CoilOver Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 Dere som har P11. Hvordan er tilstanden på bilen med tanke på rust og steinsprut. Er det noen av dere som har en feilfri lakk, og med det mener jeg en bil helt uten steinsprut eller noe som helst rust (gjelder også lakkrust) ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 Niks..tre små huller på panseret, to på frontfanger, tre flotte roser i frontruta, to små hull med litt rust i på taket (!?!?!) og en svær fin ripe i bakfangeren, rett under kofferten. Irriterer meg grønn, og mye tyder på at det blir hellakkering med et uhorvelig antall strøk klarlakk til neste år. Men de små greine på taket skal fikses så fort som mulig. Er bare overflaterust nå, men det kan jo alltids bli mer. Eller er bilen -helt- rustfri i alt som heter karosseri. Er noen flekker her og der i understellet, og en flekk på eksosanlegget. Ingen av disse tinga spiller jo noen rolle, så jeg driter i det. Eksosen skal byttes uansett etterhvert. Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeph Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 Eksosanlegget er kraftig rusta, eg måtte fjerne potta fordi flensen var rusta vekk. Ellers er det ikkje så mykje, ein skade på framdøra, innsida og litt steinsprut her og der, men ikkje noko som har begynt å rusta. Fangaren har jo alltid litt rusk, men plastikk ruster jo ikkje. Siter Nissan Primera P11 98-modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedersen Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 Når jeg kjøpte bilen, var det en del rust under bilen. Dette fikk jeg utbedret på garantien. Så nå er bilen helt rustfri :thumb Men det er ganske mange små skader av steinsprut, spesielt i front. Dette har jeg bare lakket over. Ellers er bilen veldig fin i lakken. Vokset den i forrige uke, noe som virkelig hjalp på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TobyT Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 Har mye steinsprut på panseret og noe på frontfangeren. Eller har jeg sett at det er et lite problemområde med rust i underkant av dørene på innsiden, fordi det legger seg en del grus og småstein på dør-terskelen som "gnikker og gnur". Siter 99 Primera GT Nissan Car Club Norway http://www.nccn.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedersen Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 Eller har jeg sett at det er et lite problemområde med rust i underkant av dørene på innsiden, fordi det legger seg en del grus og småstein på dør-terskelen som "gnikker og gnur". Ja der er det viktig å holde rent. Fikk ordnet rustskader på begge fordørene akkurat i underkant på innsiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet August 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 Ja, den nedre kanten av dørene er noe dritt. :fire: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NISMO racing Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 Har et par større steinsprut på panser og to små riper på høyre side ved dørhåndtak (hærverk) og to små ved dørhåndtaket. I tillegg er det en kødd som har kjørt på høyre fremskjerm, så det er en liten bulk. Ellers strøken og rustfri. Ingenting ved dørene engang. Nesten litt skremmende faktisk. Offtopic: Har noen prøvd den "color back" saken til turtle wax? den med farge og fargestift? Siter - 07 mod VW touran tdi highline dsg - 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci - 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci - 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nyhusern Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 Finnes det biler uten steinsprut som har gått på veien mer en 3 uker etter lakkering?? Lite trolig.. Er du litt uforsiktig og ligger litt for nærme den forran deg, har du steinsprut med en gang.. Ligger du langt nok bak, kommer det en og legger seg forran deg.. sånn er det bare.. Siter How mutch do you know about yourself, if you've never been in a fight Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^Vello Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 Offtopic: Har noen prøvd den "color back" saken til turtle wax? den med farge og fargestift? Jepp, funker greit nok..Men er litt vanskeligt å få det skikkelig bra, da disse fargestiftene ikke er samme farge som bilen..Hvertfall ikke til min.. Siter - 1997 Nissan Primera GT - x 1995 Nissan Primera lx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sons of haukeli Skrevet August 10, 2005 Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 det er ikke noe rust på min p11 som jeg henter i morgen :D eneste plassen det er antydning til rust er på understellet men der er det vell ikke til å ungå? Siter Biler: Nissan primera 97` Med styling Nissan laurel 89` 2,8l diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg