meg for for lenge siden, og det skal jeg prøve å holde på. Alle hovedkomponenter skal beholdes originale. Men fem kilo her, og fem kilo der. Det blir fort ti kilo av sånt... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 ikke rart reodor bruker lang tid når han skal veie en og en skrue :P Nå skal du høre her Zuzu Petals, at jeg forventer mer kred enn som så når jeg uselvisk stiller meg til disp for vitenskapens tjeneste og dokumenterer vektbesparingspotensialet i Volvo 850 på denne måten. Generasjoner på generasjoner vil ha glede av dette i århundrene som kommer. Dessuten må det sies at jeg ikke kommer til å dokumentere eller veie venstre bakdør på samme måte :D Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chall Skrevet Januar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2008 Jøss, er i live enda du jo :) hehe.. Bra du har begynt å operere litt igjen Reodor. Kanskje det var du som skulle tatt mandlene mine :) hehe.. Godt nyttår :D Siter -Volvo 740 T6 prosjekt- - Bruksbilen: Volvo 940LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet Januar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2008 Ønsker herren/herrene at vi skal gjøre en liten bestilling i nærmeste framtid? Jeg må ha litt mål på tykkelser og størrelser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2008 Ønsker herren/herrene at vi skal gjøre en liten bestilling i nærmeste framtid?Jeg må ha litt mål på tykkelser og størrelser. Jeg har målt rutene, og med litt godt monn så kom jeg til at jeg trenger 2 flak med tykkelse 4mm i størrelsen 80x60cm. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
loyfah Skrevet Januar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2008 Hvor mye veide en 850 fersk fra fabrikken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dj-IceMan Skrevet Januar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2008 Hvor mye veide en 850 fersk fra fabrikken? Kommer vel ann på model det, men volvo 850 Turbo 1995 model veier 1466kg. Det var det jeg fant det lille jeg googla Siter - 98 model Audi A6 1.8T - 97 model Hyundai Sonata GLS 16V (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Januar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2008 min veier 1540 ifølge vognkort. 855 2,5 20v med autolat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg