Gå til innhold

subb kasse til 740

Ranger emnet


v240tic85

Anbefalte innlegg

skal bare ha kasse jeg! har elementer! men får å få bra trøkk i bilen så fikk jeg tips fra bilradiospesialisten om at jeg måtte bygge så begge subbene spilte imot armlena! altså de måtte stå på skrå imot værandre! å d er ikke så enkelt å bygge d! siden d bare så vidt går en 12" i høyden under hatthylla! men er inntrisert i andre tips! også viss noen har kasse liggende i nerheten av trondheim!

Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt,

volvo 240 tic prosjekt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vil nok slite med å få to rettstille 12" under! jeg har byggd kasse med 2 10" nettopp, og da fjernet jeg den grå plata på seteryggen, og der er det gode hull i metallet så de som sitter bak dirre rimelig greit, pluss jeg fjerna plastdrittet i skiluka, og kjører med armlenet nede(og skinnlappen rulla opp). da ser jeg en god 1/3 av hvert element, og spiller helt greit!

men om du skal ha 12" er jeg ganse sikker på at du må skråstille elementene ene eller andre veien..

 

du som har bygd har du bilder av anordningen?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer..er rett under 30 om jeg ikke husker feil..mener jeg målte til at det skulle gå akkurat om jeg bygde den på 28.7cm(er ikke sikker på dette!) men greide jo selvfølgelig å bomme med noen millimeter..så måtte sette en jekk på hver side av kassen pluss en jekk på baksiden av kasse til å trøkke den inn under hattehylla(!, men om din kasse er 30cm tror jeg ikke det vil gå like godt for deg som fo meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Vekker en gammal gammal tråd eg.. :)

 

skall bygge ei ny kasse i bilen, noen forslag? bilder? tegninger?... :) har 2 10" subba... skall ha den under hatte hylla..

 

her er gamle kassa mi, den har eg plukka ut... der sto det en 12"

Bilde043.jpg

Bilde055.jpg

 

den var heilt tett, med 2 bass porta opp i hattehylla... blei aldrig færdig...

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Er ikke problem å få plass til 2x 12" i volvo 740, men du må skrå stille den fremme, en 12" subb er vell 32 cm, høgden under hattehylle er ca 29 cm, har bygt i min 740, har desverre ingen bilder av kassa etter montering, men det er jo ikke mye du ser helder. hehe....

Volvo 740 tic B230ET 1987

Volvo 142 B20 1971

x-Volkswagen Golf MK1 1983 Solgt

x-Opel Rekord 2.0e 1985 Solgt

x-Bmw E34 520i 1988 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nettopp skrudd sammen en 2x12 kasse under hatthylla mi.

kan prøve og fikse noen bilder etter hvert.

 

 

 

Blir helt toppers om du legger ut et bilde eller to :)

 

så har man noe og gå ut fra, ikke at det skal bli likt men hjelper med noe bilder for egne ideer

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt
Vento 1992 1,8cl restaureres
740glt 1990 2,3 16v solgt
Nissan primera 2000 solgt og dynget

Audi 80 1993 bruksbilen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

gir denne tråden en spark i baken, jeg skal bygge kasse på 2x12 i min 740, lurer på hva lønner seg mest av og ha begge elementene rettet mot bakseteryggen eller bakover mot bagasjerum? setter stor pris på raske svar siden jeg skal begyne så fort som mulig :p

 

jeg er ute etter bra eller ok lyd kvalitet ikke masse skrangling og risting... om det skulle ha mye å si på hvilke vei de står... skiltet funker det med gummilist bak eller glava, ...

 

 

 

 

 

:volvopower:

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt
Vento 1992 1,8cl restaureres
740glt 1990 2,3 16v solgt
Nissan primera 2000 solgt og dynget

Audi 80 1993 bruksbilen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ellement mot seteryggen, uten bassporter, funker som fan i bilen min, eg har 2 10"r men du må ha skikklig med forsterkerer..... :) og strømm ikkje minst, du får meir tigte og faste slag av subben...

 

ha kjukke kabler fra batteri og bak, pluss og minus...

eg har ett ekstra batteri i bagasjen, og da har eg bare kobla plussane mellom kvarandre, og minus i karoseri.. og har en 100amp dynamo framme,

konensator,

 

og selfølglig, bytt ut kablane mellom dynamo-starter-batteri.. er ikkje vitts med 50kvadrat pluss kabel fra batteri til forsterkern, om du har en 8kvadrat mellom dynamo og batteri... :)

og joringa skall være like kjukk som pluss...

 

er så dumt og sjå, en som har kobla opp anlegget sitt, 20kvadrat pluss kabel. og ei 2,5kvadrat til minus, gjerne tvinna runt en skru i karoseriet, og klaga på dårlig lyd... :)

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, men jeg har nå pratet med 4 personer og sitter med flere svar, hehe, to er ganske sikkere på at det lønner seg med elementene bakover i 740, mer jeg tenker på det mer usikker blir jeg. Vet ikke hva det vil ende med, men vet det blir en lukket kasse uten porter...

 

jeg skal bytte ledningene mellom starter og batteri.

 

Den ene forsterkeren er en orion hcca d5000 mono og andre er en boss blade 2000w så tror det skal bli nok futt :p håper det hvertfall.

 

Og når det gjelder den orion forsterkeren syntes jeg den sikringen som følger med er litt drøy, kan like greit ta en 2.5mm tykk plate bit på 4x2 cm i stedet... tror jeg går for en mindre sikring, ser hvertfall veldig drøy ut, hehe...

Endret av Mr turbo
trykkleif!!

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt
Vento 1992 1,8cl restaureres
740glt 1990 2,3 16v solgt
Nissan primera 2000 solgt og dynget

Audi 80 1993 bruksbilen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår