Pudas Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Hei jeg er en norsk statsborger, men er folkbokförd i Sverige der jeg studerer (bor i Sverige med andre ord). Jeg studerer i Sverige og ska gjøre det i flere år til.... Har nå tenkt å kjøpe meg en bil å ha i Sverige... Når jeg er ferdig med studiene mine om noen år er det mulig at jeg flytter tilbake til Norge... Jeg er selvfølgelig klar over de høye bilavgiftene i Norge (selv på litt eldre biler) og har studert http://www.toll.no sin side ganske nøye... men lurer hvordan det er med bilavgiftene hvis en flytter in til Norge og om det også gjelder norske statsborgere som bodd i utlandet i en lengre tid...? Jeg mente at det var noe med en grense at hvis en hatt bilen i over en hvis tid, da slapp en å betale engangsavgiftene på HK+vekt+slagvolume...? Noen som vet noe mer om dette eller kan refere meg til en side hvor de forklarer dette? Har lest mye på http://www.toll.no men har enten ikke funnet svar på dette eller bare ikke forstått paragrafene Håper på hyggelige svar På forhånd takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242-1981 Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Det var noe som het flyttegods før, men det er det jo såklart slutt på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pudas Skrevet August 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Det er bare det at jeg har for meg at det er en 3 eller 5-årsregel, at hvis en bodd og hatt bilen i utlandet over en hvis tidsperiode, kan en ta med bilen in uten disse avgiftene på motoreffekt, slagvolume og vekt...??? Noen andre som vet mer om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 denne ordningen ble desverre avsluttet i 2002. så du må nok betale full avgift... :wave Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pudas Skrevet August 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Hvis det stemmer bor jeg selvfølgelig bare videre i Sverige. Avgiftene er jo helt latterlige, kommer ikke på tale, blir jo lett 100.000+++ i avgift på en halvgrei halvny bil... NEI TAKK! ;-) Men tusen takk for svarene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 er det no rart vi er ett av verdens rikeste land?! faen meg avgifter for å puste her til lands snart.. vi betaler jo alt som staten har som inntekt! :anger: :boxers :fuckme2: Devil fucku Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 er det no rart vi er ett av verdens rikeste land?! Er jo en grunn til det vettu :p Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg