Gå til innhold

Boss IQ-400.4

Ranger emnet


nO_o

Anbefalte innlegg

http://bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1158&PHPSESSID=08a3defdec6f460a589c367cc985b53e

 

satt å surfa litt bilstereo da jeg kom over denne,og fikk lyst til å handle den ettersom jeg er på jakt etter en rimlig 4kanaler!

 

noen som har noen meninger om denne ? den er jo ganske billig og relativt kfratig,er kanskje ikke mange 6x9 høytalere eller frontsett som er på 2 ohm,men de finnes vell ?

 

Er dette noe å satse på? kommer til å bli brukt som 4kanaler,,ikke noe brokobling elns!

 

takk for svar!

Nothing so far...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert helt ok til den prisen, men tror kanskje Dynabels BF804 (eller noe sånt) fra http://www.dynabel.no vil gjøre jobben bedre.

 

Du trenger jo ikke 2ohms høytalere for det om forsterkeren yter mest i 2ohm.

Faktisk, så blir lydkvaliteten svekket ved mindre impedans, har jeg hørt (som i at folk har sagt det, jeg har ikke hørt forskjellen selv :rolleyes: )

R-line 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei er klar over det :p var kanskje litt dårlig formulert,skulle vell vært 2 forskjellige spørsmål! ettersom jeg ikke har sett så mange høyttalere på 2 ohm =P

 

Men hvordan er merket Boss med tanke på varighet og kvalitet ? er vell ikke top of the line!

Nothing so far...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får hva du betaler for. min erfaring er at kvaliteten på boss er rimelig lav. den har veldig svak strømforsyner, og bruker de billigste komponentene. og watten de oppgir...? hmm.. ta sikringsstørrelsen delt på spenningen du benytter (ca 12.8V uten motoren i gang, og 14.4V med motoren i gang), så ganger du dem, og ca 50-60% av dette er det den kan gi ut totalt. for eks om det er en 40A sikring og du ikke har motoren i gang:

40*12.8 = 512W maksimalt strømtrekk. 512W / 100 * ca 55 = ca 281,6W total utgangseffekt. ca 280 / 4 = ca 70W RMS pr kanal.

 

er andeledes med klasse D forsterkere, da må du gange med 85-95 i stedenfor 50-60 pga høyere virkningsgrad.

 

også er det andeledes med de som har regulerbar strømforsyner da disse yter ca likt uansett, men bare øker strømtrekket veldig om spenningen faller, så her blir det vanskeligere å regne ut. men boss har neppe noen forsterkere i den klassen med regulerbar strømforsyner uansett, så... :P

 

 

men tilbake til topic: boss er ikke spesielt bra, men som regel bra nok til å drive toppregister og mindre subber om du ikke er ute etter det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde et par boss-forsterkere på den tiden budsjett var viktigere en SQ,

og de var jeg veldig fornøyd med! Den tålte alt mulig, og spilte merkbart høyere enn dyrere og "bedre" forsterkere. Lydkvaliteten husker jeg desverre ikke godt nok til å si noe om, men jeg synes boss har et ufortjent dårlig rykte. Men jeg ville likevel gjort som VeGGiz sier og sjekket ut www.dynabel.no

-endorfun- www.smartforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår