Gå til innhold

Fotografering av bil!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nylig plukket opp foto som hobby, og vil at denne tråden skal handle om mer seriøs fotigrafering av biler. Det jeg er ute etter er tips og triks til hvordan man skal få bilen til å ta seg så bra ut som mulig. Bruker dere polaridfilter for å fjerne refleksjoner, eller vil dere ha glansen? Gjerne tips om eksponering og denslags avanserte innstillinger også! Altså bilder som er litt mer seriøse enn den gjennomsnittslige salgsannonse-fotografen ;)

 

Utstyret jeg selv holder på med er et speilreflekskamera med vanlig film, og stativ.

 

kristoffer

æ hadde først en honda shadow, så en bmw 320i, men nu, ja nu går æ.. eller får æ haike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynnt å ha litt bilbilder og jeg forbedrer meg hele tiden,fikk mitt første kamera ved juletiden,og det er da jeg startet med fotografering.Nå har jeg oppgradert meg til et Canon Eos 350D med standardobjektet,altså 18-55mm..:)

 

Noen få tips av meg:

-Syns bygningsområder er pent med en fin bil i forgrunnen,samme med pen natur.

Bil i fart er også utrolig pent,men trenger planlegging.

For å finne den perfekte vinkelen må du rett og slett gå rundt bilen,sitte deg ned på kne,snu på hode for å finne den peneste vinkelen,husk:Øynene dine er som en kamera linse,bare de tar ikke bilde.

På en måte :P

Se litt på bilsider for å inspirasjon,eller prøv deg fram.

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår