KooPa TropA Skrevet Juli 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2005 Jeg kjøpte en delebil her om dagen. Denne fulgte det med effektpotte og RS frontfanger på. Mine spørsmål er: Hva er ca pris på effektpotta, og er det noen som kan finne ut om den er rustfri eller ikke. dette står det på den: Supersprint Golf III A Sport CEE EWG D 24597 (Er ikke 100% sikker på den nederste rekken med bokstaver) Hvor får man tak i fester som passer til Golf II til denne potta, festene er langt fra like med de originale. På delebilen var den festet med ståltråd, ikke noen løsning jeg vil bruke akkurat. At potta er til Golf III skal vel ikke ha noe å si, disse bruker vel samme bakre potte om ikke annet? EDIT: Potta ser slik ut: På RS fangeren fulgte det ikke med noen fester, er det mulig å bruke jernet fra en 90 fanger på RS fangeren? Tror det var ca 6 hull til fester langs hele fangerens bredde. Går det også å bruke de sidefestene fra 90 fangeren? Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet Juli 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2005 Hvis det er samme potte som meg, så er den rustfri. Har en supersprintpotte som ser veeeeldig lik ut. Har ingen nypris, da jeg kjøpte den brukt. Tror han sa den orginalt kosta 5000 eller noe sånt.. Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KooPa TropA Skrevet Juli 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2005 Oi.. det var da litt av en pris... Da var det ikke så dyrt akkurat å betale vrakpant for bilen :cab Skal få tatt et bilde av den etterpå, så folk kan se nøyaktig hvilken potte dette er. Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Juli 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2005 Supersprint er IKKE rustfritt ! Rs fangeren bruker du org fanger jernet i - fester fangeren på dette - skru så fanger på bil. Potta har sikkert en ny pris på rundt 3000. Potta er laget for golf 3 - og passer ikke på golf 2. Du får ikke kjøpt noe feste til denne, men kan lage til noe selv ??? Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KooPa TropA Skrevet Juli 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2005 Google "supersprint rustfri" Ingen tvil om at Supersprint finnes i rustfri utgave. Men de har visst rustfri og ikke rustfri, derfor jeg spurte. Hvis det ikke er mulig å kjøpe noe fester, får jeg vel lage til noe selv.. Det helt bakre festet er jo forholdshvis likt hvis jeg ikke husker feil. Original fanger, da mener du den lille regner jeg med? Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Juli 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2005 bruker du jern fra liten fanger må du frese ut plass til blinklyktene i jernet..fordi man bruker 90 fanger blinkers i denne fangeren.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Juli 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2005 Hadde mye krangel med en leverandør av Supersprint før de gidde seg på at kun enerøret på de fleste av modellene var rustfrie. Hadde hele greia vert rust fri - hvorfor lakker de det da ????? Som nevnt er det lettest å bruke jernet fra en med "90 fanger". Ellers må du modde plass til blinklysene eller kappe hele fangeren rett innenfor blinklysene. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gragaasa Skrevet Juli 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2005 Siden potta er lakkert, er det lite sannsynlig at den er rustfri. Ang. fester til potta er det nok lettest å sveise på noen fester selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KooPa TropA Skrevet Juli 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2005 Takk for alle svar. Godt poeng at den er lakkert.. veldig lite trolig den er rustfri da ja. Tenkte ikke på det i farten jeg. Godt jeg har en 90 fanger å ribbe for jernet da. Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg