Reodor F Skrevet Januar 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 Det er nesten 60 (58.82) grams forskjell per komplett stempel... ville nok det da. Er litt varierende meninger om det. Store-enden veier jo det samme... spør hva de på verkstedet ditt mener. Da har jeg hørt med verkstedet. De anbefalte ny balansering. Siden de nye stemplene er tyngre enn de gamle pga flat topp og tyngre krysspinne så byr det på noen ekstra utfordringer. De tror imidlertid det lar seg løse ved å ta bort vekt på svinghjul og reimhjul. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 reodor: alltid en utfordring å få plass til alt ja.. vært med på det der jeg og.. dytta masse greier det egentlig ikke skal være plass til,pluss motor fra en fwd bil, i en liten rwd bil.. ikke et rør som kunne være org.. men løser seg jo med nok knoting.. Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 ved å ta bort vekt på svinghjul og reimhjul. Hvis reimhjulet ditt er veldig tungt,bør man være litt forsiktig... tunge reimhjul fungerer ofte nesten som en svingningsdemper.. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 reodor: alltid en utfordring å få plass til alt ja.. vært med på det der jeg og.. dytta masse greier det egentlig ikke skal være plass til,pluss motor fra en fwd bil, i en liten rwd bil.. ikke et rør som kunne være org.. men løser seg jo med nok knoting.. Been there done that... montere turbo på en motorsykkel,som i utgangspunktet har ganske akkurat ingen plass fra før,med alle ekstra rør,slanger,ditt og datt...da føles bil enkelt etterpå. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 Hvis reimhjulet ditt er veldig tungt,bør man være litt forsiktig... tunge reimhjul fungerer ofte nesten som en svingningsdemper.. Joda, reimhjulet er veldig tung og er i både navn og gavn en fullverdig svingningsdemper. Denne dempingen foregår vel i hovedsak ved hjelp av den påvulkede yttre delen av reimhjulet. Ved å fjerne noe materiale fra den indre delen av reimhjulet bør det vel gå bra. Alternativt bør det være mulig å felle inn stykker av tungt metall som feks wolfram i veiva, men det er kanskje dyrt... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Under dagens besøk hos KRB som hadde som formål å levere inn de gamle stemplene, samt finne ut om motorstyringen min måtte oppgraderes eller ei, fant vi ut at min SM4 er av versjon 105 (siste versjon er 107), men at jeg likevel ikke behøvde å oppgradere motorstyringen sålenge jeg skulle hente impulssignalet fra veiva og ikke svinghjulet. Riktignok går veiva dobbelt så fort rundt som fordeleren, men systemet har en divide-funksjon som takler dette. I tillegg kjøpte jeg et justerbart internt kamdrev som gjør det mulig å justere de to kammene i forhold til hverandre. Dette bidrar blant annet til at motoren svarer raskere fra bunnen: Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 motoren svarer enda raskere fra bunnen? tenke du skulle spare girkassa de litt jeg! har ikke hørt om noe annet di siste sidene forbedring av bunndrag og snarere ladetrykk :p blir vel nøyd til å sende kassa di til schanke snart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 motoren svarer enda raskere fra bunnen? tenke du skulle spare girkassa de litt jeg! har ikke hørt om noe annet di siste sidene forbedring av bunndrag og snarere ladetrykk :p blir vel nøyd til å sende kassa di til schanke snart. Måtte du ødelegge idyllen her da :) Elektronisk styrt skåning av drivverket på de to laveste girene var en av tingene jeg og KRB pratet om idag... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 haha! Individuelt trykk på hvert gir er jo en kos funksjon på sm4 :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Måtte du ødelegge idyllen her da :) Elektronisk styrt skåning av drivverket på de to laveste girene var en av tingene jeg og KRB pratet om idag... Tåler 3dje gir & Co mer juling enn 1 & 2 gir da ? Man bygger jo mere trykk i de høyere girene når hjulene får feste osv ? Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Tåler 3dje gir & Co mer juling enn 1 & 2 gir da ? Man bygger jo mere trykk i de høyere girene når hjulene får feste osv ?Godt spørsmål...men den bygger jo (som oftest) ikke trykket like brått der oppe..og det er vel brå belastning (harde starter) som dreper.. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 impoenerende fremgang:) kansje jeg skulle sendt motoren min til deg for litt modifisering:)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Hvor mye kostet dette interne drevet? Har vært på leiting etter slikt selv og funnet en norske som selger slikt på ebay, men han var dessverre tom for øyeblikket Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Hvor mye kostet dette interne drevet? Har vært på leiting etter slikt selv og funnet en norske som selger slikt på ebay, men han var dessverre tom for øyeblikket Jeg kan sjekke med kontaktene mine etter det også... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Hvor mye kostet dette interne drevet? Har vært på leiting etter slikt selv og funnet en norske som selger slikt på ebay, men han var dessverre tom for øyeblikket Jeg ga kr 1250,- inkl mva for drevet. Det finnes sikkert billigere andre steder, men som sagt har jeg dessverre utviklet en lei allergi mot å kjøpe ting billig... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.