Boosti Skrevet Juli 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2005 Okey...datta har sikkert vært opp en del ganger før....men fant ikke mo spesielt når jeg søkte...Det eneste jeg lurer på er om noen kunne gi meg en formel eller mål...jeg skal laga ei kasse tell sub`en min som skal væra 28,3 liter. Hva er da måla på kassa...fulgte desverre ikke så godt med i matte timene :wonder Siter Kvalitetsbevisst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reflex Skrevet Juli 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2005 Formelen for volum av en kasse er: lengde x bredde x høyde. Så da er det bare å prøve seg frem. Men husk at du ikke må ta å gange måla på kassen utvendig. Det er de innvendige måla du må gange:D Håper det var litt til hjelp :) Mvh Reflex Siter __--Pioneer-Black Maxx-Magnat-Oxygen Audio-Crunch--__ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forberg Skrevet Juli 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2005 Okey...datta har sikkert vært opp en del ganger før....men fant ikke mo spesielt når jeg søkte...Det eneste jeg lurer på er om noen kunne gi meg en formel eller mål...jeg skal laga ei kasse tell sub`en min som skal væra 28,3 liter. Hva er da måla på kassa...fulgte desverre ikke så godt med i matte timene :wonder Lager du en kasse med innvendige mål på 35 x 35 x 23,1cm vil du ha en kasse som blir 28,29liter. Lykke til Siter Med vennlig hilsen Bjørn Erik Forberg http://avforum.no/forum/av-bil/50770-prosjekt-beetle-nye-bilder-skjema-av-komplett-installasjon.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Skal du i tillegg ha en skrå vegg så blir det litt mer utregning men ikke værre en at det går om du deler opp kassevolumet i to: -En kubisk del og en triangulær del. Dette gjøres ved at du trekker en tenkt linje fra der hvor den vinklede siden møter toppen av kassa og ned til bunnen av kassa. Deretter bruker vi formelen om volumet i en rettvinklet trekantforma kasse; V = 0,5*h*b*d deretter er det bare å legge til V = h*b*d for den kubiske delen av kassa, et voila: Le volume! :) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TLAudio Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Og om du ikke skjonner formelen, skriv hvor høy kassen kan være, samt hvor bred.. Altså max høyde og bredde.. Så får du dybden som svar av en av oss her på forumet... : ) Siter Jan Ove Liseth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Golf 4 Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Okey...datta har sikkert vært opp en del ganger før....men fant ikke mo spesielt når jeg søkte...Det eneste jeg lurer på er om noen kunne gi meg en formel eller mål...jeg skal laga ei kasse tell sub`en min som skal væra 28,3 liter. Hva er da måla på kassa...fulgte desverre ikke så godt med i matte timene :wonder Det er vel en møbelsnekker på Jevnaker. :) Siter Focal Beryllium - Audison Vrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg