Haakon-Corrado Skrevet Juli 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 I dag satte jeg inn en CD-spiller i Corradoen som nå virker som den skal, men nå starter ikke motoren. Var et komplett kaos der fra før, forrige eier har helt klart ikke vært en HIFI-entusiast og ledninger var teipet, kuttet og skjøtet sammen til et komplett kaos. Trakk derfor nye ledninger til høyttaleren bak. Nå starter altså ikke motoren. Startmotoren går, men dør etter en 3-4 sekunder. Noen som har peiling på hva som har skjedd? Kan det ha vært en mening med kaoset til forrige eier? Siter Corrado Club Norwegen http://www.corradoclubnorwegen.com VW Corrado 2.0 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghostdogg Skrevet Juli 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 Har du strøm andre plasser? Etter du har prøvd startet? Kan du prøve å starte slik flere ganger hyppigere? Visst ikke, er batteriet ditt muligens dårlig. Få tak i startkabler å se om det funker da. Og få ut spilleren når du prøver på dette, dobbelsjekk alle ender på ledninger. Siter - '00 Audi A6 2.7tt - '96 Nissan 200SX S14 x '92 Nissan 200SX S13 x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V x '95 Volvo 460 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakon-Corrado Skrevet Juli 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 Er strøm på batteriet. Siter Corrado Club Norwegen http://www.corradoclubnorwegen.com VW Corrado 2.0 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corre Skrevet Juli 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 Hvis d høres ut som om starteren sliter og dør gradvis ut, kanskje også klikkelyder fra sikkringsboksen, ville eg godt for lite strøm på batteriet. Sett d lading over natta. Hvis dette funker men gjentar seg så invester i nytt batteri... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Juli 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 *masemase* Fått skilter på bilen nå, Haakon? Hvis ikke... Startet bilen rett før du begynte å mekke på ledningen? Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
123654852 Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 Har du alarm med startsperre? kan hende denne har slått seg vrang og må nullstilles Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakon-Corrado Skrevet August 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 Har du alarm med startsperre? kan hende denne har slått seg vrang og må nullstilles Har startsperre, men ikke alarm. Noen som vet litt, og kan fortelle om hvordan disse startsperrene fungerer? Siter Corrado Club Norwegen http://www.corradoclubnorwegen.com VW Corrado 2.0 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
123654852 Skrevet August 2, 2005 Rapporter Share Skrevet August 2, 2005 jeg har både startsperre og defa alarm med innebygget startsperre. for å nullstille startsperra (som jeg bruker brikken på) så skrur jeg av batteri polene. og kobler + og - polene sammen. når det ikke er koblet til batteriet da selvfølgelig. har du prøvd dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 .........Var et komplett kaos der fra før, forrige eier har helt klart ikke vært......... Er tydeligvis ikke blitt så mye bedre....? :D Ville og satsa på noe startsperre greier... Hvis du har strøm... Klikker ikke i innslaget heller? Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakon-Corrado Skrevet August 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Er tydeligvis ikke blitt så mye bedre....? :D Joda, har ordna opp i ledningskaoset. Tror bare forrige eier hadde tatt strøm til spilleren via en ledning som går til motoren. Og så har jeg vel kappet den (les: tatt de fra hverandre. (Forrige eier hadde benyttet seg av teip og tvinning når han skjøtet ledninger.)) Bilen står en halvtimes kjøring unna der jeg bor, så jeg skal ut i helgen og fikse problemet. Årner seg nok. Siter Corrado Club Norwegen http://www.corradoclubnorwegen.com VW Corrado 2.0 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyB Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Det en startsperre gjør. er at den kutter strømmen som går til innslaget på starteren. slik at ingenting skjer når du vrir om noøkkelen. Feks på Defa 821XG går det ikke ann å bare koble ut spenninga til alarmen, siden ledningen fra tenningslåsen til innslaget er koblet via et rele inne i alarmen. Så går starteren din rundt, så er det ikke startsperre. Men noen alarmer har også KJØREsperre. Feks Defa 823XG Disse sperrer også spenningen til coilen og bensinpumpa. Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakon-Corrado Skrevet August 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Okei. Har lokalisert problemet ihvertfall. Er coilen som ikke får strøm. Går en grønn, svart og brun ledning inn til coilen. Regner med at den brune er jord, så den er forsåvidt grei. Noen som vet hvor jeg finner igjen den svarte og den grønne ledningen? Ingen av disse fargene har jeg hatt noe med å gjøre i forbindelse med at jeg satte i CD-spilleren. Ser en grønn med lik farge som går opp til tenningslåsen. Dette er vel kanskje den samme som går til coilen, men jeg finner ikke den svarte. Siter Corrado Club Norwegen http://www.corradoclubnorwegen.com VW Corrado 2.0 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyB Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 den grønne ledningen er kobla til - inngangen på coilen tenker jeg. og det signalet er den som gjør at coilen lader seg ut. signalet skal variere mellom 0v og 1v ca. 0v=lader seg opp. 1v=lader seg ut. Hvis noen ledninger fra coilen din skulle gå til tenningslåsen din så er det den som er kobla til + inngangen på coilen. Den skal ha ca 10-12 v avhengig av motstand. Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 enkelte startsperrer er også slik at du har strøm helt til motoren tenner og kutter da... iallefall slik de jeg har hatt funker. Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.