Diablito2k Skrevet Juli 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 heisann sitter på en audi 90 med hydralisk clutch, problemet med denne er at clutchen slipper ikke før man er HELT i bunn, noe som er ganske lang distanse + at det er en del cm døgang i pedalen.. det hender noen ganger at det blir litt skrap i giringen siden jeg ikke få pedalen HELT ned i bunn før jeg girer :( så lurte på om det var noe som kunne være slitt som jeg må bytte eller noe jeg kan justere på for å få den "sprekere" :P takker så mye på forhånd for svar :) Siter Don't Kill Me If Im Wrong ;) Audi 90, 2.2E 86' :pray *hobbyprosjekt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juli 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 Hydraulisk clutch skal justere seg selv, men den dødgangen du refererer til kan du justere bort. Se på pedalen din der det er en linkarm festet til clutchpumpa.. Her kan du skru litt.. Sannsynligvis blir rett justering på bilen din et par milimeter dødgang med press fra fingrene på pedalen før du kjenner at pumpa gjør motstand.. Kjører du sånn som du gjør nå så blir du neppe kompis med girkassa særlig lenge. Lenge siden du skiftet væske i clutchsystemet?.. kan også være noen luftbobler der, så det kan være greit å lufte av og til. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diablito2k Skrevet Juli 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 har nettopp anskaffet bilen, og etter det jeg vet så har den den ikke vært byttet på en stund. skal ta å få byttet væska så fort jeg har tid. håper det hjelper. funker det greit med DOT4 bremsevæske ? Siter Don't Kill Me If Im Wrong ;) Audi 90, 2.2E 86' :pray *hobbyprosjekt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juli 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 Se i instruksjonsboka ang væsketype, sannsynligvis er det helt OK med DOT4... Hvilken farge er det på clutchvæska nå? Trenger ikke være noe farlig om den er kaffefarget, men helst skal den være gulblank. Pedalen bør uansett justeres om det er dødgang, gjør dette først :) Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Juli 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 Kan virke som du har luft i systemet. Bytt væska og luft skikkelig, så er nok alt i orden... :thumb Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juli 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 Om du begynner å lufte uten å ha fjernet dødgangen så vil ikke clutchpumpa pumpe fullt... Derfor sjekker man dette først. Du vil sannsynligvis oppnå det samme om du ikke gjør det, men du vil pumpe mindre væske da. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_turbo Skrevet Juli 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 hvis ikke problemene er borte etter å ha skiftet væske og luftet kan du kjøpe et rep-set til cluth-pumpen. Hvis det ikke blir bedre av det så har du hvertfall ny innmat i pumpa.. Ergo, ny pumpe! koster ikke stort mer enn 150-200 kroner hos mekonomen! Siter 1997 Audi A3 1,6 1986 Audi 200 Turbo Quattro-x- 1989 Ford sierra Dohc-x- 1988 Nissan Sunny 1,3-x- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diablito2k Skrevet Juli 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 ok :) takker så mye for svar :D vet ikke fargen på væska foreløpig, må få bilen opp først så jeg kommer under den .. den er en bitteliten smule lav for tiden :P og har ikke akkurat tilgang til et verksted Siter Don't Kill Me If Im Wrong ;) Audi 90, 2.2E 86' :pray *hobbyprosjekt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg