RoFFen Skrevet Juli 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2005 Nå er jeg spent.. har lest haynes boka opp og ned, og har finni litt av hvert av informasjon her på forumet. men det jeg lurer på er om kammen fra en EV motor (gti) går på en RP (forgasser) motor?? Forskjellen på den originale og gti kammen er ganske drastisk! 5mm på det høyeste partiet og 4mm på det "flate" partiet. Har lest om flere som har gjort det her på forumet, men er det noen som har no erfaring?! Legger inn litt haynes info: EV Motor: Innsug åpner: 2 grader BTDC Innsug lukker: 45 grader ABDC Avblås åpner: 45 grader BBDC Avblås Lukker: 8 grader BTDC RP Motor (Min): Innsug åpner: 5 grader BTDC Innsug lukker: 41 grader ABDC Avblås åpner: 37 grader BBDC Avblås Lukker: 1 grader BTDC Har en delemotor Gti som jeg trudde var en PB eller PF, men det viste seg å være en EV. PB/PF kammen er litt mindre kvass enn EV typen. Kommer ventilene til å banke ned i stemplene? Hva må evt. gjøres for å få kammen inn i motoren min...?? Det går ikke ann å bytte blokka da brennkamrene står feil i forhold til hverandre. Blir så høy kompresjon at man kan kjøre på disel, Så jeg er ganske desperat etter svar og innlegg. :pray Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Så lenge begge kammen er laget for samme typen løftere ( haudrauliske eller vanlige ). Så skal disse pass om hverandre. Kan høres ut som om dine ikke gjør det siden den ene har så mye mer løft. Haudrauliske løftere kom i 86. Sjekk uansett at motoren kan snurres greit rundt ( dra den rundt med fast nøkkel på veiv ) før du starter for å sjekke at det er kalringer rundt om kring. Start ikke motoren før minst 30 min etter at du har hatt av kam. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Start ikke motoren før minst 30 min etter at du har hatt av kam. :offtopic men, hvorfor ikke det? Bare lurer.. :) Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 :offtopic men, hvorfor ikke det? Bare lurer.. :) Haudrauliske løftere må få tid til å sige i sammen - ellers kan det føre til at ventilene slår i stemplene ... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoFFen Skrevet Juli 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 gti motoren kammen sto i er en 87 mod.. min er 89. skal få planslipt toppen i dag også. men der skal jeg ikke ta av mye! et par 10 deler kansje.. driver å overhaler hele toppen med pakningsbytte, sliping av innsug osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoFFen Skrevet Juli 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Haudrauliske løftere kom i 86. Kom dette på alle motorer hos golf?? eller bare gti typene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Kom dette på alle motorer hos golf?? eller bare gti typene? Alle så vidt jeg vet. Gamle 1.6l golfen var 86mod og hadde haudrauliske løftere. Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoFFen Skrevet Juli 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Da skal det igrunn gå da.. får sette sammen motoren igjen i morra når jeg får de nye pakningene og manuelt sveive på den.. går det ikke så blir det standard kam igjen.. :mad: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 skal gå greit dette.. husk at gasser motoren ikke overlapper mellom ventiler og stempler når reg-reimen ryker engang.. så med stempel på topp og vetiler i bunn er de ikke nær hverandre.. så er en god del å gå på.. skal passe.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Hvis det stemmer at du har 5 mm mer i løft tror jeg ikke det går. Kammen vil da ta borti selve toppen der hvor løfterene glir. Men det ser du kjapt når du legger kam en nedpå. Gti har utsparinger til dette. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Hvordan vil det gå med en kvasskam på en 1.8L CL Golf II som har gått 203 000km?? Vil det gå, eller blir det feil iforhold til ventilene? Mvh Tommen Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoFFen Skrevet Juli 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 så med stempel på topp og vetiler i bunn er de ikke nær hverandre.. så er en god del å gå på.. skal passe.. Vet du hvor mange mm det er å gå på? planslipte toppen i stad. tokk av 0.35mm .. ble så fin atte.. hehe =) :cocain: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Juli 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2005 Satt en 272 graders gti kam i min 90 hk når den var gått 215 tusen. gikk fint som smurt .. 23 grader fortenning og 98 oktan bensin så gikk det bra unna ... Dro greit fra valige gti er og hang på et par halv slakke 16 v er ... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oshim Skrevet Juli 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2005 Da blir det nok litt tid i garasjen på Søndag :pray Siter Rust er passe dust. lzm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Juli 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2005 er det noen som har bilder av de forskjellige GTI 8v-motorene? Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg