Gå til innhold

Risting i ratt ved nedbremsing A80

Ranger emnet


kingalne

Anbefalte innlegg

Sliter litt risting i ratt ved nedbremsing fra 60km/t eller mere på en Audi 80 94" 2.0. Har skiftet samtlige bremseskiver, og begge styrekulene er forholdsvis nye så nå vet eg ikke hva annet av foringer eller tull det kan være ?..

 

Forslag, lr noen som har vært borti lignende ?

94' Audi 80 B4 m/Original RS2 front, Ventura sport-springs 40mm, 17" TSW Evo-R felger++ ;)

 

7" Wide screen TV og sonefri DVD spiller fra Boss selges billig, for bruk i bil ! ->PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, skiftet alle skiver pga eg trodde dette var problemet, men ble ikke bedre av den grunn..

 

Flere forslag anyone ?

94' Audi 80 B4 m/Original RS2 front, Ventura sport-springs 40mm, 17" TSW Evo-R felger++ ;)

 

7" Wide screen TV og sonefri DVD spiller fra Boss selges billig, for bruk i bil ! ->PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har skiftet skiver og klosser uten at det ble bedre er det nok ikke der feilen ligger.

 

Slik risting kan også oppstå pga utslitte foringer i bærearmer og/eller travers, så det er nok det som er årsaken i ditt tilfelle. Skal være ganske greit å inspisere disse for en som kjenner til Audi.

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips Loppa, skal få undersøkt travers / og bærearmer..

 

Vil vel ik tro det er felgene, i og med at eg hadde dette problemet med vinterhjula også, samt det kommer jo kun ved nedbremsing..

94' Audi 80 B4 m/Original RS2 front, Ventura sport-springs 40mm, 17" TSW Evo-R felger++ ;)

 

7" Wide screen TV og sonefri DVD spiller fra Boss selges billig, for bruk i bil ! ->PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med samme problemet på min audi 80 2,0 1993 mod. Jeg har en knapp på foringene forran, eller kansje hjul lagrene ? det er mye det kan være, men jeg har enda ikke funnet ut av det da..

 

Defekte/dårlige hjullagere lager som regel en ulelyd, ikke risting i bilen. Da skal de være relativt ødelagt for å si det slik :D

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår