S3T Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Jeg og S3TR har jobbet så smått med å turbokonvertere en '84 E30 323i siden Januar 2005 og vi tenkte det var på tide å lage en prosjekttråd. Dette er et langtidsprosjekt så det vil sikkert gå litt tid mellom oppdateringene. Bilen skal se slik ut, bare litt lavere ;) Klikk her for å se prosjektet. De fleste oppdateringer vil bli lagt ut på Bimmers forumet. Visst det er noen som har spørsmål eller en kommentar så ver vennlig å post den her, ikke på Bimmers. Her er litt specs (Stage II er planlagt etter bilen har fått skilter, en gang før 2010): Motor: 6 syl. M20B23 2350 ccm Overhalt med nye lager/tetninger Maskinerte originale Mahle stempel 8.2:1 kompresjon Originale råder Uretan motorfester Original topp/kam (Porting og ny kam/drev i Stage II) Original toppakning med "top secret" vri RaceWare studs Omplassert oljefilter Oljeslanger med stålmantel Selvbygd "catchtank" Turbo: Selvbygd grenrør-overgang til turbo Turbonetics T3/T4 hybridturbo Turbonetics EVO 35 mm Wastegate Turbonetics RAPTOR dumpvalve Turbo XS High Performance Boost Controller K&N luftfilter IC "Bar & Plate" register: 393x292x76 mm 76mm inn/ut Selvbygd rustfritt varmeskjold Fuel: TWM regulerbar bensintrykksregulator 420ccm/min@3 bar dyser Walbro 255 l/t bensinpumpe Zeitronix WBo2 Pyrometer, "EGT" Selvbygd MAP basert motorstyring EDIS tenning fra Mondeo V6 Drivverk: Original Getrag 260 Center Force Dual Friction clutch Originalt svinghjul (letteste BMW leverte til M20) Original diff 3,46:1 (Qaife ATB NÅR denne er knust eller i Stage II) Understell/Bremser: Originale bremser (HiSpec 325x30 mm i Stage II) Teflonslanger med stålmantel Uretan girkasseoppheng Powerflex foringer FK SuperTec senkesett 75/30-60 (justerbart bak) Tårnstiver foran Interiør: Ikke prioritert, men blir et lite Sparco ratt, bøttestoler og 3 punktsseler. På Stage II kan det hende all støydemping og unødvendig interiør blir ofret... Siter -04 BMW 320 Cd -84 BMW 323i Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerke Motorsport Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Artig prosjekt! Jeg holdt på med noe liknende for 5 år siden (E30 323i turbo). Det blir spennende å følge med videre. Siter Holy Moses smell the roses! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Blir bra det her :) Er det planene du har postet eller er alt det der gjort? Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 Turbo Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 Kult at du også legger ut prosjekt tråd! hellothere Keep it coming!! cheers Siter BMW E30 3.1 ///TIC (snart ny m20 motor 331TIC) 09 Audi A4 2.0TFSI Avant Quattro S-line 08 FastFord Transit TDCI kassapowah 08 Slovw Caddy Maxi TDI DSG Suzuki GSX750R TurboIntercooler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3T Skrevet August 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 Blir bra det her :) Er det planene du har postet eller er alt det der gjort? Nei det er planene, det som er gjort står på bimmersforumet. Siter -04 BMW 320 Cd -84 BMW 323i Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiNGo Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 Jeg hadde omtrent en sånn modell som du har tenkt å bygge. Den gikk som et uvær rett og slett ;) Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3TR Skrevet August 10, 2005 Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 Ja vi håper selvsagt på å få det til..Selv om dette er gjordt før og det nesten er dagligdags med turbokonverterte BMW'er prøver vi litt egne løsninger. Så får vi se hvordan det går :) Siter VW BRUKSBIL PROSJEKT S3TR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3TR Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 BOMP! Oppdatering ute på Bimmers. Se link under :) Siter VW BRUKSBIL PROSJEKT S3TR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cereal Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 noe nytt? Siter 98- Subaru Impreza GT x - 95- Volvo 850 T5 x - 87- VW Golf Gti 1,8 16v x - 92- Honda Civic HB 1.5Lsi x - 85- VW Golf Gti 1,8 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3T Skrevet Januar 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Heisann.. Nei det har desverre vært litt stillstand på prosjektet. Vi venter på FK Highsport coilovers akkurat nå. Men når dette ankommer blir det prioritert å få ihop understellet. Og deretter skal motoren gjøres ferdig. Å det ser ut til at det må noen kraftige skippertak her i gården:P men det går nok bra:) Å du Cereal, du skal hjelpe meg med å gjøre klar bærearmene bak sombrero hehe fyre opp brenneren å brenne ut foringene som sitter på. For de sitter fit*e fast..hehe Siter -04 BMW 320 Cd -84 BMW 323i Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3TR Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Om det skulle være nødvendig kan du jo mase litt på meg også, selv om jeg strengt tatt er flinkest med vinkelsliper!? alacocaina Alltid gøy å :ratatatat BMW vettu ;) Siter VW BRUKSBIL PROSJEKT S3TR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3T Skrevet Januar 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Ja nei det råder ingen tvil om hvem som er flinkest til å slipe! sombrero hehe Må prøve å få klar bærearmene til helgen. Litt usikker på om jeg får sandblåst de, men jeg skal mase hehe:) Og da er det bare å finne fram malerkosten å litt hardcore skipsmaling!!:Phehe Siter -04 BMW 320 Cd -84 BMW 323i Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cereal Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Å du Cereal, du skal hjelpe meg med å gjøre klar bærearmene bak sombrero hehe fyre opp brenneren å brenne ut foringene som sitter på. For de sitter fit*e fast..hehe ja, vi får vel ta det på fredag då.. Siter 98- Subaru Impreza GT x - 95- Volvo 850 T5 x - 87- VW Golf Gti 1,8 16v x - 92- Honda Civic HB 1.5Lsi x - 85- VW Golf Gti 1,8 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3T Skrevet Januar 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Jepp kan ta det etter jobb:) Siter -04 BMW 320 Cd -84 BMW 323i Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3TR Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 På tide med en liten update ja ;) Etter kun 10 mnd venting på coilovers fra tyskland :hvaskjera Har S3T, som eier bilen, fått gjordt litt av hvert. Jeg er for lat :D Nye bremeskiver, hjullager, coilovers, K-Mac, fremre bærearmer, polyforinger + div er montert. Calippere er overhalt og lakkert, men skal ikke monteres i første omgang. Nå gjenstår overhaling av diff. og montering av komplett bakstilling før bilen skal trille på egne hjul. Så skal det bygges motor :Devil: Forresten, er vel ikke noen som har en E30 med manuell kasse stående? Skulle hatt pedalsett og clutchsylinder, kan jo ikke kjøre med tomatkasse :shake Og om noen skulle lure, oljekjøleren i en E30 323iA radiator tåler fint 6 bar...Får bare håpe det blir nok kjøling totalt sett. Siter VW BRUKSBIL PROSJEKT S3TR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg