Gå til innhold

Ojefilter til Audi A6 orginalt/uorginalt?

Ranger emnet


Pretender

Anbefalte innlegg

Er det noe stor poeng å bruke orginalt oljefilter. Jeg kjøpet er uorginalt sist 1/3 av prisen men oppdaget at det var en del mindre i omkreds enn det orginale. Jeg dobbeltsjekka med forhandleren slik at jeg var sikker på at jeg ikke hadde fått feil uorginal del.

 

Noen som har noe erfaring med dette? helpme

Eier av:

Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006

Golf 1,9 TDI 4Motion 2005

X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995

X Golf 1,9 GTD 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljefilter er av de delene som koster så lite originalt at jeg ikke gidder å spørre etter prisen på piratdeler en gang. Om det så er 66% billigere, så blir det ikke mye penger likevel.

 

Har hørt rykter om at noen har fått trøbbel med turbofemmere etter bruk av uorginalt filter, men vet ikke hvor mye hold det er i det.

'88 Audi 100TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker feil så kostet et orginalt oljefilter rundt 250 kr mens det uorginale koster ca 75,-. Det ser faktisk også ut som det er samme produsenten som har langt begge to. Men de er altså ikke like.

 

Jeg bytter filter hver gang jeg bytter olje så da går det sikkert greit med uorginal.

Eier av:

Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006

Golf 1,9 TDI 4Motion 2005

X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995

X Golf 1,9 GTD 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Oljefilter er av de delene som koster så lite originalt at jeg ikke gidder å spørre etter prisen på piratdeler en gang. Om det så er 66% billigere, så blir det ikke mye penger likevel.

 

Har hørt rykter om at noen har fått trøbbel med turbofemmere etter bruk av uorginalt filter, men vet ikke hvor mye hold det er i det.

 

De ryktene stemmer. Kjøper selv kun orginal filtre til min s4, de koster jo ikke mye til den bilen heller da 80kr eller noe med vacn rabatt. Men hadde det kosta 350 som trådstarter må ut med så hadde jeg revurdert det litt

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte filter har ikke bypassventil, slik at om filteret skulle bli tett vil ikke motoren få olje. Oljelampen vil da selvsagt lyse til slutt, men man kan i forkant ha kjørt lenge med et lavt oljetrykk såvidt over følergrensen.

Kjøp originalt så er du sikker.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal i sammenhengen nevnes at Bilhuset Olrud der jeg kjøpte filtrene ikke er en del av Møller, men en frittstående VW/Audiforhandler. Dog får de vel delene fra Møller sentralt vil jeg tro.

 

De motorene jeg kjøpte filter til var AAN (2.2t20V), KU(2.2) og ABK(2.0). Mulig det er et spesielt filter på V6'erne i forhold til firere og femmere.

'88 Audi 100TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår