Gå til innhold

Porsche 944 Tubo til slags

Ranger emnet


Pål Amundsen

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg med tungt hjerte selge det mest dyrbare jeg har.

En blanksort 88 mod 944 turbo med sort skinninteriør. Bilen har gått 138.000 km og oppfører seg fredeles like hissig. Rekke 4'er med turbo og intercooler som yter 220 hk og kraftige 350 nm dreiemoment. 0-100 på 6,3 sek , toppfart er litt over 260 km't. Ikke værst for en orginal bil.

Vinduene, speilene, takluke og førersetet er elektrisk. Servo ,ABS og katalysator.

17" felger med nye dekk står på. 205 foran og 255 bak. KN-filter.

Bilen har aldri vært kjørt på bane, men det skal sies at bilen avgir en beskjeden stikkflamme ved seriøs nedgiring.(Det er jo en sportsbil!)

Bilen selges for 160.000kr, og har du ikke prøvd en slik en før så bør du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen form for mulighet til å se på 944-en din?

 

Selv har jeg 911 som den store favoritten, men 944 står nesten rett ved siden av - billigere og vel så bra.

 

Bor rett ved Gardermoen-flyplass, så hvis du skal på ringbanen eller reise hit, så send en mail.

 

944 er en bil som interesserer meg grenseløst, og å se bilen i levende live en gang hadde vært kos.

All drivers were made for the road. The road was made for me.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pål Amundsen

Nå skal jeg med tungt hjerte selge det mest dyrbare jeg har.

En blanksort 88 mod 944 turbo med sort skinninteriør. Bilen har gått 138.000 km og oppfører seg fredeles like hissig. Rekke 4'er med turbo og intercooler som yter 220 hk og kraftige 350 nm dreiemoment. 0-100 på 6,3 sek , toppfart er litt over 260 km't. Ikke værst for en orginal bil.

Vinduene, speilene, takluke og førersetet er elektrisk. Servo ,ABS og katalysator.

17" felger med nye dekk står på. 205 foran og 255 bak. KN-filter.

Bilen har aldri vært kjørt på bane, men det skal sies at bilen avgir en beskjeden stikkflamme ved seriøs nedgiring.(Det er jo en sportsbil!)

Bilen selges for 160.000kr, og har du ikke prøvd en slik en før så bør du!

Jeg föler med deg.

Min ble solgt i fjor pga famlileökning

Stikkflamme kommer ikke bare ved nedgiring.....

Kjörte bak min egen bil paa motorveien sist sommer, ved giring fra 3. til 4. (ved 160-170?) ble det lys i potta..... ;-)

(var under en akselrasjon fra 20 til ca 210...)

 

Dersom bilen er i normalt god stan, kan kjöperen glede seg over maksimal kjöreglede og en drift sikker bil....

Bilder av min?:

http://www.belsoft.ch/private/steffensen/default.nsf/pages/Cars-Porsche-944_Turbo

 

Jeg savner'n...sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at eksosen skyter stikkflammer kommer av at motoren får for fet blanding (for mye bensin). Uforbrent glovarm bensin følger eksosen og selvantenner da den får tilgang til luften etter eksosanlegget.

 

Dette har ingenting med at det er en sportsbil å gjøre. Riktignok er mange (de fleste) racing motorer tunet med for fet blanding for å unngå tenningsbank ved harde påkjenninger og for å holde temperaturen på motoren litt lavere, men en gatebil er aldri tunet slik orginalt.

 

Ofte når noe er galt med en Porsche er unnskyldningen nettopp: Den er slik fordi det er en Porsche.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

> Ofte når noe er galt med en Porsche er unnskyldningen

> nettopp: Den er slik fordi det er en Porsche.

 

Den har jeg aldrig hört för (Ogsaa tatt i betragkting av at 2/3 av alle Produserte Porscher fremdeles har godkjenning hos Biltilsynene i div land)

 

Det hva jeg har hört er:

Dersom man ikke finner Alt av ekstrautstyr; som feks elektriske seter, klimaanlegg, elektriske vinduer, tak, hanskerom, bak-seter + + +

 

er svaret:

"Riktig; Dette finnes ikke. Dette er en Porsche, en sporsbil og det (du leter etter/savner) er ekstra vekt......."

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 951

> Ofte når noe er galt med en Porsche er unnskyldningen

> nettopp: Den er slik fordi det er en Porsche.

 

Den har jeg aldrig hört för (Ogsaa tatt i betragkting av at 2/3 av alle Produserte Porscher fremdeles har godkjenning hos Biltilsynene i div land)

 

Det hva jeg har hört er:

Dersom man ikke finner Alt av ekstrautstyr; som feks elektriske seter, klimaanlegg, elektriske vinduer, tak, hanskerom, bak-seter + + +

 

er svaret:

"Riktig; Dette finnes ikke. Dette er en Porsche, en sporsbil og det (du leter etter/savner) er ekstra vekt......."

 

:D

 

har elektriske vinduer, el soltak, el seter .. klimaanlegg, bakseter, tak, hanskerom og stereoanlegg (og laservarsler/blender..) i min 911... men den har iallefall en stor motor bak og er understyrt/overstyrt slik som en gammel 911 skal være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

951:

 

Det kan være MYE galt med en bil selv om den består EU kontrollen. Det eneste kravet som stilles der er at bilen er nogenlunde sikker å ferdes med.

 

Da vi kjøpte den gamle 944'en hadde den et problem med at den lugget under pådrag. Eiers unskyldning var at dette er en Porsche, den trenger litt ekstra "feel" når du kjører den. Den skal være sånn. Svar til det er: "Bullshit!, injeksjonsdysene må byttes". Da det ble gjort ble motoren god som gull.

 

Det er mange som spiller på folks inkompetanse å unskylder en soleklar feil med noe slik som "dette er jo en klassiker" eller "Dette er en sportsbil" og til og med "Dette er jo en Porsche". Fordi at folk flest ikke kjenner til slike biler så godt.

 

Selv om det er en sportsbil så skal det ikke slå flammer ut av eksosen hvis alt er slik det skal. Det første innlegget i denne tråden inneholder en slik "unnskyldning", det var denne jeg mente å komentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mmmbeer

951:

 

Det kan være MYE galt med en bil selv om den består EU kontrollen. Det eneste kravet som stilles der er at bilen er nogenlunde sikker å ferdes med.

 

Da vi kjøpte den gamle 944'en hadde den et problem med at den lugget under pådrag. Eiers unskyldning var at dette er en Porsche, den trenger litt ekstra "feel" når du kjører den. Den skal være sånn. Svar til det er: "Bullshit!, injeksjonsdysene må byttes". Da det ble gjort ble motoren god som gull.

 

Det er mange som spiller på folks inkompetanse å unskylder en soleklar feil med noe slik som "dette er jo en klassiker" eller "Dette er en sportsbil" og til og med "Dette er jo en Porsche". Fordi at folk flest ikke kjenner til slike biler så godt.

 

Selv om det er en sportsbil så skal det ikke slå flammer ut av eksosen hvis alt er slik det skal. Det første innlegget i denne tråden inneholder en slik "unnskyldning", det var denne jeg mente å komentere.

 

Mvh

Eirik Kvello-Aune

http://www.diateam.no/porsche

 

Er det du som eier bilden på de sidene den 944 med innvendig 968 + Turbo?

 

Rå tøfft gjordt.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 964C2

har elektriske vinduer, el soltak, el seter .. klimaanlegg, bakseter, tak, hanskerom og stereoanlegg (og laservarsler/blender..) i min 911... men den har iallefall en stor motor bak og er understyrt/overstyrt slik som en gammel 911 skal være..

Motor bak: OK

Overstyrt understyrt: Ja saan er det

 

Skinn - El seter - Klima - Takluke : Bare for de med god raad.....

Det er nemlig svinedyrt ekstrautstyr....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mmmbeer

951:

 

Det kan være MYE galt med en bil selv om den består EU kontrollen. Det eneste kravet som stilles der er at bilen er nogenlunde sikker å ferdes med.

 

injeksjonsdysene må byttes". Da det ble gjort ble motoren god som gull.

 

Fordi at folk flest ikke kjenner til slike biler så godt.

 

Selv om det er en sportsbil så skal det ikke slå flammer ut av eksosen hvis alt er slik det skal. Det første innlegget i denne tråden inneholder en slik "unnskyldning", det var denne jeg mente å komentere.

 

Hei

 

Har ikke peiling paa hvordan EU kontrollen gjennomföres i norge, men at det muligens er noe strengere andre steder, skal vi ikke se bort i fra.

Vi har til naa ikke hatt problemer med aa faa bilene igjennom testen, men det svettes litt för uansett. (ET krav her er at motoren maa väre ren.....!!!)

Fremdeles synes jeg det er ganske bra at en saa stor andele av produserte Porscher fremdeles er godkjennt for veien.

 

At "Folk flest" ikke kjenner til slike biler saa godt, er etter min mening forstaalig.

At en 944 kan gi lysskjär ved giring er ikke uforstaalig.

 

Krav til kvalitet, motorstyring og avgasser er drastisk endret de siste aarene, og en bil som er 14-20 aar gammel er nödt til aa bli noe brukt/slitt.

 

Eksempel: Min 944 Turbo, hadde et blaa-skjär i eksosten naar jeg (etter en tur opp fjell-passet) kjörte nedover igjen og ikke brukte gassen.

Etter aa ha pratet med folket paa verkstedet (jeg er litt pinglete saann) kom vi fram til at jeg skulle la det väre til bilen begynnte aa bruke mye olje

 

Men jeg er forsaavidt enig med deg:

Regelmessige stikkflammer fra Eksost-potta er ikke et vanlig fenomen hos en Porsche-motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår