scb Skrevet Juli 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2005 Er det noen her som har peil på vebasto-varmer? den satt i volvon når jeg kjøpte den, men skjønner ikke helt åssen den funker:p Den skrur seg på, det kommer ikke no varme, og stopper ikke når jeg trykker på noen knapper egntlig:p:p Er det noen som kan hjelpe?? Siter \\ xVolvo 240 Gl \\ xMazda 323 (jordebil:P) \\ Volvo 850 \\ Renault Kangoo(firmabil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FiveTen Skrevet Juli 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 Det er vel bare å høre med dem du kjøpte den hos?!? Men jeg mener å ha hørt at noen slike er "drevet" av brnsel, som bensin eller parafin, men dette er jeg ikke sikker på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2005 Webastoen varmer opp kjølevannet og pumper det gjennom varme anlegget, så du må ha på vifta for at det skal blåse ut noe varme. Den drives av bensin\diesel og strøm, så den tapper batteriet etter en stund. Når du slår den av pleier den å surre en liten stund før den stopper helt. Sannsynligvis er din defekt enten ved at vannet ikke sirkulerer eller at den ikke varmer opp vannet, bare står og pumper. Regner med at du bare kan glemme å reparere den selv, så du må nok til en som kan det. Finnes masse webasto verksteder rundt om i norge. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scb Skrevet Juli 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2005 Rekti, mulig det ikke er mer bensin på den:P har ikke sjekka det. Så den må stå en stund først ja.. Funker den også som en motorvarmer? siden den varmer opp det vannet? FÅr se om får det til å funke.. Siter \\ xVolvo 240 Gl \\ xMazda 323 (jordebil:P) \\ Volvo 850 \\ Renault Kangoo(firmabil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2005 bensina skal den hente fra tanken din. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scb Skrevet Juli 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2005 Hæ? Skal ikke det fylles på egen tank da? så den ikke kjører tom bensintanken på bilen din? det har jeg hørt! Siter \\ xVolvo 240 Gl \\ xMazda 323 (jordebil:P) \\ Volvo 850 \\ Renault Kangoo(firmabil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 Den har ikke noen egen tank, tar det fra "motor" tanken, så ja den kan kjøre tanken tom, men det tar syyyykt lang tid, bruker nesten ikke en dritt i bensin. Batteriet tar kvelden mye før. Den funker som en motorvarmer ja, i militæret brukte vi webasto for å få fortere varme i motoren og i kupeen. Tok sykt lang tid uten i 30 minus. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 Den har ikke noen egen tank, tar det fra "motor" tanken, så ja den kan kjøre tanken tom, men det tar syyyykt lang tid, bruker nesten ikke en dritt i bensin. Batteriet tar kvelden mye før. Den funker som en motorvarmer ja, i militæret brukte vi webasto for å få fortere varme i motoren og i kupeen. Tok sykt lang tid uten i 30 minus. tja.. bortsett fra at vebastoen kutter under et vist mengde bensin, så kunne den ha kjørt tanken tom ja ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Juli 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2005 sånn var min også. og den var defekt. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg