Gå til innhold

Får ikke startet CDA-9855R!!

Ranger emnet

hc_TK

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg ny spiller i ferien. en Alpine CDA-9855R.

Jeg ble litt utolmodig og kjøpte meg et 12 volts adapter for å se litt på den. Da virket den helt fint. Men når jeg skulle koble den i bilen, fikk jeg ikke noe liv. Jeg koblet alt fra og koblet kun på +,- og acc. Når jeg skrur om tenningen kommer det litt støy(en motor som går, den sjekker sikkert etter en cd) men så kommer det ikke noe lys på den.

Noen tips? (tror jeg har prøvd det meste!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

strømmen er fra den orginale spilleren. den har ikke sikring, og det er 13 volt på den. Remoten funker den og.

litt vanskelig å fore den med cd'er når det er en swingface spiller som må være skrudd på for å få frem hullet.

men takk for tipsene!

noen flere? hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan virke sånn på meg at displayet ikke sitter 110% på plass.

eller kan du prøve RE-sette den..

(finner den på toppen av volum rattet ved *mode* merket )

Bonden

2.plass Nasca ama 500w finale 1992

2.plass utfordere finale 2003

4.plass ama.lyd finale 2004

2.plass ama.lyd finale 2005

in use Renault Alpine

& Audio control DQXS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig egentlig, prøv å koble tilbake til 12v adapter og se om den funker der da... hvis den ikke har hatt en høyere spenning enn 16 volt så skulle ikke ha skjeddet noe. men om du brukte en batteri laddere så har den mer enn 16v ubelastet, da vil de fleste spillere fungere en stund men som regel tar de skadde av den høye spenning med mye rippel. Hva hender når du reseter spilleren slik bonden Daft beskriver?? yodude

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikke batterilader, men en 12 volts adapter. brukte den på 110 volt. så jeg hadde vel 12 volt og rundt 3 watt.

hvis jeg resetter den skjer det samme. den "skrur" seg på igjen. det eneste tegn til liv er den motoren.

tror nok ikke jeg har drept den med for høy spenning.

:hvaskjera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den motoren som går, er det den som drar inn/ut cd platten eller? ellers må jo måles inne i apparatet men som du sier den er jo ny så da har du garanti. Du har sett i bruksanvisningen at den ikke har noen flere sikringer som du kan ha oversett?? :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for alle tips!

jeg tror det er den motoren som drar ut og inn cd'ene. har lest hele boka, men det står ikke noe om noen flere sikringer annet en den på 10amp bak på spilleren som er hel og fin.

har spurt pappa om han gidder og måle litt hvis han kjeder seg. Men skjønner ikke hva som kan ha gått galt. når jeg tok den med hjem så pakket jeg den inn med masse klær og de er jo bygget for å tåle en god del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider