docsist Skrevet August 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 jaja, høvle jeg 10mm av en 530topp sitter jg igjen med en 631topp nesten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 det er nesten det som er poenget da. du må bare øke kompen til å bli sånn 8:1 elsn. da blire bra Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet August 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 ja, d er d jg tror at kompen vil havne på, ca 8.0/8,5:1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 ikke med bare å sette A toppen på Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet August 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 har du prøvd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 nei, men innbiller meg at med stempler som gir 11:1 i komp og topp som gir 10:1 i komp så blir det alt for mye luft og alt for lite komp til at dne kan tenne og gå skikkelig. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet August 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 hvis du ser på 631toppen så er denne helt flat, du må ta ut ventilene for å slipe den, så hvis du bytter toppe, vi du minske kompen, vet ikke hvor stor forbrenningskammert er i en 530topp. men jg får prøve meg litt frem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 altså :P det jeg mente, er at hvis du setter 530 toppen på en K blokk blir det for liten komp, altså for mye ukomprimert luft. som gjør at den tenner for dårlig til å kunne gå Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet August 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 vel å merke, d skal turbo på, ikke sugemotor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 ja er klar over det. men med noe jeg er enig med volvoekeren om. at motoren sansynligvis får 6:1 i komp. så hjelper det ikke med turbo. da må du kjøre med 2.5bar trykk isåfall :) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoekern Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 har regnet etter jeg så jeg er ganske sikker. tok volumet på hele forbrenningsrommet på K-motoren+volumet på forbenningskammret i toppen på A motoren og da blir det ca 6:1 med 530 og ca 5,7:1 med 531. og du kan ikke bare plane toppen til riktig komp heller for da vil ventilåpningen bli feil uten just. kam drev! og vis du skal det må du oxo lage ventillommer i stemplene dine for at de ikke stemplene skal slå oppi ventilene. en mulighet er jo å dreie av stempler og blokk like mye men du må forsatt ha just kamdrev!! Det beste vis du ikke skal kjøpe deg en turbomotor er og bruke en b21/23a og dreie av stemplene! 1mm på b21 og 2mm på b23 gir en komp på 8,5:1. disse er i tillegg orginalt flattop noe som gjør det enklere å dreie av, forbrenningskammeret vil forsatt være "likt" og du slipper just.kamdrev! en annen ting er jo at b21/23 bunnen er mye sterkere enn b230 bunnen!! Siter Passat tdi 100tq camaro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 2,5 - 3 bars ladetrykk haddvært kult. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Skaff heller en langslag veiv,drei så av stempla og bruk en standard topp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 2,5 - 3 bars ladetrykk haddvært kult. Enig, fy f*** tenk deg for en lyd du får i avlastningsventilen :D hehehe Men blir jo ikke noe morro da.. må jo bytta alt av pakninger for at det skal tåle trykket. så det er nok ikke løsninga. Må ha mye mer bensintrykk og + btr må byttes og masse styr... -er ikke værdt penga. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 vært hver miste krone vist du får det til? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.