Gå til innhold

Bytte av motor til 1,6 VTI eller 1,8 Integra motor ??


TurboLeon

Anbefalte innlegg

Har lyst og dra ut mere hester av civicen min, og har da fått tips om at jeg burde bytte motoren til en 1.6 VTI! Men problemet er at bilen min er importert i 2003 og da vil vel dette koste litt å godkjenne eller ?? Noen som har vert borti det der som vet hvor mye dette koster ??

Er det mulig å sette integra motor i en Civic Coupe uten store komplikasjoner ?? I så fall hadde det vert jævla rått :D

Noen som hvet hvor jeg kan få tak i en god motor ? Som ikke har gått noe særlig ?

 

Takker for alle svar :D

 

MVH

Lsi Coupe

Civicen er solgt, og 2002 Seat Leon 1,8 20vt er innkjøpt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at http://www.jdmshit.com skaffer motorer..

det å hive i en b18c motor(integra) vil vel være litt mer komplisert enn en b16a2(civic vti).

Det å godkjenne en b16a2 vil ca koste deg 20k.. trur det var det.. er ikke helt sikker da men.

- Honda Crx 1989 modell 1,8l:D

X biler:

-Honda Civic 1,6i 16v 1991mod-Honda Delsol ESi 1993mod-vw golf 1,6cl 1985 mod (vinterbil)-Audi 100 2,2 stv 1987 mod(vinter/bruks bil)-Honda Civic 1,3 16v 1990 mod-Honda Civic 1,4is 1997 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skaff en vraka civic vti og ta deler fra denna muligens ?

Dette er det enkleste. Der kan man ta alle og enhver del man trenger, og selge det man ikke bruker når man er ferdig. Husk å snakke med Biltvilsvinet først, for å få godkjent ombyggingen, samt betale avgiften for endring av engangsavgiftgrunnlaget. Er heller ikke all verdens bruksfradrag på en knapt to år gammel bil her i landet, så prisen kan bli noe stiv (kanskje opp mot 20.000,-?). Å kjøre ulovlig trimmet KAN føre til enorme regresskrav ved en eventuell ulykke, så det er en fordel å ha ting på stell. For å ikke snakke om frykten for å løpe rett i fella ved teknisk kontroll.

 

1. Snakk med representantene for Folkets Uavhengige Republikk av Norwegistan hos Dekksparkertvilsynet..

2. Dra til Sverige, Danmark, Finland eller Tyskland og hent en hel VTI; husk kvittering og betaling av moms på kjøpesum OG frakt.

3. Bygg om, eventuelt få dette godkjent fra H¥nda-verk$$$t€d.

4. Dra til Hortilsynet og få godkjent bygget i vognkortet.

5. Bytt forsikring til Civic VTI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ting "passer" inn i din Coupe?

 

Ja, hvis du vil kan du ha f.eks h22 (2,2 vtec motor fra prelude), k20 (2,0 iVTEC fra Civic R), b20 (CRV, ofte med b18c eller b16a topp - også kalt CRvtec eller b20 hybrid), b18(Integra LS, RS ,GSR, Typr R), d16 (civic esi/del sol esi/crx), eller annet (dette var vel noenb av de mer populære) i bilen din.

 

F.eks HAsport gjør dette enklere med deres "swap-kits" som inneholder motorfester, overganger mellom hydro og kabel girkasser, OBD ledningsnett jumper harness, etc... Mulighetene er mer eller mindre ubegrensede med nok kunnskap og penger.

 

Det "letteste" vil nok være å få tak i en b16a2 motor (civic VTI, del sol VTI).

 

Noe av det råeste er k20a swap...

 

Det verste med jobben blir nok ledningsnettet, utgiftene og godkjenningen.

 

-Lykke til.

 

Hvorfor trimme, når en kan swappe? yodude

Axel S.

[ ] Civic VTi 93'

[ ] Accord Sport 03'

[x] 200sx s14

[x] EJ6 VTI hybrid (97' Civic Coupè)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fan irriterendes at bilen er import...hadde den vert ny i norge i 95 hadde d vel ikke vert noe problem med avgifter eller hva ??

20k tror jeg kan bli litt droyt...har ikke all verden med penger...

Men vi for se...kansje bilen blir solgt og jeg kjoper meg en som er ny i norge for 95 :D

 

Time Will show.....men er sugen po en vill civic, da disse bilene er helt enorme og kjore...mangler bare det gode draget...:D

Civicen er solgt, og 2002 Seat Leon 1,8 20vt er innkjøpt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg har snakket med biltilsynet om hva det vil kosete meg når kommer ut til med 59HK mer. å de sa det ville koste meg ca 7000.-

 

jeg kjører en Honda Civic Coupe LSI 95 (101 HK) og holder på og swape om til b16a2 som har 160 hk.

 

men det krever at jeg bytter til skivebremmser bak og større forran +++++ andre ting som må forandres

 

 

det sa dem ihvetfall på biltilsynet i halden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal visst gå helt "greit" å dytte en integra motor ned i en civic... "greit" som i at du har verktøy og nok peil til å utføre en slik operasjon.... er blitt mange swaps i civic'er i det siste, så det smarteste ville vært å stille det samme spørsmålet på club-honda sine sider hellothere eller enda bedre, bare ta et søk da det garantert er 100 slike tråder fra før av...

 

og en annen ting du skal være forsiktig med, er å bare kjøpe en motor på nettet.. de kan tross alt være helt ødelagte uansett hva de skriver :fire: "grusomme minner"

 

ellers er det bare å ønske lykke til

:wave

Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda*

Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nuøø problem og putte en B18C i din civic, jeg byggde om fra obd0, mens du obd1 og det gjør det hele lettere. eneste du trenger er og legge opp 5ledninger extra, du bruker forresten de ledningene som står på motoren din idag.

 

inne i bilen må du da chippe hjernen din eller sette på en omformer til obd2x for og bruke orginal hjernen.

 

du trenger da.

motor

girkasse

drivaksler

nedrebærearm forran.

bremser rundt om

bærearmene bak med bære bruer osv.

"swaybars" forran og bak. (lønner seg og stive opp bak)

stabstag forran.

 

 

Noe enkelt verktøy, mitt beste tips er gass brenner, for og løsne på gamle skruer/bolter :)

 

bare spørr om du lurer på noe mer.

 

 

BTW kjøpte fra http://www.rpmgarage.com (hong-kong/japan)

 

MvH

Kristian (GameBOY på CH)

Honda Civic Coupe 1,6 EX med turbo

MG F 1,8 : Kondemnert

Honda Civic 1,5 LSI (B18C-R): Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår