Taviren Skrevet Juli 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2005 Tenkte å lakkere de svarte plastdelene på bilen. Frontfangern, bakfangern og listene på sidene.. Er det da mulig å bare bruke boks spray?!? Noen innvendinger på det... Bilder av bilen ligger i signaturen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Juli 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2005 Bruk skikkelig lakk, spraylakk blir mye svakere enn skikkelig billakk, kommer fort til å bli steinsprut og kan flasse. Du ødelegger bare grunnlaget for å gjøre det skikkelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taviren Skrevet Juli 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2005 Ok, nei for jeg har ikke råd til å kjøpe det nødvendige utstyret... Derfor tenkte jeg å bare le det med spraylakk. Kan eventuelt bare lakke listene på bilen med spraylakk da... Først å jeg grunne og så legge lakk for deretter legge klarlakk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porsche_dude Skrevet Juli 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2005 matte forsiktig, så legge plastprimer, så lakkere. uten primeren så kan du pelle lakkflak etter en mnd.. Siter with no power, comes no responsibillity * volvo 740 '86 (bruksbil) * porsche 944 '86 (prosjekt) * suzuki GSX-R 750 '92 * nissan 200 S14 '95 (driftebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taviren Skrevet Juli 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2005 matte forsiktig, så legge plastprimer, så lakkere. uten primeren så kan du pelle lakkflak etter en mnd.. Matte med hva... Er det no spesiell spray du anbefaler? Grunning og lakk.. Bare kjøpe fra bilxtra eller? Var veldig fornøyd med sotespray, men spraya ikke grunning inne i bilen da jeg lakka interiør.. Det merker jeg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porsche_dude Skrevet Juli 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 jeg har matta skjørt og andre plast detaljer med 180 papir på rondell, men hvis du skal håndmatte så skulle det gå greit med 240 tenker jeg.. kan være greit å gå over plast primeren med 400 papir etterpå også. jeg bruker for det meste U-POL produkter som jeg kjøper på mobirek i lillestrøm og er ganske fornøyd med det. Siter with no power, comes no responsibillity * volvo 740 '86 (bruksbil) * porsche 944 '86 (prosjekt) * suzuki GSX-R 750 '92 * nissan 200 S14 '95 (driftebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wizzy Skrevet Juli 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 matter du med 180?! det er jo nesten for grovt til vanlig grunning det... matting gjør du med 400 eller 500 papir, gjerne med en "pad" (stålull lignende greie som riper opp lakken) legg plastic primer vent til den har tørka (15 min) legg basen, vent 10 min og legg klarlakk... alt det her får du fint blandet på sprayboks, sørg for å få med bra dyser. enkelt og greit for de som ikke har utstyret :) Siter Billakkerer og oppretter. For mange doninger til å ramse de opp her.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taviren Skrevet Juli 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 Bra dyser vil det si at boksen skal være bra? Hodet på den altså, eller finnes det dyser i løsvekt så og si? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porsche_dude Skrevet Juli 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 man får alle slags type dyser til spraybokser. har du ikke sett hva noen av taggerne gjør? men dessverre så vet jeg ikke hvor man får tak i de dysene. tror du får bare høre på butikken om de har forskjellige dyser. bare husk å prøvespray på noe, så du vet hva dysa gjør. ja jeg matter med 180 papir. men det er på rondell. hender at jeg går over med 240 eller enda finere for den saks skyld, men det kommer ann på hva slags plast det er. Siter with no power, comes no responsibillity * volvo 740 '86 (bruksbil) * porsche 944 '86 (prosjekt) * suzuki GSX-R 750 '92 * nissan 200 S14 '95 (driftebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taviren Skrevet Juli 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 man får alle slags type dyser til spraybokser. har du ikke sett hva noen av taggerne gjør? men dessverre så vet jeg ikke hvor man får tak i de dysene. tror du får bare høre på butikken om de har forskjellige dyser. bare husk å prøvespray på noe, så du vet hva dysa gjør. ja jeg matter med 180 papir. men det er på rondell. hender at jeg går over med 240 eller enda finere for den saks skyld, men det kommer ann på hva slags plast det er. Det er vel samme type plast som du finner på mobiltelefoner eller no. Lurer på om jeg i det hele tatt trenger å pusse den plasten ned? Det er ikke lakk der og plasten er helt glatt og fin.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porsche_dude Skrevet Juli 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 hvis det ikke er lakk der i det hele tatt, så holder det å gå over med 400 papir. men du må matte for at lakken skal ha noe å bite i. men husk å bruke plast primer, ellers så kommer det til å flasse av. og hvis du har brukt no "back to black" eller no sånt på den, så husk å vaske over med silikonfjerner etter du har matta den, ellers så får du noen spennende mønster i lakken.. thumpsup Siter with no power, comes no responsibillity * volvo 740 '86 (bruksbil) * porsche 944 '86 (prosjekt) * suzuki GSX-R 750 '92 * nissan 200 S14 '95 (driftebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taviren Skrevet Juli 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2005 heh. Nei, har ikke brukt noe middel på den. Bilen er godt bevart. Mye polering osv... Takk for tipsa! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Hei I andre forumer jeg snakker med folk om akkurat samme tema så sies det at det kan bli et problem med at lakken ikke setter seg. De sier at lakkering av plast er tricky. Noen som kan forsvare eller motsie dette? Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wizzy Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 ikke tricky i det hele tatt.... :) plastic primer gjør susen, enkelte plasttyper er det såklart problemer med... Siter Billakkerer og oppretter. For mange doninger til å ramse de opp her.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 ok. ser du har en golf tdi 99 mod. akkurat samme som meg det da. vet du om plasten på listene vil skape problemer? Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg