safoll Skrevet August 6, 2005 Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 Har akkurat vært og hentet meg en GT-R fra Tyskland, som jeg skal bruke som vinterbil. :D Uansett, så er det litt ventiltikking på bilen. Ikke slitt-ventilløfter-tikking, men litt svak tikking. Går ut ifra at tidligere eier ha fylt feil olje på bilen.. Bilen har forresten gått 90000 km. Hvilken olje bør jeg kjøre på, for å unngå ventiltikking på GT-R? Samtidig som motor og turbo blir "tilfredstilt"? Ser at en del Sunny GTi-R - eiere kjører på 10w50 eller 15w50 ester syntetisk, kan det være ideelt å prøve dette på GT-R også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet August 6, 2005 Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 Har akkurat vært og hentet meg en GT-R fra Tyskland, som jeg skal bruke som vinterbil. :DUansett, så er det litt ventiltikking på bilen. Ikke slitt-ventilløfter-tikking, men litt svak tikking. Går ut ifra at tidligere eier ha fylt feil olje på bilen.. Bilen har forresten gått 90000 km. Hvilken olje bør jeg kjøre på, for å unngå ventiltikking på GT-R? Samtidig som motor og turbo blir "tilfredstilt"? Ser at en del Sunny GTi-R - eiere kjører på 10w50 eller 15w50 ester syntetisk, kan det være ideelt å prøve dette på GT-R også? Eg kjører Mobil 1 5w50 og er veldig førnyd, oljeskift hver 5000 km. Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet August 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 Eg kjører Mobil 1 5w50 og er veldig førnyd, oljeskift hver 5000 km. Og denne oljen opplever du ikke noe ventiltikking med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet August 6, 2005 Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 Og denne oljen opplever du ikke noe ventiltikking med? Jo, litt av og til når den er kald og står på tomgang.... Men er vel et kjent problem at disse bilene tikker litt. Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Har akkurat vært og hentet meg en GT-R fra Tyskland, som jeg skal bruke som vinterbil. :DUansett, så er det litt ventiltikking på bilen. Ikke slitt-ventilløfter-tikking, men litt svak tikking. Går ut ifra at tidligere eier ha fylt feil olje på bilen.. Bilen har forresten gått 90000 km. Hvilken olje bør jeg kjøre på, for å unngå ventiltikking på GT-R? Samtidig som motor og turbo blir "tilfredstilt"? Ser at en del Sunny GTi-R - eiere kjører på 10w50 eller 15w50 ester syntetisk, kan det være ideelt å prøve dette på GT-R også? Hei. Sjekk oljetrykket på motoren. Mange biler som tikker, gjør det pga. lavt oljetrykk i toppen. Noen ganger er det pga. slitte lager på veiv og råder (-fører til for stor lekkasje fra lagrene, og derved lavere trykk til topp). Du kan også måle oljetrykket i topplokket. Mange kompenserer slitte lager med tykkere olje. Det holder en stud, men fører ofte til dyrere reperasjoner etter hvert. mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet August 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Hei. Sjekk oljetrykket på motoren. Mange biler som tikker, gjør det pga. lavt oljetrykk i toppen. Noen ganger er det pga. slitte lager på veiv og råder (-fører til for stor lekkasje fra lagrene, og derved lavere trykk til topp). Du kan også måle oljetrykket i topplokket. Mange kompenserer slitte lager med tykkere olje. Det holder en stud, men fører ofte til dyrere reperasjoner etter hvert. mvh Takker for svar, hvor mange bar skal oljetrykket ligge på, på GT-R? Hvilken olje vil du anbefale meg å bruke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rafo Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 Kan det ikke være tikkinga fra innsprøytningsdysene du hører? Såvidt jeg vet så lager di en tikkelyd som kan minne om ventiltikking.... Korriger meg om jeg tar feil..... Siter 2004 Skoda Octavia 4x4 TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg