Mentos Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Skal slutte å mase nå snart ;) Men har utrolig lyst på noen gode tips til å få dratt ut dette endeleddet: Problemet ligger her, kulene som skal kunne gli av lett holder igjen, men virker som om det er mere som holder igjen og?? I haynes står det noe om en "slide hammer" - men alternativt står det at man kan slå den av navet med å bruke en vanlig gummi-hammer... dette har jeg prøvd i snart 4 timer... Siter - 2004 Nissan Almera 1.8 Tekna x 1992 Nissan Sunny 1.6 SLX (Vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 se om du finner en låsering.. pleier å være det. få bort olja/grisen.. ser du den enklere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dolk Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Det er ikke endeledd men drivledd. Det skal sitte en låsering på drivakselen. Du kan så vidt skimte den når du rengjør området der drivakslen går inn i drivleddet. Den låseringen skal du utvide, ikke presse sammen. Bruk en flattrekker eller låseringstang, slå forsiktig på drivleddet, vips så er den ute. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mentos Skrevet August 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Frekt å spørre vel, men hadde det vært mulig å fått påtegna en pil?? :P Jeg ser meg blind etter denne låseringen jeg. (ja veit, er helt grønn på dette) Siter - 2004 Nissan Almera 1.8 Tekna x 1992 Nissan Sunny 1.6 SLX (Vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Enig med de to andre, men denne metoden er mye morsommere: Heng på noen fastnøkler og skru på mutteren på enden etter du har tredd på nøklene. Bind fast et tau eller lignende. Legg 20-30 meter av tauet på bakken og knyt den andre enden fast i sykkelen din. Sykle som en jævel helt til det stopper... NOE må da gi etter, enten deg, sykkelen, tauet eller leddet :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dolk Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Der den gulestreken er finner du den berømte låseringen din. Den sitter litt gjemt bakom der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mentos Skrevet August 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Hjertelig takk for svar!! :D Siter - 2004 Nissan Almera 1.8 Tekna x 1992 Nissan Sunny 1.6 SLX (Vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mentos Skrevet August 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 hmmm... var nede og inspiserte nå, men fant ingen låsering der jeg, går massivt metall heeeelt inn mot drivakselen. Merk at dette er venstre side av bilen da, kanskje det er litt annerledes på høyre side?? Virker ialllfall sånn, har ikke sett dette leddet på høyre siden Siter - 2004 Nissan Almera 1.8 Tekna x 1992 Nissan Sunny 1.6 SLX (Vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 kan banne på det skal være en låsering en plass der.. vilken bil er det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 ikke alle har låseringen der du har tegnet den. Har vært plaga med disse drivknutene før, låseringen sitter på innsia OG kan være et rent helvete å få av. Nissan samt en del andre japsebiler bruker denne patenten Men gummiklubbe???? glem det!! Få noen til å holde drivakslingen med rørtang el.lignende mot fjærbeinet, så ikke du trekker hele akslingen ut. Hent big mama (stor hammer) bank GODT på selve kanten på knuten. I tilfeller hvor jeg skulle ha skiftet knuten i tillegg til mansjetten har jeg vært nødt til å ta frem vinkelsliperen å kutte den regelrett i 2. men yderst sjeldent Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarasque Skrevet Oktober 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2005 ikke alle har låseringen der du har tegnet den. Har vært plaga med disse drivknutene før, låseringen sitter på innsia OG kan være et rent helvete å få av. Nissan samt en del andre japsebiler bruker denne patenten Men gummiklubbe???? glem det!! Få noen til å holde drivakslingen med rørtang el.lignende mot fjærbeinet, så ikke du trekker hele akslingen ut. Hent big mama (stor hammer) bank GODT på selve kanten på knuten. I tilfeller hvor jeg skulle ha skiftet knuten i tillegg til mansjetten har jeg vært nødt til å ta frem vinkelsliperen å kutte den regelrett i 2. men yderst sjeldent Virker som om det er både innvendig og utvendig låsering på min celica. Har fått av den utvendige, og får flyttet leddet litt inn og ut, men er en metall lyd som kan høres ut som en innvendig ring som den slår imot. Er eneste måte å få av den innvendige rå kraft? og hvordan får man den på igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stuffen Racing Skrevet Oktober 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2005 prøv med et halvt kilo TNT.. burde funke d..:-) Siter Volvo xc70 Bmw E46 320DT volvo 242R6 540hk og 634Nm på hjulan. Volvo 360 sladdevogn(Død) Peugeot 405 T16x4 Peugeot 405 Mi16. Toyota celica 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet Oktober 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2005 hva med å dra å kjøpe en glide-hammer osm vist i manualen. disse selges til en helt ok penge på div butikker som biltema osv. Siter Mvh Ole-P [o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front) [x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarasque Skrevet Oktober 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2005 hva med å dra å kjøpe en glide-hammer osm vist i manualen. disse selges til en helt ok penge på div butikker som biltema osv. hehe var faktisk innom biltema ista og møtte på noen som hadde litt peil. Da fikk jeg vite at den er bortkasta penger. :) Så jeg prøvde med litt mer krefter og en liten slegge, så løsnet den faktisk. Det var en spint på innsiden av drivleddet også. Dette må faktisk bare knekkes av med rå makt ser det ut som. Det som er litt kjedelig er at nå tok jeg av et drivledd som jeg hadde på en løs aksel fra en annen celica. Men imorra skal jeg ha av det gåene leddet som står på celicaen. Kommer sikkert til å bli litt mer knot når den står på bilen. Men men ordner seg til jul eller no. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 ei, men skal det være så vanskelig da?!?!?!? ta en hammer, knus hele den "holderen" med kulene i på baksiden av drivleddet, ta av hele leddet, da står du igjen med en liten "knute" som har en låseskive på innsiden. kapp denne forsiktig med en trykkluftdrevet vinkelkutter eller lignende, kapp nesten helt inn til aksel, og knus den forsiktig av med en hammer. fjern gammel låsering, sett på ny, og sett på nytt ledd..... eh ja....så var det det med å lese siste posten da.... :hammer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.