spnDude Skrevet August 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Akkurat det tror jeg dropper.. Tror jeg faktisk har klart å rette opp i ujevnhetene nå.. Blir vel en pusserunde til også blir det vel over på lakkeringa.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantagutt'n Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Har lagt opp mitt prosjekt på hjemmesiden min; http://home.no/artikar/kasser.html Siter 2009 Insignia Sports Tourer ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spnDude Skrevet August 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 Oojyeah! Ferdig med pusse dritt arbeidet nå.. Så skal jeg lakke den etterpå, men er det noe jeg burde gjør før jeg lakkerer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantagutt'n Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 E tok å sprøytespakla et par strøk, pussa da ned, grunna og så lakka e :-) D blei egentlig heilt greit :-) Siter 2009 Insignia Sports Tourer ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spnDude Skrevet September 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Men er ferdig med å grunne og pusse ned etter grunning. Men burde grunninga dekke hele etter nedpussing? Sånn at det ikke "stikker fram" no glassfiber.. Hvis man må det så må jeg pusse ned 1. lakkerings runde, eller blir det borte etter flere lag med lakk?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spnDude Skrevet September 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Her er første lakk runde m/ de sølvgrå ringene for å se hvordan det kommer til å bli til slutt. Men jeg er litt usikker på en ting, som jeg skreiv ovenfor, må man ha grunning over hele, eller blir det ikke fargeforskjeller etter som jeg sprayer på flere lag? Haster litt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corolla Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Tror bare du kan fortsette å lakkere nå. Den røde lakken dekker over flekkene når du har mange nok lag. Ser forresten veldig bra ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spnDude Skrevet September 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Da håper jeg på det beste og fortsetter med flere lag til de flekkene er borte.. takk skal du ha.. er ganske fornøyd selv, til å være første støp :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spnDude Skrevet September 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Har lakkert som bare det idag, så her er det et før og et etter bildet.. Med 1 lag lakk: Med 4 lag lakk: Jeg tar 5 laget imorra + klarlakken imorra.. bilder kommer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spnDude Skrevet September 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Da er jeg ferdig med boks 1... Det som skjer videre nå er: - Kappe til neste hjørne (har allerede støpt det) - Lage form av fronten - Støpe ny front - Lakkere og sette på de siste elementene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corolla Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 :respect Skikkelig bra! Fikk masse inspirasjon nå! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spnDude Skrevet September 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 Nå er kasse 2 påbegynt: Ikke at det er så interessant, men tok et bildet av opptegningene alikevel: Ferdig utskjært: Jeg skal lage form av de runde formene av kasse 1, kommer denne støpingen til å ta litt av lakken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corolla Skrevet September 4, 2005 Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 Nå er kasse 2 påbegynt.. *bilder kommer* Jeg skla lage form av de runde formene av kasse 1, kommer denne støpingen til å ta litt av lakken? Ikke hvis du er nøye med voksingen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spnDude Skrevet September 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Har ikke fått oppdatert de siste dagene, for jeg ikke har hatt tilgang til internett hjemme. Men det som har skjedd skulle da egentlig ikke skje.. Jeg voksa etter bruksanvisningen på voks-boksen.. Og satte igang med støping av form. Det gikk til helvete. Så lakken og hele pakka blei med formen, som gikk rett i søpla. Men shit happens. Så jeg lagde en form av gips istedefor: Etter at jeg fjerna pappesken og den første høytaler boksen, ble det seenes slik ut: Og etter at jeg la høytaler ringene på plass, og 3-4 lag med glassfiber ble det slik: (strekene og alt det man ser av ujevnheter, er bare forhøyninger så det er bare å pusse ned.) Synspunkter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Kjempebra! Har aldri støpt før jeg heller, men tenkt å hive meg i gang å gjøre noe av det samme. Skal ha til høytalere i bagasjen. Lagd noe alla det samme bare med en stor til subben istede for 3 små. Men hvordan lagde du den lille forhøyningen? Likte gjennomføringen kjempegodt! Hva må jeg kjøpe inn for å komme i gang? Og hvor? Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg