Gå til innhold

Nå er snackset på plass

Ranger emnet


J.C

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oppstart gikk bra og bilen gikk fint bortsett fra at jeg må ut med hele jævla drittmotoren og bytte stempelringer..JIPPI

Nå skal jeg drikke meg full for nå har jeg en dag fri også er det på`n igjen i garasjen fra morgen til kveld..

:???:

det er ikke størrelsen det kommer an på.

det er hvordan du bruker den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAja..her er det kiv:Dhehe..TAkk for all hjepen bauer..Det har kommet godt med og jeg er "nesten" evig takknemlig;)

Hilsen MX6 Fo SHJO

1996 Volvo 945 2.3l FK - Girkassebytte

1987 Porsche 944 Turbo - Solgt, Gikk fortere

1990 Golf G60 BBM mk2 1.8l - Solgt, Gikk fort

1978 Ford Capri 3.1l - Solgt, Gikk fort

1991 Passat 1.8l, 1982 Golf mk1 1.5l - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt startet egentlig med at jeg trodde ventiltetningene hadde røket så de ble bytta og når toppen var klar var det kjøpt inn masse deler og det hele ballet seg på og jeg trodde motoren var i god stand med de nye tetningene:(

Men det viser seg jo da at det mest sannsynlig er oljeringene på stemplene som er gåene iogmed at det ånder MASSE blå røyk samtidig som den ryker en god del i eksosen:(

 

Not a bad wat to spend 10 000$$$

det er ikke størrelsen det kommer an på.

det er hvordan du bruker den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt startet egentlig med at jeg trodde ventiltetningene hadde røket så de ble bytta og når toppen var klar var det kjøpt inn masse deler og det hele ballet seg på og jeg trodde motoren var i god stand med de nye tetningene:(

Men det viser seg jo da at det mest sannsynlig er oljeringene på stemplene som er gåene iogmed at det ånder MASSE blå røyk samtidig som den ryker en god del i eksosen:(

 

Not a bad wat to spend 10 000$$$

 

Olje ringene? Stempelringene?

 

Det kan du vel sjekke ved og ta en komp test?

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått skarapa sammen noen kroner og drar å henter en ny motor rett etter jeg er ferdig med å skrive dette..Håper på død og liv at det vil gå bra med ny motor..Regna med at den jeg har skulle takke for seg når som helst uansett men håpet at den ville holde fram til snøen kom hvertfall for den har tross alt tilsammen runda 250 000 km:/

Den jeg henter nå har såvidt runda 100 000 så den holder vel fram til nye stempler og råder står for tur(håpehåpehåpe)

 

Voksen turbo..hva regner du med i effekt?

 

Regner med i overkant av 200 hk i først omgang men vi får se hva slags ladetrykk jeg ender på.regner med at jeg kommer til å kjøre 0.7-0.8 nå..hadde ikke råd til stempler og råder i år men det er til våren de store tallene kommer tenker jeg..Satser på et sted mellom 350-500hk til neste år så det blir spennede;)

det er ikke størrelsen det kommer an på.

det er hvordan du bruker den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg en lykkelig mann endelig..Kjøpte ny motor på mandag og bytta motor natt til tirsdag(i går) og den starta opp på første forsøk:D

Var ute å prøvekjørte en liten tur og alt så ut til å fungere perfekt så nå står mapping for tur og endel kilometer asfalt skal kjøres på:)

Men nå er jeg så trøtt og sliten at jeg såvidt vet hvor jeg er så nå skal jeg sove litt(har ikke sovet siden mandag morgen)hehe..

det er ikke størrelsen det kommer an på.

det er hvordan du bruker den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår