SandemRacing Skrevet Juli 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 Hei noen som har bilder\tegning av åssen four-link, evt med wattlink skal bygges på 240..? evt av en rallycrossbil etc.. skal bygge four-link, så hadde vært greit å sett hvordan det blir gjort.. takker. :) Siter -98 Volvo 945 turbo (bruksbil) : http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167468 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juli 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 Kan se om jeg får knipsa noen bilder av det som sitter på en 240 rallycross. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juli 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 Ingen som vet om å bruke en multilink aksling fra 960 kunne vært en god idé? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandemRacing Skrevet Juli 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 takk.. det hadde vært knall å sett åssen det var på en rc bil.. skal jo sitte på en rallycross\bilcross bil så.. 960 multiaksel..? hmm.. blir for dyrt, skal lage det meste selv.. stag osv.. Siter -98 Volvo 945 turbo (bruksbil) : http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167468 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2005 Ingen som vet om å bruke en multilink aksling fra 960 kunne vært en god idé? sikkert mye jobb, men hadde vært fett! kjøpt en komplett 960 og flyttet alt mekanisk over på 240 :) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juli 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2005 Har ikke fått ordna bilder enda, da eieren av bilen ikke har vært hjemme. Men når du sier at du skal lage alle stag selv.. Døm selger jo komplett four-link kit på RacingPower for under tusenlappen og det er et universalkit. Spørs bare hvor mye du har igjen for å mygle sammen noe selv. Kan jo også bruke den multilink akselen, men den har større sporvidde og det er vel aldri feil i rallycross??? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandemRacing Skrevet Juli 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2005 joa.. men hadde vært fint hvis du hadde fått knipsa noen bilder.. Siter -98 Volvo 945 turbo (bruksbil) : http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167468 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juli 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2005 -Morn! Har aldri fått med meg skikkelig hva som er meninga med detta jeg... Har det noen annen virkning enn at det stiver opp bilen??? :wonder Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Juli 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2005 du får skikklig feste..dekka suger seg mer fast.. bakaksel blir værende der den skal uten å forsyve seg i alle rettninger.. Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandemRacing Skrevet Juli 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2005 wattlink er at bakakselen ikke flytter seg sideveis, fourlink er at karosseriet drar seg ned, slik at du tar starten lettere, og ut av svinger osv. også er det mulig å ha justerbare stag framover, sånn at du kan justere gradene på bakakselen... også at den ikke forsyver seg så mye da, som volvo242tic sier, men det har egentlig mest med foringer å gjøre tror jeg.. har du slitne orginale foringer, er det stor forskjell hvis du har feks. nylon eller andre typer foringer.. Siter -98 Volvo 945 turbo (bruksbil) : http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167468 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Juli 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2005 regna med han spurte om four link? eller kanskje han mete wattlinken.. :wonder anyway, han har jo fått svar av deg/meg nuh..hehe kjører du four link er det jo ikke vanlig å bruke foringer, er jo stål mot stål..foringer er feigt..hehe.. for å oppsumere : four-link og watt link gir bedre veigrep, raskere start, og flere justeringsmuligheter.. når man har forulink er det også vanlig å bruke coilovers.. Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2005 sikkert mye jobb, men hadde vært fett!kjøpt en komplett 960 og flyttet alt mekanisk over på 240 :) Har en komplett en liggende,med sentrifugaldiff.. MEN den er nesten like stor som en golf1... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2005 Har en komplett en liggende,med sentrifugaldiff..MEN den er nesten like stor som en golf1... det er ikke et prosjekt jeg tør starte!! nå er endelig bilen min kjørbar, med TrueTrac diffbrems :) men, jeg ville likt å sett det. jeg ville også likt å sett volvo 480 med feks s40t4 motor.. har sett folk bygger om 480 med 960 multilink bakhjulsoppheng og b230 motor. (RWD!!) tenk hvor digg den bilen må være da, med lotus understell!! :) så en til salgs på blocket.se for 40.000kr (bilcross, proff bygget) (lenge siden jeg så annonsen). anyhow: jeg ville ikke tatt nylonforinger på gatebil.. blir for mye støy! om det er banebil, kan man ta aluforinger også.. men, det vibrerer noe jævlig i forhold til polyurethane, som jeg mener er det beste til gatebiler. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2005 det er ikke et prosjekt jeg tør starte!!nå er endelig bilen min kjørbar, med TrueTrac diffbrems :) men, jeg ville likt å sett det. jeg ville også likt å sett volvo 480 med feks s40t4 motor.. har sett folk bygger om 480 med 960 multilink bakhjulsoppheng og b230 motor. (RWD!!) tenk hvor digg den bilen må være da, med lotus understell!! :) så en til salgs på blocket.se for 40.000kr (bilcross, proff bygget) (lenge siden jeg så annonsen). anyhow: jeg ville ikke tatt nylonforinger på gatebil.. blir for mye støy! om det er banebil, kan man ta aluforinger også.. men, det vibrerer noe jævlig i forhold til polyurethane, som jeg mener er det beste til gatebiler. Multilink+senking er noe dritt,sleit ut 19" dekka mine på 400 mil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2005 Multilink+senking er noe dritt,sleit ut 19" dekka mine på 400 mil. tok du firehjulskontroll? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.