Volvo240R Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Hva gjør denne watlinken i det hele tatt da ? Funker den som et panhardstag ? Få en forklaring :) Denne fungerer som et panhardstag ja. Men denne holder akselen midt under bilen uansett hvilken høyde den har. Og denne er stivere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Mine dempere er helt perfekte i hvertfall... Krenger ikke - og bilen er ikke stumpete. Kjøpte de for et og et halvt år siden. Bare hørte det av KG når jeg var nede der. Demperene i seg selv er vel bra, men de tålte ikke noe særlig en senket bil. Sprint heter utgaven av Sport, de er beregnet på senking. 1,5år burde det holde uansett, og du har vel sikkert ikke kjørt så mange 10k km? Er bare litt redd de rallydemperene jeg har, kan bli litt for stive for vanlig vei:wonder Og forresten, den wattlinken hos mobeck koster litt mer. 2690 er kun for kåpa med propell, ikke stag'ene. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Jeg har kjørt med de demperene 3500km. Er storfornøyd med de nå det gjelder komfort og veigrep - hør med 245_original ang. veigrepet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Som sagt så fungerer de veldig bra, så lenge de holder. Men KG hadde fått mye reklamasjoner på de, for de fleste brukte de på senket bil. Sakset fra pedersens sin side: Bilsteins alternativ for gatebiler som ikke er senket for mye. Bilstein Sport har standard lengde og bør ikke benyttes hvis bilen er senket mer enn 35-40 mm. Dette er alternativet for deg som har korte fjærer. Bilstein Sprint er kortere enn standard dempere, og egner seg derfor godt på lave biler. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Uansett om det skjer noe med mine dempere så skal jeg velge Bilstein dempere igjen... Bilen min kommer ikke til å gå mye - kanskje 5k km i året etter at jeg har fått lappen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Du har jo selvsagt ingen grunn til å bytte de du har, vil bare anbefale de som kjøper nye nå, å gå for sprint istedet;) Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 gule koni sport er jeg meget fornøyd med :) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet August 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Denne fungerer som et panhardstag ja. Men denne holder akselen midt under bilen uansett hvilken høyde den har. Og denne er stivere. Blir kjøreegenskapene bedre av den også da eller ? Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Blir kjøreegenskapene bedre av den også da eller ? Helt riktig - blir fastere i fisken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Gule justerbare koni sport er gromt! Synes bilen min ligger nydelig på veien, er så mye deiligere med bil som går snorret og ikke krenger. Flott at man får med justerings-"kopper" for å sette oppå demperne i støtdemper tårnet, bare å justere stivere eller mykere. Man må dog ta av bakdemperne for å justere hardheten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 hmm etter min erfaring blir hardheten justert kun 1 gang etter montering, og da på maks hard:D hvor anbefales egentlig å kjøpe koni? mener å huske noe snakk om at bcb hadde pakker med gule koni og lesjöfors..stemmer dette..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Har et sett med gule justerbare koni sport og et sett med R-sport... Synes det kjennes ut som om r-sport er MYE stivere... Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 R-sport er jo konkuranse dempere da, de er MØKK stive ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Noen som har peiling (eller kjørt langt med Bilstein) om dissa Bilstein sport demperene holder lenge? Sånn i forhold til original dempere. Tenker å ha bilstein på bruksbil... Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 har ikke satt på mine enda. men kjenner en som har hatt det lenge, er kjempe dempere enda og demperne er vel noen år =) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg