BurnPr00f Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Åssen går bilen da? -er det noe turbopuff i det heletatt? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Channah Skrevet Oktober 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Åssen går bilen da? -er det noe turbopuff i det heletatt? bilen går bra den, ;) puffer fint av'n. :p Siter Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod Volvo 142 DeLuxe 74 Mod http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88230fk Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Joda, syns det ble bra jeg Channah, men du har da fått litt hjelp av pappa da;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scb Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 hva har du gjordt får å få motorrom så rent?? Siter \\ xVolvo 240 Gl \\ xMazda 323 (jordebil:P) \\ Volvo 850 \\ Renault Kangoo(firmabil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88230fk Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 hva har du gjordt får å få motorrom så rent?? Nei, det bare er sånn, har aldri vært vasket :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Channah Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 kommer snart nye bilder av nesten ferdig motorrom.. har forlenget ledningene og lagt de pent opp. :) Siter Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod Volvo 142 DeLuxe 74 Mod http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88230fk Skrevet November 2, 2005 Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 kommer snart nye bilder av nesten ferdig motorrom..har forlenget ledningene og lagt de pent opp. :) Når kommer bildene Channah?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Her kommer endelig noen bilder!;) Bilde av motor rommet: Er ikke helt ferdig ledningsnettet enda, må skjøte i noen ledninger pga av at de ble for korte på luftmengdemåleren. kappet eksosen 3cm på downpipen, måtte ha på ny klemme fordi den orginale ikke fikk plass. har også lagt gummi mellom eksos og karosseri bak pga av vibrering. :) meget liten klaring for oljefilteret.. må ta av eksosen hver gang jeg skal skifte filter. :p men,men.. lokaltreff utenfor statoil idag. :p :) Ser du har litt dum plassering på oljefilteret......det er ikke veldig bra, grunnet at eksosen blir rødglødende,og gjør at olja kan bli super varm, samt at du kan få problemer med "koksing" innvendig i filteret slik at det blir dårlig gjennomstrømning. Kjøp "filter flytter" eller lettere sagt et adapter med slanger og alt som gjør at du kan sette oljefilteret nesten hvor du vil i motorrommet... Har 240 med ft motor selv, og der satt jeg filteret på den orginale uttaket på blokka,,,,,funker som bare det... skal ha filterflytter selv snart Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 har du bare en potte? jt eksos? har det selv med 2 potter og har lurt på og ta bort den ene.. hvordan er lyd nivået egentlig? Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88230fk Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Channah har bare en potte ja, det er ikke noe høyere lydnivå fordi turboen tar bort mye av lyden. Jeg har to potter på min 740, og jeg kommer til å fjerne den fremste potten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 har 1 potte på min 740...er hærlig lyd av Turbo og JT.Hærlig! m'm Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 -Det går dritt hvis man fjerner den store bakpotta værtfall :P hehe jeg har prøvd... :D Det putrer og smeller med kun den lille potta frammerst.. :P Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88230fk Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 har 1 potte på min 740...er hærlig lyd av Trubo og JT.Hærlig! m'm Du ser bilde av min 740 med 230 fk maskin i 700 forumet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Du ser bilde av min 740 med 230 fk maskin i 700 forumet. har sett den :) samme motor som meg...funker!men er litt enig med det om filteret...er vell kanskje ikke så veldig stabilt med eksosen så tett innpå.. Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88230fk Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 hellothere Channah skal nok fikse den greia tror jeg, hun kommer sikkert til å få tak i filterforflytter tenker jeg. Er det ikke det det heter da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg