raz Skrevet Juli 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 Hallo kan noen si meg om denne pakken fungerer,er den bra,dårlig,spiller den bra,osv.. FERSTERKER : NOK2290.00 Høytalera Poly membran Gummi oppheng 180 Watt RMS/360 Watt Max Frekvens respons: 60Hz-6KHz (Mid-Bass) 4 Ohm 1/2" diskant Frekvens respons: 3k-22KHz 12dB Octave delefilter Alt av kabler for montering medfølger : NOK1390.00 Kabelkitt t ferstærkarn [/img] Spesielt utviklet til å gi masse bassfølelse i bilen. Enheten gir minimal lyd. Tåler 100W belastning, og skal tilsluttes høytalerudgangen. Monteres f.eks. under setet. NOK: 199.00 Jeg har en subb i en kasse hjemme her som slår ganske gått og betalte 2000for den, 500rms 1000W 12*. Sum av det jeg skal kjøpe (ikke subb) kr 4464 Er dette en bra pakke?? skal ha det i en golf gti 16v,ikke noe spes stor bil heller.. Siter Kjør hart kjør me stil gjør GTI bil...:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Juli 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 hvis den forsterkeren er på 4x500W rms må du i allefall ha en tykkere kabel. 20mm på 2000W er ikke tingen. 35-50mm er bedre da. tviler på at det er rms, men hvis... om det derimot er peek effekt kan det vel gå greit. har desverre ingen erfaring med hverken forasterkeren eller høyttalerene. litt OT, men hva skal du med de vibratorene hvis du ikke har noen bass? er vel bedre å høre bassen enn å bare kjenne at det er noe som vibrerer i setet når bassen egentlig skulle ha slått? 60Hz som frontsettet skal klare ned til er ikke akkuratt "bass" etter min mening i allefall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forberg Skrevet Juli 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 Hallo kan noen si meg om denne pakken fungerer,er den bra,dårlig,spiller den bra,osv.. Du får nok lyd, men du vil aldri få noe lyd kvalitet ut av det systemet..... Siter Med vennlig hilsen Bjørn Erik Forberg http://avforum.no/forum/av-bil/50770-prosjekt-beetle-nye-bilder-skjema-av-komplett-installasjon.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeGGiz Skrevet Juli 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 hvis den forsterkeren er på 4x500W rms må du i allefall ha en tykkere kabel. 20mm på 2000W er ikke tingen. 35-50mm er bedre da. tviler på at det er rms, men hvis... om det derimot er peek effekt kan det vel gå greit. har desverre ingen erfaring med hverken forasterkeren eller høyttalerene. litt OT, men hva skal du med de vibratorene hvis du ikke har noen bass? er vel bedre å høre bassen enn å bare kjenne at det er noe som vibrerer i setet når bassen egentlig skulle ha slått? 60Hz som frontsettet skal klare ned til er ikke akkuratt "bass" etter min mening i allefall. Han har en 12" sub fra før, skriver han :) Jeg tror du kunne fått mer utav de 4500 kronene dine ved å investere i noe annet, uten at jeg har hørt noen av de komponentene du listet opp. Her er noe JEG har litt troa på, uten at jeg har hørt noe av dette heller.. Forsterker til ca 2-2500kr: - http://www.macrom.it/amps/m1a460.html - Ligger nå på rundt 2000kr. - http://iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=15001&PHPSESSID=7d75f98296bafb544bcc582d1022bfc3 - Mener på jeg har sett Cadence Z4000 til rundt 2000kr en plass, men finner den ikke igjen. - http://www.musicaltransparency.com/?s=produkter&m=Soundstream&k=1 - XTA 360.4 / XTA 480.4 / LW4.480 Frontsett til 1-1500kr: Mange! Søk litt rundt. Bodyshakere: Tror jeg hadde droppa det .. Siter R-line 19 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Juli 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 Du får nok lyd, men du vil aldri få noe lyd kvalitet ut av det systemet..... enig med forberg faktisk!! men skal du først montere nevnte annleg så sorg for å legge både arbeid og tid i monteringen, da gode kompoeneter kan lyde meget dårlig ved for dårlig montering men en lav pris anlegg kan lyde mange ganger bedre ved å legge tid og planleging ved montering, jeg har bygd en del før når jeg var student med dårlig råd og som sagt solide og fornuftige løsninger ga bedre lyd enn mange andres dyre komponenter men med dårlig montering.... du finner mange gode råd/ideer/projecter her i forumet! :biker så sett i gang anyway!! :peace: Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raz Skrevet Juli 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 Takk for hjelpen folkens... :win Har noen kunnet hjulpet meg med å sette sammen en bra pakke,til en fornuftig pris,5000er nok,PS har subb! jeg er ikke så flink til dette som mange av dere er,det har vert kjempe greit=) :smilbmw Siter Kjør hart kjør me stil gjør GTI bil...:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gravstein Skrevet Juli 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 Front sett: http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=10117&PHPSESSID=f5f3d6d23ab3fc013c5a6a47f642088c eller: http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=10259&PHPSESSID=f5f3d6d23ab3fc013c5a6a47f642088c Fosterker: http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=15001&PHPSESSID=f5f3d6d23ab3fc013c5a6a47f642088c Har valgt 4kanaler fordi du kan brokoble den og vist du skall ha ett front sett til i dørene bak eller i hattehylla. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Juli 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 Her er en god pakke: ______________________________________________ Forsterker: dynaBel BF0804, 80WRMSx4@4ohm. 1998,- Spesifikasjoner Begrunnelse: Har den gamle modellen av denne, på 4x60WRMS, og den er utrolig bra i forhold til prisen! Du bruker to kanaler på frontsettet, og brokobler de to andre til bassen. To-kanaleren av denne forsterkeren vant proffklassen i EMMA (tror jeg det var) i 2003. Tror nok denne nye er enda bedre! Nettbutikken til Eltek er utrolig seriøs, har bare gode erfaringer med dem :) ______________________________________________ Frontsett: Focal 130v2, 5,25" toveis komp. sett, 60WRMS, kr. 2490,- Spesifikasjoner Fins mange høyttalere som spiller høyere, men dette frontsettet har vel den übersmekreste diskanten jeg har hørt. Tror ingen har fått så mange gode anmeldelser i blader som denne serien! ______________________________________________ Dette er hvertfall en pakke jeg kan garantere du blir fornøyd med! Gjør en god jobb når du installerer, så er du sikret vellyd :) Tar du med strømpakka du fant i det første innlegget ditt, blir den totale prisen: Forsterker: 1998,- Frontsett: 2490,- Kabling: 390,- ------------------ Totalt: 4878,- Da har du dekket frakten også, da, hvis utg.pkt er 5000,- :) ______________________________________________ PS: Du trenger en phonokabel til, om du har mer enn 1 linjeutgang fra CD-spilleren din! Hvis du kun har én utgang, må du kjøpe en y-kobling til signalkabelen (under 100 spenn). Lykke til! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raz Skrevet Juli 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 Hvilken forsterker er best? NR 1 HELIX Dark Blue 4, 4x60W * 4 kanals effektforsterker med delefilter * Høypassfilter front/bak 15-4KHz trinnløst justerbart 12dB * Lavpass filter front/bak 40-4KHz trinnløst justerbart 12dB * Bandpass filter front/bak 15-4KHz trinnløst justerbart 12dB * Bassdrive 45Hz 0-18dB boost på alle kanaler * RMS Effekt @13,8V 4Ohm: 4 x 60W (målt til 4x66W) * RMS Effekt @13,8V 2Ohm: 4 x 100W * RMS Effekt @13,8V Stereo/mono: 2 x 60 + 1 x 200W * Stabil 2 Ohm stereo / 4 Ohm mono * THD @ 1KHz: 0,03% * Powertilkoblinger: 25mm2 kabel * Høyttalertilkoblinger: 10mm2 kabel * RCA innganger: Front/Rear * RCA utgang til ekstra forsterker * Mål (H x B x L): 64mm x 245mm x 400mm * Bruksanvisning PDF NOK: 2290 NR2 500 Watts X 4 Output 1000W x 2 Bridged Output (500 x 2 + 1000 x 1) Dual Variable Hi/Lo Electronic Crossover Network Dual Variable Bass Boost (0 - +18dB @ 60Hz) Variable Input Level (Gain) Control Remote Turn On/Off Gold Plated RCA Inputs High Level Molex Input Power On LED Indicator LED Protection Indicator Blue LED Scanning Illumination Remote Bass Boost S/N Ratio: > 95dB THD: < 0.04% Thermal Protection Overload Protection Short Circuit Protection Anti-thump Turn-on Tri-Mode Configurable Dimensions:10.87''X2.26''X17'' (WxHxL) : NOK2290.00 Siter Kjør hart kjør me stil gjør GTI bil...:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xvani Skrevet Juli 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2005 Mistenkelig at ikke PYLE oppgir watt RMS :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raz Skrevet Juli 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2005 Jeg er faktisk fornøyd med høytalerne, de beholder jeg tror jeg. Men det er forsterkeren jeg er litt skeptisk til. Burde jeg ha my watt rms på forsterkeren?? Skal koble subben og høytalerne på samme forsterker,så er forsterkeren bra nokk til å drive det? Har kjøpt av subben av en kammerat,med kasse. En Raptor,på kassen står det wharfedale. Vi vet ikke så mye om denne subben,men den slår utrolig bra! Regner med det er en 12* 1000W 500rms,om ikke mere!!! Noen som kan sende link hvor jeg kan få taki en til slik subb?? Bilde kommer,har ikke mere batteri i kameraet! happyhappy Siter Kjør hart kjør me stil gjør GTI bil...:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Juli 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2005 alle høyttalere kan drives av alle forsterkere. det er mye mer enn bare watt som spiller inn egentlig. men subben bør jo helst ha en forsterker som er villig til å forsyne med 500 kvalitets-watt for å spille optimalt. max effekt er egentlig bare å overse når det gjelder forsterkere etter min mening. ser bare på RMS effekten. det er det forsterkeren klarer å levere kontinuelt uten å gi ut et klippet signal. et klippet signal svir subben ganske fort hvis det er snakk om store effekter. teoretisk sett er som regel RMS effekten ca halvparten av max-effekten da max-effekten er med full klipping. så om det stemmer bør du brokoblet med pyle forsterkeren ha ca 500W RMS 4 ohm. hvis det stemmer blir det nok en god kombinasjon vil jeg tro. det beste er vel å prøve å se om du er fornøyd med det forsterkjeren klarer å gi ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Juli 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2005 Hvilken forsterker er best? NR 1 HELIX Dark Blue 4, 4x60W * 4 kanals effektforsterker med delefilter * Høypassfilter front/bak 15-4KHz trinnløst justerbart 12dB * Lavpass filter front/bak 40-4KHz trinnløst justerbart 12dB * Bandpass filter front/bak 15-4KHz trinnløst justerbart 12dB * Bassdrive 45Hz 0-18dB boost på alle kanaler * RMS Effekt @13,8V 4Ohm: 4 x 60W (målt til 4x66W) * RMS Effekt @13,8V 2Ohm: 4 x 100W * RMS Effekt @13,8V Stereo/mono: 2 x 60 + 1 x 200W * Stabil 2 Ohm stereo / 4 Ohm mono * THD @ 1KHz: 0,03% * Powertilkoblinger: 25mm2 kabel * Høyttalertilkoblinger: 10mm2 kabel * RCA innganger: Front/Rear * RCA utgang til ekstra forsterker * Mål (H x B x L): 64mm x 245mm x 400mm * Bruksanvisning PDF NOK: 2290 NR2 500 Watts X 4 Output 1000W x 2 Bridged Output (500 x 2 + 1000 x 1) Dual Variable Hi/Lo Electronic Crossover Network Dual Variable Bass Boost (0 - +18dB @ 60Hz) Variable Input Level (Gain) Control Remote Turn On/Off Gold Plated RCA Inputs High Level Molex Input Power On LED Indicator LED Protection Indicator Blue LED Scanning Illumination Remote Bass Boost S/N Ratio: > 95dB THD: < 0.04% Thermal Protection Overload Protection Short Circuit Protection Anti-thump Turn-on Tri-Mode Configurable Dimensions:10.87''X2.26''X17'' (WxHxL) : NOK2290.00 fins andre forsterkere som jeg syns du skal vurdere, særlig når de ligger i samme pris segment som "kan være en bedre" alternativ. SoundStream Lill´Wonder og Dynabels 2kanaler og 4kanaler. Med SS får du med en innebygd 4 veis kvalitets delefilter som du kan bruke til å utvide systemet seinere... well Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raz Skrevet Juli 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2005 Hva syns dere om denne?? kobler subben på denne,å høytalerne på cd spilleren! Meget kraftig bilforsterker usCarvors kraftigste 2-kanaler, med krefter nær opp til et sveiseapparat. Gjennom 2 år med testing og et stort antall prototyper som har blitt testkjørt med last ned i 0,5 ohm, introduseres nå denne kraftpakken av en forsterker som med sin enorme strømstyrke egner seg spesielt godt til å drive tunge subwoofere. Kraftig 2-kanals bilforsterker med overdimensjonert PWM mosfet stømforsyning med høyt spesifiserte inngangstransistorer som takler hele 240 ampere. Forsterket glassfiberprint, og dobbelt sett høyt graderte TOSHIBA utgangstransistorer gjør denne forsterkeren til en kraftpakke som har det som skal til for å gi deg bra attakk og kontroll i bassen. 5 ulike Protection-kretser: Temp/Kortsluttning inn & ut/DC/Sikring. Softstart og muting. RCA linjesignal ut , gjør det lettere å koble sammen flere forsterkere. Foruten vanlig RCA lavnivåinngang er det også inngang for høynivå (fra cd-spillerens høyttalerutganger) Monteringsskruer, ekstra sikring og utførlig monteringsanvisning medfølger.(Engelsk) - 2-kanals effektforsterker med delefilter - Lavpassfilter 50-250Hz trinnløst justerbart 12dB - Høypassfilter 120-3kHz trinnløst justerbart 12dB - Justerbar bassboost 0 – 6 – 12 db - RMS-effekt @13,8V 4Ohm: 2 x 75W - RMS-effekt @13,8V 2Ohm: 2 x 125W - RMS-effekt @13,8V 4Ohm mono: 250W - Maks effekt @13,8V 4Ohm mono: 500W - Maks effekt @13,8V 2Ohm mono: 800W - Signal/støyforhold (A weighed): 90dB - Powertilkoblinger: Støpt skruterminal for 20mm kabel - Høyttalertilkoblinger: Støpt skruterminal for 10mm kabel - THD @ 1KHz, 4Ohm: 0,05% - Høynivåinngang 5 volt - RCA-innganger: L/R 100mv – 2v 10kohms - RCA-utganger: L/R By-pass Mål (H x B x L): 56mm x 262mm x 310mm Ny informasjon ble lagt til av selger, den 14/7/2005 15:54 : Ny pris på denne er ca 4000 og med minstepris på 1350 så kan man gjøre et røverkjøp. Vil ikke si pris,hav syns dere?? funker d eller???:P:P Siter Kjør hart kjør me stil gjør GTI bil...:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Juli 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2005 desverre gjenstår å se for meg en USCarvor som faktisk kan forsvare nevnte spec og som låter noenlunde bra... altså: "med krefter nær opp til et sveiseapparat" du kan faktisk sveise sammen to kabler ved å kortslute bateriet, men det er ikke lyd det! ... men, men, det finns bedre alternativer for rundt 2000 kr. Effekt er ikke det første parametren som forteller om kvaliteten eller kvantiteten. :bump ellers fins det nok av gode/bra og BRUKTE forsterkere.... :popcorn Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg