351RS Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Jeg tenkte på geometrien mot rattstammen. Den kommer ned i en krapp vinkel og tillater trolig ikke mye forskyvning vertikalt. Videre er det begrenset med plass mellom ramme og karosseri i for- og bakkant, plass jeg trolig trenger til downpipe og trykkrør. Men det er jo klart at jeg etterhvert vil benytte meg av denne gratismuligheten såfremt ikke ulempene overgår fordelene. Skjønner. Mente bare at det er en mulighet nå som du har alu foringer. Men dette finner du ut av, no problem. Siter No subsitute for cubic inches ! Prosjekttråd :Granada 351RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Jeg kan lete opp info hvis du vil ha, Autotech 850 holder gått i hvertfall, skulle noe gå i stykker så har de godt av deler hvertfall der borte, billig som fy også. ! Let gjerne opp litt info om dette. All slik info er god info. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skompa Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 har fulgt med på tråden din ei stund og må bare si at det er en av de bedre trådene jeg har vært innom på bilforumet for oss som er mer interessert i tekniske finesser/løsninger enn lakk, felg, plast osv.. (mye pent der og da). Og i tillegg mye likanes humor :) Siter Tvåførti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 Foreløpig sitter ramma på original plass, men det er fullt mulig å senke ca 1 cm ved å flytte distansehylsa til den andre siden av ramma....bortsett fra at den ikke lar seg flytte til andre siden... de har en radie i bunn på foringa,Hr. Felgen...og ikke i distansen. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 ...bortsett fra at den ikke lar seg flytte til andre siden... de har en radie i bunn på foringa,Hr. Felgen...og ikke i distansen. :) Joda, men nå er det forholdsvis enkelt å lage en innvendig radie i distansen da. Selv for hånd... :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 Joda, men nå er det forholdsvis enkelt å lage en innvendig radie i distansen da. Selv for hånd... :)Sant nok... eller bruke 240 avgiftsfrie sekunder i dreibenken og kutte av hjørner...tilsammen. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 Jeg må bare ta av meg hatten for dette. Du er så utrolig flink, og jeg vil tro dette er et prosjekt mange lærer mye av. Skjønner godt at det kan ta litt tid mellom oppdatering av bilder, så gjennomført dette er! stå på gamle ørn. har fulgt med på tråden din ei stund og må bare si at det er en av de bedre trådene jeg har vært innom på bilforumet for oss som er mer interessert i tekniske finesser/løsninger enn lakk, felg, plast osv.. (mye pent der og da). Og i tillegg mye likanes humor :) Jo, takk som byr folkens. Det jeg selv liker aller best er at jeg ikke helt vet hvor dette ender til slutt. Selv om jeg har vært forholdsvis tro mot det opprinnelige konseptet, så har mye tatt uventede veier. Ikke så rart når det tar flere år og man lærer nye ting underveis :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 Sant nok... eller bruke 240 avgiftsfrie sekunder i dreibenken og kutte av hjørner...tilsammen. Nå kan jeg bare ta den allerede kjente timeprisen din og multiplisere den med din vanvittige hurtighet i dreibenken vet du ;) Burde være konkurransedyktig i forhold til Nuke Performance da. De tar SEK 1495,- inkl mva for fire aluforinger av tilsvarende type :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 Nå kan jeg bare ta den allerede kjente timeprisen din og multiplisere den med din vanvittige hurtighet i dreibenken vet du ;) Det sto "avgiftsfrie"...og foringene i seg selv tok endel lenger enn 240 sekunder... Burde være konkurransedyktig i forhold til Nuke Performance da. De tar SEK 1495,- inkl mva for fire aluforinger av tilsvarende type :) Ikke verst...identiske,laget til 850 altså? Sannsynligvis i CNC-benk det da,noe raskere de enn håndlagde.. En sånn alubit som vi nå har fragmentert, kjøpt over disk hos Astrup koster omtrent det samme... umaskinert,bare kappet...kg-prisen på alu er lei under 5 kg... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 Det sto "avgiftsfrie"...og foringene i seg selv tok endel lenger enn 240 sekunder... Ikke verst...identiske,laget til 850 altså? Sannsynligvis i CNC-benk det da,noe raskere de enn håndlagde.. En sånn alubit som vi nå har fragmentert, kjøpt over disk hos Astrup koster omtrent det samme... umaskinert,bare kappet...kg-prisen på alu er lei under 5 kg... Nei, de var til Datsun S13. Til BMW kostet de 1995, de er noe mer avansert enn til Datsunen. I følge en viss faktura jeg er i besittelse av så er kiloprisen for alu 140 kroner, eller 630 kroner for en 4,5 kg bolt med 90 mm diameter ;) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 Nei, de var til Datsun S13. Til BMW kostet de 1995, de er noe mer avansert enn til Datsunen. Visse Volvo-foringer har endel avanserte søkk,kurver og udda vinkler... :p I følge en viss faktura jeg er i besittelse av så er kiloprisen for alu 140 kroner, eller 630 kroner for en 4,5 kg bolt med 90 mm diameter ;) Ja,fra meg...det er det jeg tar for den,siden jeg har kontakter som jeg kjøper kapp fra... men å kjøpe den over disk hos forhandler til "normal katalogpris" for alu-kapp under 5 kg så koster den betraktelig mer per kg... ihvertfall sist jeg handlet på Astrup,som Keiko's innsug fikk en platebit på 40 x 130 x 400 mm...med moms kom den på over 1650 kr. Nå kan jeg selge ditto til rundt 600 kr.. Alu er ikke nødvendigvis dyrt,bare 40 kr kiloen eller så...hvis man kjøper over 1000 kg i slengen. ;) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 Visse Volvo-foringer har endel avanserte søkk,kurver og udda vinkler... :p Ja,fra meg...det er det jeg tar for den,siden jeg har kontakter som jeg kjøper kapp fra... men å kjøpe den over disk hos forhandler til "normal katalogpris" for alu-kapp under 5 kg så koster den betraktelig mer per kg... ihvertfall sist jeg handlet på Astrup,som Keiko's innsug fikk en platebit på 40 x 130 x 400 mm...med moms kom den på over 1650 kr. Nå kan jeg selge ditto til rundt 600 kr.. Alu er ikke nødvendigvis dyrt,bare 40 kr kiloen eller så...hvis man kjøper over 1000 kg i slengen. ;) Du får komme med et prisforlangende, men jeg minner om kjøpslovens § 45 :D Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 Du får komme med et prisforlangende, men jeg minner om kjøpslovens § 45 :D De har blitt rabattert relativt betraktelig,Hr. Felgen...ihvertfall sett ut ifra antall timer disse udda vinkelene og ridier hist og her faktisk har tatt..det er en god del runder på minuttviseren.. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
351RS Skrevet Desember 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 De har blitt rabattert relativt betraktelig,Hr. Felgen...ihvertfall sett ut ifra antall timer disse udda vinkelene og ridier hist og her faktisk har tatt..det er en god del runder på minuttviseren.. :) Minittvisern går litt fortere enn man helst vil når man gjør det manuellt, ja. Her fra når jeg holdt på som verst: Bestillte en gang 1 meter med 200 mm stang, for å dreie reimhjul, hehe, det var en solid klump. Men det prisbildet hørtes lignende ut ja. Siter No subsitute for cubic inches ! Prosjekttråd :Granada 351RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 De har blitt rabattert relativt betraktelig,Hr. Felgen...ihvertfall sett ut ifra antall timer disse udda vinkelene og ridier hist og her faktisk har tatt..det er en god del runder på minuttviseren.. :) Minittvisern går litt fortere enn man helst vil når man gjør det manuellt, ja. Jeg må få sjekket klokkene deres. Jeg har nemlig selv en flott Festina Chrono Bike på venstre håndledd og den har en viser til stoppeklokka som bruker ett sekund på en runde. Det kan være en liknende felle dere har gått i :D Men siden dere åpenbart har så liten respekt for en alminnelig statlig lønnsmottakers lommebok (med tilstrekkelig undertrykk til å kunne veivhusventilere en samlet norsk bilpark i 19 uker) og siden dere har blottlagt tildels fraværende kunnskaper om norsk kjøpsrett, avtalerett og øvrig bakgrunnsrett så skal jeg være så inderlig full av godhet og gjengi kjøpslovens § 45 i sin helhet: "§ 45. Er kjøp inngått uten at prisen følger av avtalen, skal kjøperen betale gjengs pris på avtaletiden for samme slags ting solgt under tilsvarende forhold, for så vidt prisen ikke er urimelig. Er det ingen slik gjengs pris, må kjøperen betale det som er rimelig under omsyn til tingens art og godhet og tilhøva ellers." Men nå skal jeg ut i vognskjulet gutter :D Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.