golf2kongen Skrevet Juli 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2005 Hei. Jeg var nylig på Eu kontroll med min nydelige golf 2 85-modell 1,8l. Den gikk forsåvidt greit igjennom men med et par mangler. Den ene bærekula var slitt (fiksa), Rust på bremserør (har ikke begynt med dette enda) Rust på travers (det er dette jeg trenger hjelp med) Bremserøra ser jeg ikke på som noe stort problem, men traversen er vel litt verre. Jeg ser at motoren sitter festa på den, og det er en hel haug med rustne bolter og skruer som må løsnes. Er det noen som har noen erfaring med dette og kan gi meg noen tips på hvordan jeg gjør det? Jeg har f.eks ikke motorjekk (må jeg skaffe det?). Og vil det lønne seg å sveise den, eller burde jeg kjøpe ny (brukt)? Har sendt PM til en på forumet som hadde en til salgs. Venter spent på svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Juli 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2005 SØK !!!! :fuckme2: Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juli 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2005 Hiv en jekk under motoren og jekk opp litt så du avlaster motorfestet. Så skrur du av motorfestet... :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tplassen Skrevet Juli 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2005 bytt traversen også du, kjøp deg ny. Tryggest det:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet Juli 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2005 Forbudt og sveise på forstillings deler! Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet Juli 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2005 Forbudt og sveise på forstillings deler! Det går fint det, bare det er fagmessig utført... Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet Juli 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2005 Det går fint det, bare det er fagmessig utført... Ok, mente det var heelt forbudt jeg! Hva menes med fagmessig da? Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tplassen Skrevet Juli 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2005 at en som er fagutdannet sveiser innen bilmekanikk eller noe sånt gjør jobben, slik at det ikke slår seg og blir skeivt og lignende... noe i den duren yodude Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Juli 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2005 Snakket med en mekaniker om dette, ettersom jeg drev å rustsveiste en skrusuki. Han sa det at reglene ikke var helt enstydige om at det var forbudt, men det burde unngås. Så stakkaren med skrusukien må vel bestille fra Japan til 3500kr.. for ei bærearm.. kjør VW! Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pacman Skrevet Juli 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2005 Traversen på min golf II gti var rusta i stykker, bestilte ny i fra møller, betalte rundt 2000,- for denne.. sausa den inn i tectyl og smalt en på! kjøp ny du Siter - 1998 BMW E36 316i Touring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tplassen Skrevet Juli 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2005 Snakket med en mekaniker om dette, ettersom jeg drev å rustsveiste en skrusuki. Han sa det at reglene ikke var helt enstydige om at det var forbudt, men det burde unngås. Så stakkaren med skrusukien må vel bestille fra Japan til 3500kr.. for ei bærearm.. kjør VW! hehe, ja skrusuki sux big time..:D som sagt, er nok best å holde seg til tyskerjærna ja!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg