AlpejoHn Skrevet August 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Hva anbefales å gjøre om jeg vil ha en 240 som ligger godt på veien ? For et bra "sports" unerstell ? Gule koni sport Senkesett Div stab stag (hvilken og hvor bør jeg ha?) Bedre foringer (hva type og hvor er viktigest frem eller bak) Watlink ? Kan noen utdype hva som bør brukes for best kjøreegenskaper ? :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 kommer veldig annpå hvordan oppsett du skal ha på bilen da. asfalt/humpete dårlig vei/grus/osv. anntar du skal ha asfalt, så da skal du ha stive dempere, feks bilstein sport, 25mm stabstag forran, 21mm bak, wattlink, fourlink (for feste), nylon foringer er alltid bra. stivere fjærer, stive dekk med riktig lufttrykk og lette store felger, store felger pga stivere dekk Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet August 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 kommer veldig annpå hvordan oppsett du skal ha på bilen da. asfalt/humpete dårlig vei/grus/osv. anntar du skal ha asfalt, så da skal du ha stive dempere, feks bilstein sport, 25mm stabstag forran, 21mm bak, wattlink, fourlink (for feste), nylon foringer er alltid bra. stivere fjærer, stive dekk med riktig lufttrykk og lette store felger, store felger pga stivere dekk Takk takk :) Men dette four link, hvordan fungerer det ? Noe av det samme som watlink ? Finst det en guide for å montere watlink? Hvor får jeg tak i 25mm stab fremme ? er det slik at 260iene har dem? og 20 bak? har dem det også ? Hva med tårnhus stag og såkaldt ambulanse stag? Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 R-sport er jo konkuranse dempere da, de er MØKK stive ;) Har faktisk begynt å gå opp for meg... happyhappy Har R-sport bak jeg nå... og gule koni foran.. blir vel å montere r-sport foran å...! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 får man bestillt gule koni på et volvo verksted? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 ealoken: Heisann.. 4500,- for så og si u-brukte dempere.. :) nye fra bcb koster ca5800 + frakt.. send pm om du er interisert.. Mvh E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 Det jeg lurer på: Dere som anbefaler ting her, har dere prøvd det selv? Eller har dere bare lest om det og sett på bilder? Saken er nemmelig den, at bla.a. Pedersens Racing, som selger til VOC, bilcross, o.l., sier at for gatebiler, er wattlink overkill. Jeg mener at for en litt trimmet 240, trenger man ikke 4-link. Jeg har ikke 4-link eller watt-link, men jeg har masse andre mods på mitt understell og kan derfor anbefale å oppgradere i denne rekkefølgen: 1. Fjærer (senke, senke, feks lesjöfors, ca 1300kr) 2. Dempere (gule koni sport feks. ca 4-4.500kr) 3. Stabstag (3000 + mva hos lysaker bil, for IPD 25/25) 4. Polyurathene foringer (ikke nylon!!) - pedersens racing har bra pris på de. 5. "gt" stag (fjærbein -> torpedovegg) ca. 600kr nye hos volvo 6. "ambulanse" stag, aka. stag-bærebru (travers -> bærearm-skål, ~400kr hos pedersens racing) 7. hjulhus-tårnstag (feks omp sitt, ~970kr hos pedersens racing) 8. Volvo originalt spacerkit (1390kr hos volvo) 9. bedre dekk enn du har nå (4-6.000kr) 10. dana truetrac lsd 11. four-link? jeg tror ikke du trenger four-link, med mindre du skal ha kanskje 3-400hk. med 200-250hk, en skikkelig lsd, gode dekk og godt understell, burner du ikke med uhell på tørr asfalt. sladding, etc. spørs på hvordan du setter opp med stivhet foran/bak på bilen. 25/25 stag, vil gjøre at bilen sladder lettere, enn feks 25/23 eller 25/21, etc. sladding er gjerne "tøft" for noen, men det er også skummelt på vått føre! det finnes ingen fasit på hvilken type bil du liker best, men jeg tror jeg skal ha litt grovere stag bak. jeg må være jævlig forsiktig med gasspedalen ut av rundkjøringer, svinger, etc. om det regner!! ellers sladder den lett, men det er jo med underkant av 220hk og 280nm, 225/45-ZR17W dekk (270km/t dekk), masse stag, etc. etc. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 Det jeg lurer på:Dere som anbefaler ting her, har dere prøvd det selv? Eller har dere bare lest om det og sett på bilder? Saken er nemmelig den, at bla.a. Pedersens Racing, som selger til VOC, bilcross, o.l., sier at for gatebiler, er wattlink overkill. Er vel først og fremst for rally/rallycrossbiler osv. med stor fjæringsvei at wattlink kommer helt til sin rett. På en senka og stiv 240 er fjæringsveien så liten, at jeg tror ikke man vil merke den helt store forskjellen. Et kortet/ justerbart panhardstag med polyforinger, tror jeg er mer enn godt nok for er gatebil. Er nok andre understellsoppgraderinger, der en får mer moro for penga :) Går og sikler på 24mm. 260 stabstag og 20 mm. spacersett bak til min 260 for tiden. Men det er mye penger... Må også få gjort noe med panhardstaget mitt. Lurer på å korte det, eller lage et justerbart stag. Synes det er litt i overkant å betale 1000 spenn for et justerbart stag, som man sannsynligvis bare trenger å justere en gang. Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tic Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 Ga bare 4400 jeg får gule justerbare koni på bcb får et halvt år siden men kan hende jeg fikk noe rabatt:) Siter -93 "]Volvo 240 Ocean Race(Utstillingsbil) Bilsport 2006 -00 Vw Caravelle 2,5TDI 200hk(Bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 Må også få gjort noe med panhardstaget mitt. Lurer på å korte det, eller lage et justerbart stag. Synes det er litt i overkant å betale 1000 spenn for et justerbart stag, som man sannsynligvis bare trenger å justere en gang.Erik Ja, det er jo bare å ha gjenget stang, mutter, vinkelkutter og sveiseapparat. Det beste, er å lage noe ala OMP stag'et til hjulhustårn, dvs. vanlige gjenger på ene siden og links på andre, slik at man kan justere med det på bilen. de stagene som man kjøper ferdige, må demonteres for justering! tror vi må korte inn ca. 5-7mm på en bil som er senket 40-45mm. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kebabkongen Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 På lysaker bil har dem Gule koni sport til 1400 kr pr stk fremme. og 900 kr bak.... Men om det er med eller uten moms vet ikke jeg.. regner med det er med moms da :/ Sjekk ut Simco.no du heller :wave Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 Jeg har Koni Sport dempere på min bil. Hadde jeg hatt penger til nye (prioritert nye) så hadde dem blit bytta ut for leeeenge sia. Når du kjøper koni spord og lesjöfors så kan du bare ta og sage av to ringer forran før du setter det på for de senker bilen helt ræva! Og når du kapper så detter kanskje fjærene utav skålene under kjøring (avhenging av hvor mye du kapper da). Jeg misliker ting når det er jalla, sånn som og kappe fjærene. Derfor viss jeg skulle kjøpt nytt så hadde jeg satset på coiover kit (komplette fjærben med høyde og stivhet justering). Det koster riktignok litt mer men da slipper du jalla greier. Vet at GAZ coilover til sierra cosworth koster ca 7-8000,- noe som ikke er så dyrt. Ellers så har du Bilstein coilovers, KYB og en del til..og for deg som driter penger eller tørker deg i ræva med dem så har du rosinen i dagens pølse, nemlig verstingen Öhlins. Merket stor forskjell på kjærra da jeg justerte demperene på nesten det strammeste, fikk polyurithane foringer i momentstaga bak og for ikke å snakke om når jeg kasta på polyurithane opphenget forran. Har og sånne gr.a stag fra tårna til torpedoen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SVK Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 var innom coswort for å hente noen GAZ coilovers til en kamerat.!!! han mente at de var de beste... seff var Öhlins øverst, men for oss vanlige dødlige er GAZ best... fikk han til å høre på pris til volvo... da skulle dem ha 15 lapper... da måtte man sende dem til usa eller no, dempera assa, så måtte de vist lage ut av det... på be-4-you snakka dem om rundt 10 lapper.. de skulle ringe meg om pris men det har dem ikke gjort....:-( Siter hallo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet August 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 Takk for fin liste DaBucher, Og takk for alle svar til alle andre :) Nå har jeg planlagt noe slikt understell på prosjekt bilen min: Senkesett Koni Sport type gul Noen stab stag (men hvilken bør jeg velge ?) Spacere Vil spacerene lage noe problem med tanke på at bak akslingen kanskje blir lit skeiv ? Vurderer å få slike bra foringer i forrstillinga også. Har et litt stramt budsjett, så ting må ikke koste skjorta :) Takk på forrhånd :D Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 four-link?? nåken som har nermare info om den? eventuelt bilder når den er montert?? Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.