Gå til innhold

Hva plager denne Golfen da???

Ranger emnet

juba

Anbefalte innlegg

Jeg har en Golf 2 1,6 GL -86 modell som oppfører seg litt snodig (etter å ha kikket litt rundt i forumet her skjønner jeg at den egentlig oppfører seg som alle Golfer:-))

Symptomene er veldig høy tomgang som faller ned til normalt når motoren blir (veldig) varm, tomgangen faller til normalt om jeg tar av vakuumslangen til fordeleren. Finner ingen lekasjer på vakuumslangene. Bilene er litt rykkete/nølende når jeg gir på litt i 3.dje og 4.de gir. Automatchoken kaputt???

Har skjønnt at disse forgasserene er noe møkk og egentlig lite vits i å plages med-men hva annet kan en montere? Må være noe en kan finne på skroten da og som passer uten voldsomme ombygginger! En Weber hadde jo gjort susen, men fra hvilken bil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Golf 2 1,6 GL -86 modell samme som deg ingen problemer .alt ok

er vell forgasser problemer ? pakninger ? drit? byttet luftfilter ? luftfilterslanger ? da eg kjøpte bilen gjik den som en dass. byttet luftfilter luftfilter slange, plugger olje bytte , går som en kule nå..

lykke til

BMW 525 D  E 61
TOURAN TID

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket litt om Sierra forgassere i dag, det finnes 3 typer-Solex, Weber og Fords egne, får se hva som finnes på skroten. Noen som vet om en "Pierburg 1B" vil funke??

Har skiftet luftfilter, skal ta en runde på tenningssystemet også, kan være at nølingen kommer derifra.

dansken-jeg er ikke helt med på hva du mener med "luftfilterslange"??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har weber 32/36 DGAV på min jetta. funker greit. betre enn piersburg.

dene forgasseren stod på ford sierra tidleg 80-tallet. må bare lege ein flens så er da bare tut og kjør. men da finnes også dobble webbere viss du vil gå ekstrem yodude

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forgasserproblemmet er midlertidig løst ved rett og slett fjerne kammen for hurtig-tomgang, en god avbiter gjorde jobben. Men det blir nok en Weber etterhvert!

Når jeg først sto på hodet ned i motorommet sjekket jeg pluggene også-forige eier hadde tydeligvis brukt det som lå i garasjen-3 forskjellige typer. Inn med 4 nye av riktig sort-vips-bilen er ikke til å kjenne igjen! :wave

Lenke til kommentar
Del på andre sider