VCE Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Om jeg har spist rådene...? Var det en spøk? :wonder: Hvis ikke, Estimatesd Time of Arrival... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Nå skal vi vel ikke legge skylden for denne hårreisende ubalansen på deg da :knock:Vet nå ikke hvem andre...siden jeg snakker om dine nye,som ble balansert i går... ;) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Er stemplene et par 100-dels gram ute av balanse? Fytterakker'n! :DJeg vet...horribelt...de skiller helt fra 303.335 til 303.350 gram... :( :( :( ;) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Var det en spøk? :wonder: Hvis ikke, Estimatesd Time of Arrival... Hehe, det var en spøk ja... Og et meget godt skjult forsøk på å få noen til å fortelle meg hva ETA betyr uten at jeg trengte å spørre i klartekst... Jeg har ikke fått noen leveringsdato enda, men jeg får øve press på Oslo sylinderservice i morgen. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Jeg vet...horribelt...de skiller helt fra 303.335 til 303.350 gram... :( :( :( ;) Å, jasså, så du har vært ute med vinkelsliperen allerede? Hvor mye var ublansen direkte fra JE da? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Hvor mye var ubalansen direkte fra JE da? De lå mellom 303,42 og 304,16... de gamle var balansert til (komplette med ringer og pinner) mellom 373,53 og 373,75... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 For et bra motorprosjekt, bare synd motoren blir puttet inn i feil bil :P Må vel nesten konsultere meg med dere når jeg skal handle inn deler selv, eller først kan jeg jo vente på bremsepapirene :) hva tror dere om disse ferdigbygde delene til KRB? Er vel ikke så ille pris dette, men kan det gjøres bedre (regner med ja, men hvor mye kan det ha å si?) http://www.krbtrading.no/nyheter_cms/2006/desember/audi_high_performance_deler/17 Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 hva tror dere om disse ferdigbygde delene til KRB? Er vel ikke så ille pris dette, men kan det gjøres bedre (regner med ja, men hvor mye kan det ha å si?) Spørs jo litt om du tenker "bedre" som i bedre deler/effekt eller bedre pris... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Tenker bedre som i deler/effekt, men også med tanke på pris :) Jeg skal ha en kjørbar motor, med mye moment på litt lavere turtall, trenger ikke være et slikt effektjag :) Begynner å bli lei den ketchup motoren jeg har nå Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Tenker bedre som i deler/effekt, men også med tanke på pris :) En grom motor blir aldri skikkelig billig...er den det,betviler jeg holdbarheten. Men,for den samme prisen kan man jo få 2 vidt forskjellige motorer. Helt avhengig av om delene (som,hvis de er laget til samme effekt/materialspec koster det samme) spiller på lag eller ikke. Begynner å bli lei den ketchup motoren jeg har nå Ketchup er greit på pølse og burger...ikke i motor. :D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Dr Bass : skal du flytte ned registeret altså? da er Turboed1 riktig mann ;) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Hvor mye var ubalansen direkte fra JE da? Krysspinnene er endel tyngre da... 109.00 gram...de gamle var 81.37 gram. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo 94016v Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 En grom motor blir aldri skikkelig billig...er den det,betviler jeg holdbarheten. Men,for den samme prisen kan man jo få 2 vidt forskjellige motorer. Helt avhengig av om delene (som,hvis de er laget til samme effekt/materialspec koster det samme) spiller på lag eller ikke. Ketchup er greit på pølse og burger...ikke i motor. :D Et spørsmål..! Disse PO rådene som det snakkes om !,, hva er det for noe greier, og hvem forhandler de?/ pris kontra andre råder.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 På tide med noen bilder av de siste dagers hendelser på motorfronten. Her sees tydelig slitasjemerkene på stemplene som en følge av de skjeve rådeforingene: 6 nye stempler fra KRB i bakgrunnen. De 5 stemplene fra Helvete i front: Temmelig identisk kompresjonshøyde på de nye stemplene (til høyre). En kan tydelig se den grøvre krysspinnen selv om den langtfra er i fokus...: De nye stemplene har flat topp og vel tiltatte lommer for innsugningsventilene: Med de nye stemplene følger det Spiro-locks. Det er en betydelig bedre festemetode for krysspinnene enn wire-locks som jeg hadde på de gamle. Det går med 4 ringer pr stempel: Merkingen på esken til de gamle stemplene: Og merkingen på den nye esken: Etter en ørliten chip-oppgradering av motorstyringen kan den drive et fordelerløst tenningssystem. Her er den blokkmonterte hallgiveren som sitter originalmontert på TDI-blokka: Og her er giverhjulet som er skrudd fast i veiva, med 5 impulsvinduer: Det første som skal skje nå er å få nye foringer i rådene. Deretter kan vi prøvemontere et stempel for å måle nøyaktig deck-høyde med mer. Så er tiden forhåpentligvis moden for flytte de ferdig gappede ringene over på de nye stemplene. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 1,8 liter på 5 sylindre???? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.