Gå til innhold

Bilpleie - Kjøp av Meguiars?

Ranger emnet


n0stra

Anbefalte innlegg

Vet ikke om detta er helt korrekt sted å ta det, isåfall håper jeg noen flytter det dit det passer.

 

Uansett, jeg har lenge fundert på å kjøpe endel Meguiar bilpleie produkter da utrolig mange i usa på diverse bilforum jeg frekventerer bruker og anbefaler de. I tillegg er prisene veldi ok. Det var helt til jeg begynte å se på prisene her til lands. FYTTIRAKKERN! Vi snakker om 4-10 gangen her altså. Så blir nok å måtte importere. Lurte derfor på om noen har erfaring med dette (spesielt da meguiar selv i usa har slutta med å sende til utlandet for å hjelpe sine griske "venner" i utlandet), evt om noen blir med på storkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om detta er helt korrekt sted å ta det, isåfall håper jeg noen flytter det dit det passer.

 

Uansett, jeg har lenge fundert på å kjøpe endel Meguiar bilpleie produkter da utrolig mange i usa på diverse bilforum jeg frekventerer bruker og anbefaler de. I tillegg er prisene veldi ok. Det var helt til jeg begynte å se på prisene her til lands. FYTTIRAKKERN! Vi snakker om 4-10 gangen her altså. Så blir nok å måtte importere. Lurte derfor på om noen har erfaring med dette (spesielt da meguiar selv i usa har slutta med å sende til utlandet for å hjelpe sine griske "venner" i utlandet), evt om noen blir med på storkjøp.

 

Hvis du finner ut hvor, så er jeg med på storkjøp..

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vanlige serien til Meguiars er ikke så altfor dyr, men det er når man går over til Mirror Glaze serien (profserien) da penga starter å fly, men man merker jo forskjell å da på sluttresultatet...

Har nå investert i det jeg trenger der, å skal nok ikke gå tilbake til noe anna med det første jeg iallefall....

 

Men si fra hvis det blir noe massehandel på de produktenen i denna serien, så kan det nok hende jeg slenger med meg!

Går litt av detta når man poler andre sine biler også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stor forskjell på vanlige produkter som f.ex NXT serien også. Voksen koster 4-5 ganger så mye i norge som i usa. Jeg får kjøpt hele serien som inneholder en 20 produkter pluss mye mer for litt over 1000 kroner pluss frakt og mva mens samma pakka koster nærmere 5000 i norge samt at mye av det ikke er tilgjengelig. Veldig gøy når man driver og får anbefalinger og "how to's" og man ikke får tak i det ene produktet dem sier man skal bruke.

 

Proff serien har jeg ikke vært borti så mye, dem krever vel også at man har en skikkelig poleringsmaskin? Har du en slik? Og isåfall, hva må man ut med for en god en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har maskina som Würth selger jeg, fikk den som en demo maskin av en jeg kjenner som driver som selger på würth. denna funker fint, men er litt tung synes jeg...

 

Men Makita har en meget god en, ikke så altfår tung eller. denne koster jo også en del da, ca 4000,- hvis jeg ikke husker feil...

Ble også positivt overraska etter at jeg prøvde en maskin som torshov og mekonomen, samt bilextra selger som en billig modell, Gul maskin som ser ut som en vinkelsliper, men er ikke det...Meiner den er med i en serie som kalles Best tools elns...denna koster maks 500,- men med en sterk motor, så klarer den faktsik å holde farta oppe selv med grei motstand. Turtallet er selgsagt regulerbart

 

Men ang hva de vanlige proff maskinene koster, er jeg ikke helt sikker på, stikk innom en verktøyselger, å hør hva de kan tilby deg.

 

Men skal du til med maskin, så invester i polerpaddene som meguiars har, kombinert med proffserien dems, så da får du et meget godt resultat....Kan også være lurt å titte litt på filmen dems, ang maskinpolering!

 

Men si fra hvis det skal handles litt fra statene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Har maskina som Würth selger jeg, fikk den som en demo maskin av en jeg kjenner som driver som selger på würth. denna funker fint, men er litt tung synes jeg...

 

Men Makita har en meget god en, ikke så altfår tung eller. denne koster jo også en del da, ca 4000,- hvis jeg ikke husker feil...

Ble også positivt overraska etter at jeg prøvde en maskin som torshov og mekonomen, samt bilextra selger som en billig modell, Gul maskin som ser ut som en vinkelsliper, men er ikke det...Meiner den er med i en serie som kalles Best tools elns...denna koster maks 500,- men med en sterk motor, så klarer den faktsik å holde farta oppe selv med grei motstand. Turtallet er selgsagt regulerbart

 

Men ang hva de vanlige proff maskinene koster, er jeg ikke helt sikker på, stikk innom en verktøyselger, å hør hva de kan tilby deg.

 

Men skal du til med maskin, så invester i polerpaddene som meguiars har, kombinert med proffserien dems, så da får du et meget godt resultat....Kan også være lurt å titte litt på filmen dems, ang maskinpolering!

 

Men si fra hvis det skal handles litt fra statene...

 

Har du link til polerings filmen?

mhm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Vet ikke hvilken film han mener, men her er da noen:

 

Til denne må du ha real player(mulig det er denne han snakker om):

http://autopia.org/forum/detailing-articles-videos/80585-meguiars-how-remove-paint-defects-video.html

 

Bruker bare Pinnacle produkter:

http://www.auto-geek.net/video/pinnacle/Pinnacle.html

 

Denne er for hånd:

http://www.meguiars.com/video/index.cfm?vid=1

Er da en start hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår